Appendix
Appendix: Hur gi [citat] Hur gick det med detta? Såg att du varit inloggad i december så det skulle vara trevligt med en uppdatering. Stod säljaren för kalaset?
10 svar · 2,5k läst
schnyggve
schnyggve: När min 8 mån gamla nibe lv pump packade ihop i dec reklamerade jag och fick krångla en del för att få ut en tekniker, sen kom kylkille och sedan kom han tillbaka när han fått tag i en ny kompressor tog 2.5 månader. Räknade ihop den ökade elförbrukningen och övriga kostnader som utbeliven arbetsinkomst osv. skickade över kravet till firman jag köpt den av. De skickade den vidare
19 svar · 6,4k läst
E
eklov: Skruvarna är säkert "behandlade". Fult är det. Se bilden. [bild]
2 svar · 6,8k läst
·
elpaco
elpaco: [citat] Klokt. Då tar de samma risk och får samma del av förlust/vinst.
40 svar · 6,7k läst
L
LantbrukarN: 2 år senare, hur har det gått? *TV berättarröst* Finns TS kvar på formuet, har han flyttat eller har tanten trillat av pinnen? Vem vet, fortsättning följer... (förhoppningsvis)
220 svar · 78,0k läst
·
Tony Klang
Tony Klang: OK låter logiskt
2 svar · 1,4k läst
N
nilton61: Elektrikern har solklart gjort fel eftersom felet skulle ha upptäcks vid kontroll före idrifttagning (något det är lagkrav på att de gör och även protolkollför) vilket uppenbart inte genomförts. DVS inte bara slarv utan även lagbrott. Så anmälan är helt klart befogat
2 svar · 1,7k läst
J
Julle71: [citat] Jag skulle säga att vi haft en fyrkantig handläggare. Min känsla har varit att de varit inställda på att avslå och det tror jag beror på företaget som ju uppenbarligen misskött sina åtaganden gentemot skattemyndigheten genom att inte betala in skatt på flera miljoner. Eller så är det bara en väldigt okunnig handläggare och det är ju också bedrövligt. Ett exempel: I
42 svar · 13,5k läst
·
H
hempularen: Rent formellt kan du nog inte kräva ersättning så länge inte felen är så grova att du fått flytta ut. Möjligen kan du kräva ersättning för högre elkostnader eftersom inte värmepumpens besparing fanns. Jag är inte riktigt med på varför det var kallt, även om inte värmepumpen var igång. Du måste ju ha tillsatselement i bergvärmeanläggningen som kan gå in ifall värmepumpen
2 svar · 742 läst
Axeteg
Axeteg: [citat] Generellt sett kan du glömma att gå utanför ramarna om du köper av Fogden. De styr allting och går du inte med på det så är det nästa i kön som får köpa
8 svar · 10,5k läst
V
vectrex: [citat] Jo, jag resonerar likadant själv. Men just brutna köldmediesystem kräver specialverktyg (vakumpump mm.). Nu var det ju inte ett brutet köldmediesystem så det låter mer som en läcka internt i maskinen. Det är inte bara brist på köldmedel som kan ge fenomenet, även orenheter (vatten främst) i köldmediekretsen kan ge upphov till samma fenomen. Att man vakumsuger är för att få
28 svar · 6,6k läst
·
Nyfniken
Nyfniken: Mitt med.
9 svar · 4,5k läst
Dowser4711
Dowser4711: [citat] Om det är ett dolt fel är det ju "ointressant" hur mycket det kostar att åtgärda, frågan är ju hur priset på huset skulle påverkats om felet vore känt vid köpetillfället. (Vilket ju är ytterligare en maskburk att öppna när man väl definierat om felet är dolt eller ej... Men i det här fallet låter det onekligen skönt nog som att felet bör gå att "skicka vidare" till
12 svar · 1,5k läst
D
dajaskazal: Vet en liknande händelse (dock inte drabbad själv), då klantig person tippade en massa skräp i ett skogsområde. Polisanmälan gjordes och polisen kollade adresslappar som satt kvar på kartongerna. Adressen gick till en speciell arbetsplats i närheten (ej många anställda), där nedskräparen jobbade. Denna person hade nyss flyttat, och hade rensat ut och kastat en massa skräp. Polisen
27 svar · 13,1k läst
S
slurppe99: [citat] Okej tack för hjälpen. Tråkigt bara att de har varit så dåliga på att presentera rätt fakta. Då det sista upplägget utelämnades hur de har resonerat. Ja jag inser att detta upplägg är rättvisare och får väl acceptera att jag blev blåst på ett förtida arv som var ursprungsplanen. Som också inte hade varit fel upplagt då det också hade varit rättvist. Men nu slapp ju
15 svar · 3,6k läst
Anders Björk
Anders Björk: Att som vissa har råkat ut för - Utlandspaket som efter att mottagaren betalat både moms och avgift ändå inte fått paketet levererat - Det har BARA försvunnit!! Att andra har beställt från länder i EU och paketet har försvunnit inom Sveriges gränser är lika horribelt. Att mottagaren i de lägena får INTE någon kompensation av PostNord är rent av förjävligt. Att vi som
148 svar · 27,4k läst
elpaco
elpaco: [citat] Charlotte rekommenderar ju femsiffrigt per vecka, så 70’ per påbörjad månad låter ju minst sagt fördelaktigt.
