A
Armend Gashi: Ffe
0 svar · 270 läst
E
Erik9005: [citat] https://www.ikea.com/se/sv/manuals/villboda-integrerad-diskmaskin-ikea-500__AA-2325038-3-1.pdf Kanske kolla om ni hittar något i manualen
26 svar · 11,9k läst
·
K
Kane: Byt blandare till en med diskmaskinsanslutning så får du också avstängningsfunktion på rätt ställe.
2 svar · 230 läst
·
B
BAK62: Jag tackar och bugar! Är nu inkopplad och provad.
2 svar · 250 läst
·
T
tergo: de använder troligen rotgångjärn som även funkar på masonitskåp med träram
4 svar · 299 läst
S
Stefan1972: Mässingsnippeln hör inte hemma på en dylik position alls.............
4 svar · 197 läst
·
P
polaris78: Det ser ut på bilderna som att mässings färgade övergången är för djup och att den bottnar på kranen innan tätningen har pressats ihop där innuti. kranen ser dessutom ut att ha klämringsfäste i båda ändar så man behöver välja en övergång som passar bättre på kranen för att kunna täta.. Ta med grejerna till en rörmokarefirma där nån kunnig kan plocka ihop delar som passar
1 svar · 107 läst
·
K
Klingeen: [citat] Har du nån bild när du monterat övergångsnippeln och watwin strålsamlaren på blandaren? :)
11 svar · 13,1k läst
·
L
lasselastbil: Tack för tipset. Det var att man skulle trycka in spärren bara.
3 svar · 205 läst
·
hannakph
hannakph: Jag har precis köpt en gammal lägenhet i Köpenhamn med plastgolv i köket och funderar på att ta bort det. Har tyvärr inte fått tillträde än, så jag har inte kunnat kika under. Jag överväger också att riva väggen som syns på bild två till vänster – grannarna har ngrannarnamnt att det tydligen ska vara möjligt. Är det någon som har erfarenhet av att flytta ett element? Hur
0 svar · 102 läst
·
D
draje: Fortsätter tråden med en ny fråga: I kylen med kolsyrat / kallt vatten har det börjat rinna fram vatten från underkant vattenenhet inne i kylen. Detta vatten rinner sedan ner i botten på kylskåpet och in bakom magnetlisten som sitter på insida kylskåpsdörr. När man öppnar dörren rinner vattnet ut i en "sväng" på golvet där dörren öppnats. Om det är så att
433 svar · 126,9k läst
·
andersnord
andersnord: [citat] Verkar som så...blå går mot N(som inte användes i den gamla. Sedan är det tre svarta som då bör vara L1/L2/L3.
4 svar · 231 läst
·
K
knuffe: [citat] Hejsan, är precis på väg att beställa 2st av denna sort för att ersätta 2 traditionella radiatorer (1 till 1-byte effektmässigt). Behöver man någon ventil eller liknande på inkommande fjärrvärme/vatten, eller kopplas det bara rakt in utan något termostat eller vred på röret?
9 svar · 2,5k läst
·
K
Kane: [citat] Var hittas det kravet?
14 svar · 783 läst
·
freppo1
freppo1: Hej, Jag är relativt ny på detta forum men har ofta fått mycket användbar hjälp härifrån. Jag planerar att bygga ett eget kök i massivt trä och tänkte därför be om råd kring materialval och allmänna tips. Köket är tänkt att gå i klassisk stil med infällda luckor, se bifoga bilder. Min plan är att bygga stommarna i moduler på annan ort och sedan montera dem på plats. Utsidan
0 svar · 225 läst
·
T
tergo: ön bör stå på betongen så att parketten kan röra sig
1 svar · 170 läst
K
kallekarwe: Någon som gjort detta? Söker också tips. Har fin bänkskiva som jag helst inte vill vaska :)
10 svar · 6,0k läst
·
S
Strawberry road: [citat] Den går så småningom på taket, vissa boende har fläktemotorn på vinden men det kräver någon slags större ombyggnad som dessutom påverkar grannen eftersom vissa tydligen delar på ventilationen på något vis, så vi måste in och greja hos den. Det känns väldigt knöligt och krångligt alltihop ☹️
3 svar · 284 läst
J
joasag: [citat] Du kan se bilder på bygget här: https://www.byggahus.se/forum/threads/totalrenovering-av-enplansvilla-forsta-huset.395786/post-5633411 Lösningen blev planlimmad häll från Neff med inbyggd fläkt där jag monterade ett extra plasmafilter i sockeln. Vi har kört både kolfilter och plasmafilter och det har fungerat kanon! Inget os alls!
4 svar · 1,8k läst
E
Expex: Svårigheten (bild 1) är dock att spiroröret går till en blockerad kanal (det nedre hålet som det sitter lite isolering i) och den öppna kanalen (det övre hålet) saknar adapter. Det kommer luft ur det övre hålet. Mellan det övre och undre hålet är det igensatt med cement. Det vore intressant att veta varför man gjort så.
5 svar · 292 läst
·
S
Soffan78: [citat] Har redan testat detta. Gav tyvärr inget resultat.
2 svar · 167 läst
blackarrow
blackarrow: Man får heller inte hålla för länge för då blinkar det till och så låses hällen igen. Min fru gick bet...
13 svar · 243,6k läst
Rabbithole
Rabbithole: [citat] Jag har utdragslåda som diskmaskin, slipper böra sig alls (dishdrawer)
18 svar · 769 läst
·
F
fribygg: [citat] Byt kranen själv, att anlita en auktoriserad firma för detta har de själva ju gjort onödigt kostsamt så de vill nog inte ha privatkunder..
14 svar · 615 läst
P
Plupp 507596: Funkade perfekt
6 svar · 6,0k läst
·
E
Ethum: [citat] Tack för snabbt svar! Detta forum är guld!
2 svar · 189 läst
·
H
Håbbe01: ES395 kanske
2 svar · 128 läst
·
Düsseldorff
Düsseldorff: Finns kraftiga konsoler som inte bygger särskilt mycket. Nedan är ett exempel bara, måste såklart dimensioneras för att palla den vikt man förväntar sig. [bild]
4 svar · 294 läst
·
surris
surris: Kolla i databladen. Snabbkoll: [bild] Sen kolla med din lokala sotare vad hen säger.
1 svar · 149 läst
·
Music Man
Music Man: [citat] Tack Birgit . Skall kolla på kontraktskrivningen. Detta är ett dödsbo så inte säkert att de har koll.
5 svar · 426 läst
·
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.