1 320 läst ·
49 svar
1k läst
49 svar
XPS cellplast i våtrum - hur får man göra?
Jag håller faktiskt med dig och det är riktigt tungt på ett personligt plan. Men jag litar lite för mycket på att hantverkare håller sig till branschregler och inte tänjer på gränser.C cpalm skrev:Jag begriper inte riktigt hur det kunnat blivit så här från första början om det inte är något man uttryckligen har beställt?
Om det är en svenska firma som har erfarenhet att bygga badrum enligt svenska bransch- och byggregler.
Har de någon form av certifiering?
Detta tyder ju på att man inte har kunskap om ens det allra mest grundläggande av byggreglerna, och man undrar ju vad mer som kan ha gått fel?
Jag skulle nog helt klart fundera på att ta in en certifierad besiktningsman för en genomgång.
Om inte annat kanske dennes argument väger tyngre(?)
Och företaget är certifierat och kopplat mot BKR.
BKR och försäkringsbolag tycker också det är konstigt att vi blivit erbjuda något som inte följer rekommendationer/regler.
Det spelar nog ingen roll vem du tar dit då företaget har förstått att detta kommer att kosta..C cpalm skrev:
Nä, detta är väl tyvärr ytterligare ett bevis på varför man inte skall betala innan arbetet är godkänt och klart 😟J Jansson69 skrev:
Men tänker att en anmärkning från en BKR-certifierad besiktningsman kan få dem att inse att deras auktorisation sitter löst till. Men BKR-auktorisationen kanske inte funkar på det sättet.
GVK går till synes betydligt längre här:
Har ingen aning om hur dessa auktorisationer fungerar..C cpalm skrev:Nä, detta är väl tyvärr ytterligare ett bevis på varför man inte skall betala innan arbetet är godkänt och klart 😟
Men tänker att en anmärkning från en BKR-certifierad besiktningsman kan få dem att inse att deras auktorisation sitter löst till. Men BKR-auktorisationen kanske inte funkar på det sättet.
GVK går till synes betydligt längre här:
[bild]
Men troligtvis så kommer TS bli tvungen att ta detta rättsligt om dom inte rättar😢
Klicka här för att svara