32 svar · 4,7k läst
H
hempularen: Fast formuleringen i bostadsrättslagen skiljer mellan beslut om ändrade andelstal, och andra beslut. I fallet ändrade andelstal är formuleringen sådan att antingen skall samtliga berörda medlemmar acceptera förändringen, eller så skall 2/3 av alla berörda rösta för beslutet plus godkännande i rätten. I det fallet innebär formuleringen att frånvaro från stämman är en nejröst.
16 svar · 3,9k läst
T
Tysk: Nu har i varje fall SVT visat intresse. Hoppas att slippa allt nu för vi har flyttad och trivs. Hyresvärden gjorde ingen besiktning varken städ eller avflyttning. OM de lämnar oss nu i fred ska vi inte göra nåt heller. Man blir bara arg att de som ställer till eländet och bråkar att de är så feg att möta hyresgäster som de ska. [citat]
5 svar · 1,8k läst
Tommy R
Tommy R: [citat] Skall bara va att klicka på länken sedan följer du denna sidans uppmaning att du lämnar forumet och sedan trycker du på länken så laddas den hem. Viste inte det gick att ladda upp direkt på sidan. Letade lite men var lite otålig och valde en hostig site.
11 svar · 551 läst
J
jaccmag0805: [citat] Tack för svar. Den ena lägenheten hyrs av ett hantverksfötetag som har arbetar boende där ibland. Under veckodagar och olika folk. Ofta polska arbetare som de har inne för jobb. Står tom under helger. Den andra är ett restaurangföretag som har anställda boende. Här har det mer varit att de bott heltid under några månader. De säger att de har någon deal med tidigare ägare
8 svar · 5,1k läst
osiris
osiris: Kan bara hålla med. A conto är betalningsplanen, har inget med priset att göra.
3 svar · 3,0k läst
R
RapidSledge: Problemet med lukt var väl när man använde pentaklorfenol i det tryckta virket. Sen luktar ju blött virke oavsett.
34 svar · 18,3k läst
·
Andreas_kalmar
Andreas_kalmar: [citat] Fast det va ju fel karta sen när jag läser igen så är det ju givetvis ett rör som stammen är i ;-)
42 svar · 13,3k läst
·
S
Stol82: Jag ber om ursäkt om jag varit otydlig och blandat ihop både grannarna och min alias. Jag är Stol och inte Stol82. Jag har använt den alliansen i ett annat forum och det är anledningen till denna förväxling. Ber om ursäkt!! Granne 1c har sålt fastigheten och håller vad jag förstår på att flytta. Striden om inget har kostat oss 52K för ingenting, bara försvarat oss mot jä...a
118 svar · 15,6k läst
·
Nötegårdsgubben
Nötegårdsgubben: Jag tycker inte att man ska överdriva svårigheterna med att komma in i ett jaktlag på samma sätt som jag inte tycker att man ska överdriva problemen med enskida vägar. Det är klart att det finns platser och tillfällen där det är konfliktfyllt, men i både det ena och det andra exemplet finns det ofta ett gemensamt intresse där man gärna låter udda vara jämnt för att man ska kunna
18 svar · 3,4k läst
·
F
FredrikMedFuran: Nej, du får inte fritt använda logotyper till länkar utan tillstånd från ägaren. En hel del företag har information på sina hemsidor hur deras logotyper får användas. Hittar du inte den informationen kan du fråga företaget om du får använda den. Är det inte misskrediterande för företaget brukar det inte vara några problem. Ett exempel på hur det kan se ut hos företag finns
2 svar · 2,4k läst
Joaquin
Joaquin: Den gjordes där, så inte så mycket att säga om det egentligen.
141 svar · 25,5k läst
louksor
louksor: Registrera ditt konto på sidan, så får du in pengarna direkt till bankkontot istället, utan avgifter. [citat]
4 svar · 1,1k läst
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.