Har upptäckt att råttor har levt rövare i avloppet och bland annat gnagt på samtliga tre vattenlås i golvbrunnarna i ett badrum i källaren. De kommer från gatan och förhoppningsvis kan vi adressera problemet där ute med hjälp av Anticimex och kommunen.
Har funderat på att även installera råttstopp i avloppet, av typen TX11, eller motsvarande, både som stopp vid det nuvarande problemet men även som skydd inför framtiden.
Detta är ju dock ett lite större projekt, så som ännu en snabbåtgärd så funderade jag på såna här som man sätter rätt i golvbrunnen: prevent 2
Har någon erfarenhet av dessa eller likande produkter (båda bilderna) så tar jag gärna emot input på om de funkar bra eller inte, osv!
Har funderat på att även installera råttstopp i avloppet, av typen TX11, eller motsvarande, både som stopp vid det nuvarande problemet men även som skydd inför framtiden.
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Detta är ju dock ett lite större projekt, så som ännu en snabbåtgärd så funderade jag på såna här som man sätter rätt i golvbrunnen: prevent 2
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Har någon erfarenhet av dessa eller likande produkter (båda bilderna) så tar jag gärna emot input på om de funkar bra eller inte, osv!
Det har tyvärr inte blivit av att installera den rostfria. Behöver lokalisera en brunn under grus och lera, under en altan som jag själv inte byggt, för att kunna installera den. Provade dock den mindre, men den tog lite plats i själva golvbrunnen vilket gjorde att jag inte riktigt fick plats med den. Anticimex var på plats förra året för att genomföra någon bekämpning ute i gatan, men det är nog dags att ta en titt på de nya vattenlåsen och se om de har fått vara i fred.
Vänder på frågan, om det skulle vara så att du installerar.
Vänder på frågan, om det skulle vara så att du installerar.
Klicka här för att svara