Hej,
Vi ska till att installera vår Spishäll med inbyggd fläkt från Electrolux.
Jag var på Elon idag, och de rekomenderade att låta luften gå bakom stommen för att sedan gå ut i sockeln.
Det vill säga inga ventilationsrör som leder ut ångan till sockeln.
Jag tänker att det blir en hel del vattenånga och fukt från fläkten, och om verkligen vill ha vattenånga där, I mitt fall är detta mot yttervägg. Dessutom är ju eluttaget till hällen där bakom.
Fördelen är såklart att man kan ha fulldjup på lådorna då inga rör ska gå i stommen
Tack för er hjälp!
Vi ska till att installera vår Spishäll med inbyggd fläkt från Electrolux.
Jag var på Elon idag, och de rekomenderade att låta luften gå bakom stommen för att sedan gå ut i sockeln.
Det vill säga inga ventilationsrör som leder ut ångan till sockeln.
Jag tänker att det blir en hel del vattenånga och fukt från fläkten, och om verkligen vill ha vattenånga där, I mitt fall är detta mot yttervägg. Dessutom är ju eluttaget till hällen där bakom.
Fördelen är såklart att man kan ha fulldjup på lådorna då inga rör ska gå i stommen
Tack för er hjälp!
Produkter som diskuteras: "fläkten"
Fläktar
Flytta förbrukad luft ut ur ditt hem med mekanisk frånluft. I den här samlingen hittar du vårt sortiment av badrumsfläktar, kanalfläktar och värmeflyttare.
Läs mer
Det är modell: HHOB8T5MCA atomlab skrev:
https://www.tretti.se/vitvaror/hall...um=referral&utm_campaign=klarna-merchantboost
BirgitS
Medlem
· Stockholms län
· 48 381 inlägg
BirgitS
Medlem
- Stockholms län
- 48 381 inlägg
Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden