473 läst ·
2 svar
473 läst
2 svar
Vad har ni betalat för flytspackling + våtrumsmatta?
Hej! Vi står inför en badrumsrenovering där vi tänkt lägga Tarketts våtrumsmatta på både golv och väggar 5kvm, samt 10kvm men då endast på golvet i intilliggande tvättstuga. Vi har tagit in två offerter på detta (alltså endast för mattläggare) och är lite smått chockade över priset.
Första offerten blir 84 000kr efter 30% rot för flytspackling + våtrumsmatta enligt ovan. Andra offerten är 53 000kr efter 30% rot, så det skiljer ju väldigt mycket men tycker ändå båda priserna är höga. Förstår att det blir ganska många kvm men undrar därför,
Vad har ni andra betalat för liknande projekt?
Första offerten blir 84 000kr efter 30% rot för flytspackling + våtrumsmatta enligt ovan. Andra offerten är 53 000kr efter 30% rot, så det skiljer ju väldigt mycket men tycker ändå båda priserna är höga. Förstår att det blir ganska många kvm men undrar därför,
Skulle säga att när jag själv tar in mattläggare på jobb runt den storleken brukar det hamna runt 40k. (Löpande timpris)N norrbottenhuset skrev:Hej! Vi står inför en badrumsrenovering där vi tänkt lägga Tarketts våtrumsmatta på både golv och väggar 5kvm, samt 10kvm men då endast på golvet i intilliggande tvättstuga. Vi har tagit in två offerter på detta (alltså endast för mattläggare) och är lite smått chockade över priset.
Så runt 55k för ett fastpris skulle jag se som helt okej.
2022 fick jag ett 5 kvm badrum flytspacklat och matta på golv och väggar. Jag gjorde allt underarbete själv, inklusive primer och nät på golvet. Matta, arbete och övrigt material landade på ca 25000kr.
Jag köpte matta och arbete samtidigt i butik.
Jag köpte matta och arbete samtidigt i butik.
Klicka här för att svara