Lyckades tvätta en plastmatta på för hög värme så hela trumman fylldes med 5x20mm mjuka platta plastremsor...

Den tömmer inte i trumman av sig själv så borde vara stopp mellan trumma och pump. Via serviceluckan har jag tömningsslang som tömmer fint när jag öppnar den, och vid avloppspumpen på samma ställe så ser det bra ut, impellern kör fint och det kom ut lite plastbitar första tömningarna jag körde men inte numera, allt måste ligga där bakom och plugga igen.

Jag har öppnat och kollat avloppsslangen mot vattenlåset flera gånger, i början var det stopp där med men sedan jag rensat så rinner allt bra där, så som sagt måste vara stopp mellan trumma och pump.

ChatGPT säger man borde kunna komma åt underifrån men jag vet inte, känns som jag får ta hit VVS:arn, om inte annat för att jag behöver hjälp att få fram tvättmaskinen där den står inkilad i ett hörn med en tung torktumlare ovanpå...

Andra idéer?

Underifrån? Glöm det.
Ta bort TT, den är inte lika tung som TM, och dra fram TM och börja demontera topp /sidor/bak beroende på modell och börja rensa de invärtes delarna.

• Gilla
LoTiX
  • Laddar…
K Kane skrev:
Underifrån? Glöm det.
Ta bort TT, den är inte lika tung som TM, och dra fram TM och börja demontera topp /sidor/bak beroende på modell och börja rensa de invärtes delarna.
Jag får prova, så är det kanske minns det som att tumlaren var tyngre men du har helt rätt.

L LoTiX skrev:
Jag får prova, så är det kanske minns det som att tumlaren var tyngre men du har helt rätt.
På mina Miele tror jag det skiljer 40 kg mellan TT och TM.....

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.