MCPalle
MCPalle: [citat] Jodå det är han (tyvärr?) Jerry Andersson Rör AB i Hammenhög
12 svar · 697 läst
·
Krilleman
Krilleman: [citat] Det går superbra. Monteras med en gumminippel 43/40 eller 45/40 beroende på innermåttet på din slätända.
5 svar · 3,2k läst
·
B
Bo Berglund: UPPDATERING: Jag skaffade en ny krankägla med standard-gummi (plan yta, ingen upphöjd ring av gummi runtom) eftersom jag haft dåliga erfarenheter av ""ringkäglor" i badrummet. Sen öppnade jag utkastaren och fick ut själva mekanismen så jag kunde se hur det fungerade inuti. Så här såg den ut: [bild] Jag bytte helt enkelt käglan och smorde lite med armaturfett för säkerhets skull. Nu
14 svar · 765 läst
·
F
Filip Ghorbani: [citat] Tack för svar! Alltså en sån här fast utan muttrar? https://www.vatette.se/produkter/kopplingar/klamringskoppling/product/fg031030020/koppling-rak-forkromad-dy10-x-dy10
2 svar · 1,1k läst
·
G
Genomklok: [citat] Kan du klippa in relevanta delar här? Går det att överklaga, och i så fall hur länge (till)?
10 svar · 960 läst
·
M
MagHam: Har också fritidshus. Dom brukar tömma innan nyår så snön är ju sällan problem. I låspinnen har jag satt en schackel med skruv som jag drar åt "måttligt" hårt så att inte barn-fingar kan skruva upp, men den som har en liten tång eller riktigt starka nypor kan. Det har fungerat/accepterats hittills. Att lämna det helt öppningsbart finns inte på kartan av säkerhetsskäl.
7 svar · 534 läst
·
O
OskarGj: [citat] Tack, det var ett väldigt bra svar.
2 svar · 344 läst
returen
returen: [citat] kan vara polacker som byggt för det som inte syns det finns inte
22 svar · 914 läst
T
Tidigt_1900-tal: [citat] Jag hade all dialog med https://aquainvent.se/ Var väldig nöjd med dom, ser att de nu är uppköpta av FM Matsson så något kanske har förändrats
8 svar · 3,9k läst
A
Andrius...: [citat] https://nvishop.lt/produktas/valymo-irenginys-at-08-km/ I Litauen
396 svar · 157,7k läst
·
H
HammerGuuurl: [citat] Borde inte vara något problem, men se till att tanken är tom först.
3 svar · 1,1k läst
Snapout
Snapout: [citat] Många år senare, men löste det problemet? 😊
6 svar · 4,7k läst
·
J
jonaserik: [citat] Stäng av ellementet, vänta ca 0,5 timma, sätt på det ingen, känn på rören vid golvet, vilket av dom blir varmast först.
4 svar · 192 läst
·
A
agilde: Om jag minns rätt beställde jag ett nytt vred istället då jag aldrig fick loss det
3 svar · 3,6k läst
·
Mikael Ekvall
Mikael Ekvall: Bra tips. Ska se om jag kan ta bort lite isolering och få ett bättre överblick av varifrån vattnet har sitt ursprungsläckage. Men är det hål i själva tanken antar jag att det är svårt att få tag i svetsare som kan fixa det och då får man bita i det sura äpplet och köpa en ny. Vad jag kunde se så kommer dropparna just från den inbringade biten. Sitter vanligtvis en kåpa över sol
3 svar · 435 läst
·
X
xxargs: En inlägg till om vattnets hårdhet och möjlighet att testa det. Man kan göra själv en hårdhetstest med hjälp av tex. Grummes såpa Det är bra att man har vatten med känd hårdhet (tex. kranvatten med angiven hårdhet från en inskickad vattentest) för att kalibrera in det. Det man behöver är en tom droppflaska av den typen man har för den här typen av test (ger ca 20 droppar per ml
2 svar · 400 läst
Kim Johnsson
Kim Johnsson: [citat] Helt med på vad du säger, och långsiktigt ska jag få till en ordentlig lösning. Jag tar dock inte hål i taket själv, och jag har inte råd att anlita någon just nu. Tyvärr lite kärvt med ekonomin på grund av sjukskrivning. Du låter säker på att fukten blir ett problem på vinden, och jag tänker inte låtsas som att jag vet bättre. Efter att ha löst ett stopp nu så blev
4 svar · 859 läst
Rickard.
Rickard.: Säker vatten har gjort det ganska klart att dom inte skiljer på eller på något sätt "värderar" skarvmetoder utan skarv som skarv.
6 svar · 1,0k läst
M
-MH-: [citat] @-MH- och @-MaH- är olika personer... 😉
37 svar · 1,1k läst
·
Montören
Montören: [citat] Så här ser kopplingsschemat ut på den gamla tanken
4 svar · 161 läst
·
Krilleman
Krilleman: [citat] Fast beakta då att planadaptern ska vara av samma fabrikat som klämringskopplingen. 👍
2 svar · 235 läst
P
Perham: Rev bort slitsen som var byggd över röret. Tyckte spånskivorna luktade lite gammalt. 1. Funderar på hur jag ska konstruera det nya nu? Ska ju ha ventilerat golv runt om så byggaren ville helst ventilera runt botten på röret/plattan. Det betyder att jag måste konstruera med ett tätskickt uppåt så jag inte kan se där plasten går in i gjutjärnet. 2. Är det risk att det blir lukt
9 svar · 815 läst
·
P
pixellegolas: [citat] Tack för förklaring. Nej jag misstänker att den inte kommer hålla hela badrummet varmt, men upplever kanske en liten skillnad :) Ska mäta med termometer före och efter. Blir nog bra detta
8 svar · 568 läst
E
EttAnvändarnamn: Var förbi momentum som hade följande ring (se bild). Passar hur bra som helst. Tack @Höghus
20 svar · 1,6k läst
·
Nilsanni
Nilsanni: Men ja...det var en polygrip med i bilden... I brist på två skiftnycklar. Tar några lärdomar med mig efter dagen 🙈🙏🏼
12 svar · 707 läst
·
T
tursut: Att dra åt med hylsa funkade ju hur bra som helst! Nu kan jag tvätta utan att ha läckande vatten, livet är gött.
5 svar · 417 läst
·
X
xxargs: Det man gör i fattiga länder med höga kadiumhalter i vattnet som Bangladesh med enorma folkhälsoprpoblem av det, så silar man (dricks)vattnet sakta genom rödjord - alltså jord med väldigt stor andel rost (järnoxidhydroxid) och har man inte sådan så fyller man lådor med järnspik som man låter rosta med rödrost - vilket kan göras med väl syresatt vatten eller att vattnet dräneras
10 svar · 6,4k läst
K
koppla: Ser ut att vara ca 15cm c/c mellan avlopp och väggkoppling när jag mäter idag. Så jag antar att jag tog ungefär 10 cm till höger om avloppsrörets kant.
4 svar · 4,0k läst
·
M
Mr Stirling: [citat] Om det står 16, så är det nog klassningen för tryck.
20 svar · 877 läst
·
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.