808 läst ·
17 svar
808 läst
17 svar
Bästa elektroniska tvätt/diskmaskinsavstängningen?
Jag förutsätter man har en vanlig ventiltätning efter vattenmätare eller liknande det är ju ett krav! Sedan om någon vill styra en magnetventil är ju underordnat. Folk vill styra bevattning kylning till ljusstöpningsmaskiner vad vet jag de står dem fritt.Hannuse skrev:
En input som jag tycker kan lyftas igen.
Jag skulle ha monterat en hederlig mekaniska/analog avstängare innan den elektroniska.
Om/när den elektroniska tjorvar, då kan du enkelt felsöka eller byta ut den utan att behöva stänga av onödigt mycket vatten.
Själv har jag en Zvawe styrd sak från Popp, men den monteras direkt på den mekaniska ventilen.
Funkar, men är estetiskt sett inte så snygg...
Ja, jag tänker mer på en separat avstängare för till exempel just tvättmasinen.M _Magnus L skrev:
Så slipper man stänga vattnet i hela huset när man bara ska fixa med den prylen.
Okey! För att inga missförstånd skall uppstå så har jag denna ( ful = JA ) ( tydlig = JA ) enligt mig! Men den fungerar!Hannuse skrev:
Efter den kan man sätta ex en min/max vattenmängd eller med fuktskydd (vad jag trodde nn sökte). Kravet är ju sedan tidigare en fungerande vattenventil. Jag tror hoppas inte någon kommer in i en bostad bestämmer sig för att här skall jag ha en tvättmaskin, nu sågar jag av rören!
- Va blöt jag blivit! Hmmm
Tror hoppas inte så!
Klicka här för att svara