Carl Ekström
Carl Ekström: [citat] Jag vidarebefordrar det till snickarna 👍🏻
4 svar · 333 läst
·
GoC
GoC: Det går utmärkt att bara byta käglan med gummipackningen. Kostar bara några tior jämfört med att byta hela ventilöverstycket (nr3) En sådan här 1/2” ventilkägla
3 svar · 510 läst
·
L
LasseA: [citat] [citat] Hej @Mtype, Nu är det min tur att eventuellt köpa dusch-skjutdörr från Bernstein, så jag frågar dig samma som du gjorde till hapazard – köpte du därifrån och vad är ditt intryck vad gäller kvalitén? 😊
13 svar · 5,4k läst
·
M
Micheal Swiggs-Malmevik: Har nu läst dokumentationen på https://www.epscement.com/vanliga-fragor och där står det att avjämningen kan läggas direkt på EPSCement utan någon förbehandling med primer.
1 svar · 653 läst
Å
Åbyfor: [citat] Vad jag har förstått så är "skevheten" kopplad med kvaliteten på kaklet. Sen så är det nog väldigt vanlig att det är skevt till olika grad. Det är ingen tillfällighet varför större plattor inte läggs halv över halv (ser inte klokt ut ifall plattorna är skeva). Jag är dock ingen plattsättare så det är fritt fram och rätta mig för dom som vet 😉.
1 svar · 716 läst
·
Magnus E K
Magnus E K: Ungefär så här kommer det se ut med knapp och ram borta. Skruven med mejsel och samma till höger spänner/lossar respektive klo. Tryck in mot väggen samtidigt som du drar åt växelvis, men kolla noga först att inte någon ledare blir klämd av klorna. [bild] Redigering: Rekommenderar att bryta strömmen först om du inte redan gjort det, särskilt om vanlig skruvmejsel används (jag har
12 svar · 620 läst
·
F
fribygg: Hej och välkommen till Byggahus! Vad som passar och blir snyggt är ju en fråga om tycke och smak. Generellt tycker jag att ju exclusivare material man väljer dessdå högre blir kraven på hantverksskicklighet. Är man själv (eller anlitar man) en medioker snickare/montör, kakelsättare, rörkrökare, målare, elektriker kanske man får hålla sej till plastmatta och våtrumspanel. Är man
5 svar · 522 läst
·
A
ann-marie.gunnarsson: Tack för hjälpen! Den ska inhandlas. Tänkte försöka klara det själv. Som tur är har vi 2 toaletter.....
2 svar · 260 läst
·
G
Gusten_Gnuk: [citat] Ok tack! Har du ett exempel på ett skåp som passar i det här fallet? Dras tätskiktet upp på skåpet?
3 svar · 444 läst
·
L
Lundabon: [citat] De ger inga tekniska råd där.
2 svar · 291 läst
E
Ellen Riefel: [citat] Tack så mycket för svaret. Då får jag bara köpa annan blandare.
4 svar · 609 läst
·
J
Jonas Svensson1978: [citat] Tack för din förklaring och tips!
44 svar · 24,5k läst
·
K
Kirsten Guthammar: [citat] Ok tack - skall gå in och kolla på dom.
2 svar · 396 läst
G
Gusten_Gnuk: felaktigt skapad tråd
0 svar · 139 läst
Robin Griffiths
Robin Griffiths: Hej! Vi är inne på samma tanke med ett kaklat handfat i samma stil som övrigt kakel i badrummet. Hur gjorde du med avloppet? Vår snickare är osäker på hur han ska få till tätningen vid själva avloppshålet.
