Övrigt Off Topic
Intet: [citat] Jag har som sagt var, jobbat heltid i över 45år utan att ha varit i närheten av vad du beskriver som din vardag. Ej heller hört talas om något liknande. Nu som facklös har jag flera arbetsgivare jag förhandlar med själv. Ingen har, så vitt jag vet, lurat mig.😬 I mitt tidigare jobb var det facket som försökte hindra oss anställda att ställa krav direkt till arbetsgivaren.
TypRätt: Jag undrar om det är samma folk i alla dessa bråk för jag tycker jag läser Sjöbo hela tiden när det kommer till grannfejder.
EBMTJ: Själv lästa jag tyska på högstadiet och när det blev dags för gymnasieval hade jag kryssat i att fortsätta med tyskan plus spanska. Sen upptäckte jag att man bara behövde ett språk förutom engelska så jag skippade spanska efter två(?) veckor. Så här i efterhand var det en miss då jag lärde mig ytterst lite tyska. Alla vi som kom från min högstadie klass låg långt före
Bönhas: [citat] Det finns eller i alla fall fanns diverse guidade turer dit. Om man får springa som man vill undrar jag. Men det märker man. Det finns en del info på nätet. Bl.a. filmer som visar hur naturen utvecklas runt Tjernobyl när den slipper mänsklig sk. civilisation under en tid. Mitt i naturen Wildlife Takeover: How Animals Reclaimed Chernobyl | Wildlife Documentary Ligger i Ukraina nära
Intet: [citat] Kom ihåg denna tråd först nu😎. Jag provade med "Notes" för att den var liten och snabb. Ju mindre finesser desto större chans att jag lyckas förstå hur den fungerar. Till min stora förvåning lyckades jag skriva, inte bara en, utan två listor på bara några minuter. Så det ser lovande ut än så länge. 😀
Dracula: [citat] Jag träffade killen idag i frågade. Fotbollskort o inget annat. Lol
Harmagedon: [citat] Jag har nog aldrig sett en geting bära något annat än ett köttstycke den snott åt sig från tallriken. En gång var köttstycket en bit av min pappas läpp när han skulle vara så där pappacool och visa att getingar inte gjorde en något om man bara var snäll mot den.😂
cpalm: Uppdatering! Köpte denna 4 mm paracord https://www.amazon.se/dp/B07LFKXSG4 och har kört med den nu ett tag och det verkar riktigt lovande. Faktum är att sambon har ett par skor som kom med i praktiken identiska snören från början. Snöret var lite väl halt i början med en tendens att knyta upp sig, men ytan blir strävare med tiden. Ändarna visade sig enklast ordnas genom att smälta
TypRätt: Tror reklamen infiltrerar vad trådar handlar om…
mexitegel: Ska bara mentaliteten är tyvärr lite kontraproduktiv i längden. Vi körde ett väldigt intensivt och tidspressat projekt förra året och då insåg jag hur mycket mer effektiv man blir när man börjar tidigt efter frukost (7-7.30), fikar 11 med smörgås, lunch kl 13, fikar kl 16 och sen middag senast 19.30 Sen körde vi förvisso ett par timmar till efter det emellanåt och då det fick bli
Rolle314: Jag kontaktade Kjell.com, men de hade ingen 3C märkt powerbank ännu. Men jag antar att det borde komma snart.
Per i Hamrånge: [citat] Ja, det öppnar ju för möjligheter. Vi brygger enbart för eget bruk. Blir billigare om man är flera att dela på kostnaderna för utrustning och lokal. Dessutom är det kul med lite sällskap, någon spontan AW osv. Men just öl blir ju svårt att göra business på, vi kan ju inte gärna öppna butik. Men vi har faktiskt haft lite kurser, det går ju att ta betalt för. Just nu
Hep: I en halvtidsintervju förstår jag absolut varför det är så. Den som är full med adrenalin och sprungit i 45 minuter, är fortfarande mitt inne i matchen även två minuter efter domaren blåst. Om det är någon skillnad mellan de intervjuerna och de som sker när någon pratar om gårdagens match vet jag inte. Kanske något att söka forskaranslag för.
Svampe: [citat] Vad gäller Postnord så verkar deras problem för det mesta bero på de lokala kontoren medan Schenker har stora problem centralt. Hos oss funkar Postnord utmärkt och kan vi så väljer vi alltid Postnord för då vet vi att paketet kommer fram i tid och ofta till och med snabbare än beräknat med max en dags leveranstid inom Sverige. Tillsammans har jag och mannen nog över 300 paket
sjoelund: [citat] Vi var på Liseberg förra året och hade samma problem. Men vi var dit i år igen och problemet var fixat ;) Det fungerade jättebra och vi kunde boka åkturer med hela familjen, typ varannat åk köade vi (till saker som man inte kan köa digitalt) och vartannat med bokad tid. Det vart riktigt många åk och vi åkte hem ett par timmar innan stängning för vi redan hunnit med allt vi
snuttjulle: Verkar vara så att det är samma mjukvara i både självskanning och vanliga kassor och skulle nu någon betala kontant blir det ju avrundat. Har reagerat på detta på bolaget då han i kassan sa en avrundad summa men jag såg annan siffra vid kod slagning.
Drilon Cena: Jag har förklarat lite längre upp om hur gjorde jag sedan fick en cykelverkstad justera lite det åt mig. Efter det fick jag mejl från supporten där jag köpte cyklen, se bifogat.
Hep: [citat] Håller med. Och om grannen vägrar kan du ju själv välja vad du vill göra - behålla den ett tag, kontakta länsstyrelsen eller
pmd: [citat] Det var därför jag ställde frågan i ett öppet forum. Kanske finns det någon här som vet. Jag har haft ungefär ett dussin bilar med A/C. På två av dem har A/Cn lagt av, men då var de bilarna 10-15 år gamla.
nybyggarn3: [citat] En familjemedlems företag var mottagare av frakten.
Kakelugnen566: Jag har hittat ett recept som jag ska prova när ingredienserna är inköpta. Vispa 5 dl 40% grädde toppigt, tillsätt 1 brk kondenserad mjölk och vispa ihop. Frys, förslagsvis i en avlång sockerkaksform fordrad med gladpack i och över, runt 6 timmar.
Ossian K Olsson: [citat] Det är ju en stor del av åkeriernas affär att göra just så och så länge det inte bryter mot kontraktet eller miljölagar är det helt okej!
Mathildatiger: Handla inte på Temu. https://krisskydd.se/blogg/varfor-du-borde-tanka-tva-ganger-innan-du-handlar-pa-temu-en-djupdykning-i-riskerna
Cox: AF har arbetstationer hos statenservicecenter. Bara att besöka och nyttja dessa gratis. Så självklart så ska vi skattebetalare inte bekosta arbetslösas datorer.