A
Addevas: Byggde in mina maskiner under bänken funkar riktigt bra. Maskinerna blev mycket tystare när dem blev inbyggda. Metod stommar. Skönt med stor bänkyta för tvätten. Här kommer lite bilder hur min tvättstuga blev.
40 svar · 43,5k läst
·
Marlen Eskilsson
Marlen Eskilsson: Att flytta funktioner som wc och vask fördyrar och vattenburen golvvärme är dyrare än elburen. Sedan ingår det dyra elarbetet också. Jag tycker inte att det låter helt orimligt, men ta in fler offerter som du kan jämföra med.
2 svar · 1,3k läst
returen
returen: [citat] för mycket tvättmedel? detta är bara en trumavluftning
1 svar · 780 läst
·
P
preben89: [citat] Tack, kanske går att måla med något diffusionsöppet men som gör att man fortfarande kan tvätta golvet ibland?
8 svar · 880 läst
·
returen
returen: [citat] hitta den felande biten och limma dit den med snabblim det funkar faktiskt annars är det bara att bita i det sura äpplet och byta bälg
3 svar · 550 läst
·
returen
returen: [citat] trycksensor ëller skit i nivåkammaren dålig tömning
1 svar · 416 läst
R
Räknenisse: Ett möjligt alternativ är att skaffa ett snyggt tyg och hänga upp det om draperi framför.
3 svar · 602 läst
D
DFYD123: Det går åt väldigt stora mängder vatten dessutom då det är konstant vattenflöde när dom torkar. Som någon skrev, kombimaskiner är en kompromiss vid platsbrist inget annat. Tyvärr monteras dom in i var o varannat nybygge då en stapel inte klarar kraven på tillgänglighet för ex rullstolsburna.
11 svar · 1,1k läst
·
T
Torpsteffe: Vände på kolen så funkade det, tack för alla svar😀
13 svar · 639 läst
J
Jonastostared: Aceton eller isopropanol (rödsprit).
8 svar · 20,2k läst
Momo Mib
Momo Mib: [citat] Evema. Btw provsvaret kom tillbaka negativt och jag är några hundra fattigare.
6 svar · 1,1k läst
·
Rickard.
Rickard.: Det verkar den göra, jag är inte alls insatt på varken mattor eller målarfärg men jag ser den ordningen på byggen helst tiden.
3 svar · 380 läst
A
Andre781: Renoverar en tvättstuga i källaren där vi har putsade väggar. Vi har höjt innertaket och behöver därför lägga puts cirka 1 dm längst upp runt hela rummet och även laga mindre hål/skador. Det är för mig okänt vilket puts/bruk som använts tidigare men bifogar några bilder för råd. Det är en rätt grov struktur, nästan vass, men tror inte det är en ren kalkputs (vitdammar
0 svar · 427 läst
·
returen
returen: [citat] på arceliks lager i turkiet mer original än så blir det inte tillkommer väl en 100 i frakt men.... men jag vet att cylinda historiskt occerhöjjt reservdelspriserna på vanliga dela för att du inte skall reparera utan köpa nytt
17 svar · 3,1k läst
·
P
Peter_Ker: Gillar att Biltema skriver att skivan är i mycket hög kvalitet för att sedan skriva att den är i B/C kvalitet 😂
4 svar · 582 läst
M
Massxxl: Hej! Tänker renovera min tvättstuga i ett radhus byggt på 80-talet med platta på mark. Jag har tänkt köra klinkers på golvet där det idag är en våtrumsmatta, behöver man bila upp hela golvet och gjuta igen med EPS? Eller räcker det att bara bila runt brunnen? Ska självklart byta brunn. Tänker även köra våtrumsfärg på väggarna, där det idag är en våtrumstapet, behöver jag
0 svar · 340 läst
Christer G.V.
Christer G.V.: [citat] Hur lackar man ett hål😁
9 svar · 1,2k läst
·
returen
returen: [citat] de går aldri... polygripen har för liten yta man kan använda en träbit med ett spår i eller en tång med 90graders vinkel på spetsarna
5 svar · 698 läst
·
returen
returen: [citat] det fanns halvsatser med bakre balja och lager eller bara lagersats men de är ersatta med komplett behållare enda fördelen med att byta maskin är att även det andra är lika gammalt och på rätt ställe får du en ny maskin med 5-årsgaranti motorn tex är av borsttyp vilket kräver sitt underhåll
6 svar · 678 läst
·
M
Mahol: [citat] Tack. Hur gör jag då? Kan de va pluggen som behöver bytas? Är de den svarta grejen?
4 svar · 531 läst
·
H
hempularen: Känns ju som det skulle vara värt en del att dra om rören någon annan väg, eller om man kan spåra in rör i väggen. Men då behöver man veta hur rören går, var finns ändarna på de här rören? Men om enda alternativet är att ha dem som det är, så är det väl bara att borra? Man kan ju ev. bygga en låda runt rören.
1 svar · 449 läst
·
returen
returen: [citat] kretskortsfel eller att l
1 svar · 397 läst
·
returen
returen: [citat] tar bara tre timmar men det är härdande nog...
18 svar · 1,2k läst
·
Stefan N
Stefan N: Ta bort, slipa med en vinkelslip och betongskiva. [bild]
2 svar · 330 läst
·
returen
returen: [citat] du skall ha 11041639 https://www.bosch-home.se/sv/product/11041639
13 svar · 4,6k läst
C
clercr: Hej, Vi funderar på att fräscha upp tvättstugan, som är i ett källarrum i ett 70-talshus. Snyggt vore att sätta upp kakel på väggarna (och lägga klinkergolv), men vad kan man göra när tappvattenledningarna sticker ut från väggen vid taket, det ser besvärligt ut att fixa till snyggt, tänker jag? /Claes
0 svar · 284 läst
·
returen
returen: [citat] beställl en spolbil
3 svar · 510 läst
·
BirgitS
BirgitS: Ja, men risken finns att det sprutar åt något annat håll lika väl. Det är förstås en kompromiss, det är trots allt ovanligt med vattenskador i tvättstugor, se här: https://www.byggahus.se/har-sker-flest-vattenskador-i-hemmet Men man är alltid tillåten att göra något som är bättre än branschreglerna och t.ex. ha tätskikt även på väggarna. Om man vill ha en annan tapet än
8 svar · 800 läst
·
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.