7 svar · 9,2k läst
·
plåtrickard
plåtrickard: [citat] Jag tänker nog att pm försäkringsbolaget betalar så får byggaren lösa att luckan går dit... Byggaren lär ju ta betalt för det
1 svar · 636 läst
M
Mandapeter: Nu verkar ni så kunniga. Så då passar jag på att fråga. Hur gör jag med lysknappen om jag sätter kakel här? Ska jag försöka få ut den och göra ett hål i kaklet? Någon som har en bild på hur man gör? [bild]
7 svar · 768 läst
·
R
Ronja Ro: Hej! Har ett liknande problem men också lite annorlunda. Renoverar ett hus från 60talet med betongplatta och vattenburen uppvärming via luft/vattenpump. Nu vill vi lägga kakel i kök och vardagsrum (ca40kvm) och då är ju golvvärme att föredra. Hantverkare tror dock att det kan vara svårt att koppla på då vattenpumpen/pannan står vid en annan del av huset. Alternativt blir då el. Men
13 svar · 5,7k läst
·
Stefan N
Stefan N: Karmen ska även flyttas in då den ska liva med väggen.
3 svar · 777 läst
·
J
Jansson69: [citat] Det är ju inte alltid att man måste men det är en relativt billig förstärkning som stärker upp bjälklaget bra.. Har ni ens 45x220 i bjälklaget som det är nu?
3 svar · 427 läst
·
S
Sjöland124: [citat] Ja, exakt! För mig satt backventilen snett i röret till varmvattnet.
9 svar · 2,2k läst
·
J
Jansson69: [citat] Verkar vara många som säljer den..
15 svar · 11,6k läst
·
E
Ebbe S: [citat] Vi har haft företaget här idag och de ska göra om det. Surt när man trodde allt var klart och städat hela övervåningen väldigt noga efter renoveringen. Men det blir nog bra när det är klart…. och ändå kan man undra hur det kan missas?!!
16 svar · 1,7k läst
·
S
Sjbibbxhjvvv: [citat] [/QUOTE] [citat] Tog lite nya bilder hoppas det hjälper. Ser du något som du tror att anticimex skulle kunna anmärka på? Tar givetvis nya bilder om du vill ha det. Med vänlig hälsning,
2 svar · 580 läst
·
Tompaflax
Tompaflax: [citat] Tack för det svaret! Tråkigt att höra men min analys var således korrekt. Riktigt kassa gångjärnstappar.
7 svar · 731 läst
·
V
Vilofas: Jag har en handukstork som drar 300W/h Hittills har jag i stort sett haft den på dygnet runt. Jag funderar nu på att sätta ett Plejd.relä och bara köra den typ 2 h på morgon eller kväll via veckoschema samt sätta en "fjärrbrytare" till Plejdpucken som startar den i 1 h oavsett tidpunkt på dagen. Jag hittar inte riktigt hur jag skall programmera timerfuntionen i Pljed-appen
0 svar · 404 läst
Marlen Eskilsson
Marlen Eskilsson: Det ser väl ut att vara skadat i nederkant? Är det på väggen eller golvet? Uppe på väggen (ej vid dusch) kan det rimligtvis inte göra så stor skada som om det är hål i tätskiktet vid golvbrunnen
1 svar · 668 läst
·
T
tyomka: Du ska ha ångspärr i undertak innanför panelen på varm sida. Åldersbeständig plast funkar utmärkt för det.
3 svar · 939 läst
Snigla
Snigla: [citat] Det drar iväg snabbt visserligen.. men nog ser det allt lite dyrt ut... 😳 Finns det några "förmildrande omständigheter" som kan förklara prissättningen.. tex att det är en lgh på 6 våningen utan hiss? så de måste bära vara pinal o sopor upp och ner...? eller att det inte är möjligt att ha container / bil i närheten av ditt boende? eller att det är några märkliga
50 svar · 18,4k läst
T
TypRätt: Tar du två eller tre skruv med bra plugg i högra sidan kommer det ju hålla så länge ingen hänger i skåpet o antagligen då med. Försök i alla fall få en skruv lite vänster om mitten. Kabeln kan ju inte gärna gå horisontellt där så det måste ju finnas plats, annars får du höja/sänka det något.
1 svar · 635 läst
·
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.