Hej allesammans!

Har en schysst färg på alla fogar i badrummets golv men på just ett ställe verkar det ha uppstått någon form av hård avlagring. Denna har uppstått tämligen nära golvbrunnen i duschen. Är det någon som sett något liknande förut? Går det att få bort eller måste fogen/golvet göras om?

Se bilder nedan.

Tack på förhand!

• Mörka keramiska golvplattor med ljusa fogar i ett badrum, synlig hård avlagring nära en fog.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Bilden visar en golvplatta i badrummet med en brunaktig avlagring på fogen nära golvbrunnen i duschen.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Ser ut som fix som tittar fram.

• Gilla
Jansson69 och 1 till
  • Laddar…
Stefan N Stefan N skrev:
Ser ut som fix som tittar fram.
Så det ser inte ut som mögel/annat h-e som var min första farhåga? Är detta något jag bör vara orolig över?

H hestisydvest skrev:
Så det ser inte ut som mögel/annat h-e som var min första farhåga?
Mögel hade bara varit att tvätta bort.

H hestisydvest skrev:
Är detta något jag bör vara orolig över?
Nej inte om det är fix som syns. Enbart ett estetiskt problem.

Välkommen till forumet!

• Gilla
hestisydvest
  • Laddar…
J
H hestisydvest skrev:
Så det ser inte ut som mögel/annat h-e som var min första farhåga? Är detta något jag bör vara orolig över?
Det kollar du genom att känna om det är urgröpt i fogen, är det de så köp lite hårdfog och foga i..

• Gilla
hestisydvest
  • Laddar…
Alfredo Alfredo skrev:
Mögel hade bara varit att tvätta bort.

Nej inte om det är fix som syns. Enbart ett estetiskt problem.

Välkommen till forumet!
Tackar!

Har provat att köra med fogborste samt tvättsvamp på det med lite Klorin som hjälp. Det har inte gjort ett dyft. Det är verkligen stenhårt.

J Jansson69 skrev:
Det kollar du genom att känna om det är urgröpt i fogen, är det de så köp lite hårdfog och foga i..
Det känns inte urgröpt direkt. Mer som något som sticker up ur resterande fog, som är slät.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.