För att vara lite allvarlig, hur tråkigt det än är.
När jag träffar min sons umgänge, eller diskuterar med min son känner jag att framtiden är ganska säker. Självklart finns det lysande undantag, men överlag är det många ungdomar idag som är intresserade av samhällsfrågor, är intelligenta och tar ansvar.

Ibland blir jag bara lite orolig att de missar en tid i livet som jag, när jag ser tillbaka på, ser som en del av min roligaste tid med Wine, Women and song.

• Gilla
Claes Sörmland
  • Laddar…
Claes Sörmland
Jag ser positivt på ungdomen, det är nya silent generation (30-talisterna) som man säger i USA. Den där generationen som utan att föra så mycket väsen byggde det moderna Sverige. De tar ansvar och är kanske inte så riskbenägna. De har rätt traditionella borgerliga värderingar.

De är kanske inga världsförbättrare men de fixar till och tar ansvar för samhället. Och det behöver ju lite renovering nu efter 40- och 50-talisternas härjningar och utopiska drömmar.

Jag förstår om många äldre saknar sin egen generations aktivistglöd och världsförbättrarprojekt, men lugn, den kommer så småningom i nästa generation. Sånt här svänger.

• Gilla
Bart
  • Laddar…
Claes Sörmland Claes Sörmland skrev:
Jag förstår om många äldre saknar sin egen generations aktivistglöd och världsförbättrarprojekt, men lugn, den kommer så småningom i nästa generation. Sånt här svänger.
Aktivism kräver att man är priviligerad - som 40-talisterna - eller religiöst övertygad - som IS. Finns det något som pekar på att framtida generationer kommer vara privligerade? Eller blir samhället mer som romarriket på 400-talet - sämre för varje generation?

C
F fribygg skrev:
I vilket annat land är ungdomarna mer ouppfostrade och beredda att spy på dina dojor redan vid fem?
Hoppa ett steg österut... 😂

Tror reklamen infiltrerar vad trådar handlar om…

• Reklam för immigration till Kanada, två personer håller i en kanadensisk flagga vid stranden.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Haha
cpalm
  • Laddar…
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.