Tvättstuga
Förnamn Efternamn5: Electrolux, Miele, etc. Vi ska bo ganska stort och det skulle vara bra med använd industritvätt i källaren för att det inte är för dyrt för oss, tack.
saiter: Ni kan även få en bonus bild på andra sidan. [bild] //AA
Demmpa: En ventil "ska" motioneras minst en gång om året för att fungera. Det ska bara vara att vrida vredet 90⁰ medsols för att stängas https://www.ikea.com/se/sv/assembly_instructions/aelmaren-koeksblandare-m-diskmaskinsavstaengn-rostfritt-stalfaerg__AA-2460401-1-2.pdf
AG A: [citat] Jag vill påstå att alla hinkar du fått, har stått ute i kallförråd och frysskadats. De kan även bli dåliga av ålder, men inte bara efter ett år. Hade de gått ut för 5år sedan hade det möjligen kunnat vara orsaken. Tätskiktsmassan kan ha ett tunt lager vätska på toppen när man öppnar burken, men bara ett par centimeter ner ska det finnas en mjuk gummilik massa, som man
Jacapo: Hej, behöver lite hjälp: Jag håller på att renovera tvättstugan och är färdig snart. Men jag ska montera en blandare är lite o säker om jag ska behöva tömma hela varmvattenberedare för att kunna göra detta eller finns en annan knep.? Tänkte att stänga huvudet låset eller vad man kallar. Är någon händig här och guida och hjälpa. Tack på förhand Anton
Dr Benz: Har precis gjort samma upptäckt. Hoppas på att det slutar när man fått på lite färg på dem.
caril: [citat] Tycker det är lite trist att slänga en fin blandare som funkar bara för att tillverkaren har valt ett så udda mått på anslutningsslangen…
tigerkatten: Svaret finns här: https://www.instructables.com/Repairing-a-Whirlpool-AWZ-8476-Tumble-Dryer/
MultiMan: Är det säkerställt att avloppet klarar av två maskiner som tömmer samt vatten som rinner i vasken samtidigt? Delen du ringat in är anpassad till vasken du har, men det finns säkert någon som känner igen exakt vad som passar.
peroande: [citat] Prova att koppla in något annat, t ex en lampa, i uttaget så ser du om du har spänning.
Magnus E K: [citat] Beskrivningen av den länkade kranen i inlägg #2 innehåller texten "Med typgodkänd backventil".
Glivee: Hej mina vänner igen! Inte hänt skitmycket på just tvättstugan men har rivit massa andra rum i källaren! Jag var förbi Bauhaus och sa hur det låg till med alla ytterväggar nere i källaren. Som sagt är ju all tidigare puts borta från väggarna nu och blocken är framme. Jag fick tipset om Mur & Putsbruk 2,5 på väggarna (verkar vara ett B-bruk) är det rimligt? Som sagt sitter det ju
BSOD: Det ska väl funka med valfritt ytskikt, annars har ni för dålig ventilation/för hög luftfuktighet I utrymmet om ni får problem med mögel. Jag har träpanel i taket i tvättstugan, vitlaserad. Tycker det ser bra ut. Jag har provat olika avfuktare i tvättstugan. Woods har varit en arbetshäst som bara går och går. Just min modell är inte i produktion längre, och modellen ni behöver
Bo.Siltberg: Du har missuppfattat TS fråga i #12 - läs hela inlägget, även sista meningen. Han frågar inte hur man visar vem som gjort en installation utan hur man visar att en installation är godkänd. Det svarade jag på i #14.
fribygg: [citat] Kvarntoa går kanske om du kan dra in slangen i det befintliga tvättställsavloppet. Det är varken tyst eller "billigt, men kanske ända chansen utan att bryta tätskiktet.
