S
Det står ju tydligt i instruktionen att den skall punktlimmas med konstruktionslim. Det betyder just att dutta lim i punkter så att vattnet ändå kan ta sig till brunnen. Eftersom ramen skall limmas först och på tätskiktet tror jag inte det blir så bra att försöka limma med fix. Gör som det står i instruktionen.
 
  • Gilla
Ljhdov
  • Laddar…
S swirve skrev:
Det står ju tydligt i instruktionen att den skall punktlimmas med konstruktionslim. Det betyder just att dutta lim i punkter så att vattnet ändå kan ta sig till brunnen. Eftersom ramen skall limmas först och på tätskiktet tror jag inte det blir så bra att försöka limma med fix. Gör som det står i instruktionen.
Det står det. Men när man trycker den på plats smetas det ut. Det vore bättre att uttryckligen säga att det är viktigt att lämna mellanrum.

Flera bud här i tråden. Får se hur vi gör..
 
Vad är problemet med att följa instruktionen bara ?
 
  • Gilla
BirgitS
  • Laddar…
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.