Hej hopp!
Jag skulle behöva lite tankehjälp. Nytt massivt golv lagt och efter detta så går det inte att att få in en ny kyl/frys-kombo på höjden. Det nya kyl/fryspaketet är 176cm högt så det saknas ett par centimeter.
Min tanke då är att plocka ner överskåpet och kapa med tre centimeter så det blir en glipa för luften att cirkulera bakom ny kyl/frys.
Utmaningen är att få till dörren eftersom denna har snickeridetaljer som är centrerade. Klurar på om man på något sätt kan knacka loss detaljerna och kapa ner dessa så det blir mer propotionerligt men det är som sagt detta jag skulle behöva ha lite tankehjälp med.
Någon som har haft liknande utmaningar?
Fredrik
Jag skulle behöva lite tankehjälp. Nytt massivt golv lagt och efter detta så går det inte att att få in en ny kyl/frys-kombo på höjden. Det nya kyl/fryspaketet är 176cm högt så det saknas ett par centimeter.
Min tanke då är att plocka ner överskåpet och kapa med tre centimeter så det blir en glipa för luften att cirkulera bakom ny kyl/frys.
Utmaningen är att få till dörren eftersom denna har snickeridetaljer som är centrerade. Klurar på om man på något sätt kan knacka loss detaljerna och kapa ner dessa så det blir mer propotionerligt men det är som sagt detta jag skulle behöva ha lite tankehjälp med.
Någon som har haft liknande utmaningar?
Fredrik
Tack för svaret. Vill du utveckla lite vad du menar med att fräsa nya spår eller du menar att man har fräst ut detaljerna ur luckan och inte limmat dit dem? 🤔mexitegel skrev:
Mycket bra tanke. Sambon kom med precis samma idé för en stund sedan just med tanke på linjerna. Jag får hem kyl/frys nästa vecka så återkommer i början på augusti med uppdatering på hur det blev.K Kurtivan skrev:
Jag skulle, om möjligt, höja upp skåpet så att underkant linjerar med skåpen bredvid och sedan köpa nytt galler att sätta mellan kylen och överskåpet. Ser mer konstigt ut nu (att de linjerar i överkant) än vad det kommer att göra upphöjt.F fredrikhemma skrev:
Tack för svaret. Jag tänker mig i stil med detta.M MWHN skrev:
Klicka här för att svara