jhall: Har kommit fram till att det vore nog smidigt med en avfuktare i tvättstugan i källaren och nu försöker jag bestämma mig för vilken sort. Gillar Woods så jag tittar främst bland deras modeller och nu står jag och väger mellan SW38 som är en rätt stor pjäs och MDK26 som ändå är mycket smidigare. Det är ju mycket enklare att få MDK att smälta in i miljön, men SW känns mer
Laurentiusson: [citat] (Relativt) stora förbrukare som tvättmaskin brukar man ha på egen matning/säkring så det är så en elektriker gör. Kolla även upp det där med att koppla fläkt till ventilationen. Om ni har mekanisk frånluft i huset ska man inte koppla in egna fläktar till systemet.
droopy: [citat] Fogskum går att få bort, man behöver bara en liten "dutt" som täpper till röret.. Betong är värre. Fylla hålet med aktivt kol pellets kanske kan fungera ok.
Lindask: Hej. Mina föräldrar har en tvättmaskin där själva låset gått sönder. Problemet är att de inte vet vilket märke det är och att maskinen är placerad i deras semesterhus utomlands. Det enda de har är den bild på serienummer och lite andra nummer. Jag har söt som en galning och kan inte hitta vilken typ av maskin det är. Finns det någon som kan förbarma sig och hjälpa till med
Agynna: Detta skulle kanske ligga i Fritidshus, men testar här. Har köpt en begagnad Whirlpool toppmatad tvättmaskin som ska installeras i sommarstugan. Stugan hålls något uppvärmd under vintern, men pga konstruktion är det svårt att garantera att hela badrummet alltid har plusgrader. Därför töms vattensystemet på hösten. Är det någon som vet om en Whirlpool tvättmaskin går att tömma
Björn Varnestig1: [citat] Jag hade precis detta problem. Tog av topplocket och såg att sladdhärvan mellan kretskortet och lucklåset släppt i kontakten ner mot lucklåset. Lyckade med viss möda koppla ihop kontakterna igen - och voilà! Det funkade och jag blev dagens hjälte i hustruns ögon…
jonwaller: Hej alla kunniga! Vi har nyligen flyttat in i ett 60-talshus med källare. Stommen är i betong, källaren har generellt putsade och målade väggar. I tvättstugan i källaren är det dock kakel och våtrumstapet direkt på grundmuren, vilket noterats av besiktningsmannen som olämpligt och åtgärd rekommenderas. Hur länge de har suttit där är oklart, men troligtvis 30+ år. En av
rosemaryr: [citat] Tack för tipset, det visade sig till slut att det var pumpen som var trasig. Nu funkar maskinen igen. Hurra.
Tobiwill: Hej Vet någon här om man kan använda EPS-betong runt golvbrunn och i så fall hur länge den behöver brinna innan man kan flytaspackla uppepå den och sedan lägga klinker? Tack på förhand.
HerrWigren: Halloj! Har ett par ytterväggar nere i källaren som ser ut som bilden. Huset är dränerat för ett gäng år sedan och skadorna är uppkomna INNAN dräneringoch det har ej uppkommit nya skador efter. Hur går jag enklast tillväga för att åtgärda? Behöver jag slipa bort all färg eller räcker det med att lappa ihop och måla med silikatfärg eller akrylatfärg? Oklart vad det är för
xxargs: [citat] 1 msk låter för lite, använd i alla fall det som står på tvättmedelsförpackningen gentemot maskinstorlek och vattnets hårdhet. 1 msk (15 ml) är typ mindre än hälften av det som står i de flesta förpackningarna även vid minsta maskinstorleken och mjukaste vattnet. Sköljmedel kan också ge med tiden styvare tyg om för mycket av det finns i kvar i kläderna och som möter
badlands: [citat] Hej Jag har haft en flertalig kommunikation med Kundservice Whirlpool om rostig lucka i bakkant. De bara hävdar att rost inte ingår i garantivillkoren. Ok med det. Men orsaken är att vatten droppar ner mot bakkkamten varje gång man öppnar luckan efter tvätt. Samt att luckans plåtöversida är nervikt i bakkanten så dropparna når plåten. Rost uppstår och de kan inte hävda