pontuskarlsson pontuskarlsson skrev:
Det sa jag inte.

Tycker att priset är rimligt.

Att det sedan finns byggare som är så korkade att dom specar faktiska timmar när en privatperson efterfrågar ett fastpris.. det är en annan sak.
Är du själv en byggare eller? Att säga att något är rimligt då ska man kunna argumentera det på något sätt . Tycker jag

K Kivii skrev:
Är du själv en byggare eller? Att säga att något är rimligt då ska man kunna argumentera det på något sätt . Tycker jag
Rimligheten kan ses från olika håll givetvis, eller orimligheten.

Vad gäller denna typ av jobb så får man ju naturligtvis se det till, Utrivning, propping, bilning av brunn, deponering, fastgjutning av ny brunn, flytspackling, fallspackling, mattläggning, samt en badrumskomplettering.

Som jag förstått det så är det visserligen utan behandling av väggar.

Men totalt sett skulle jag säga att om du får ett nytt badrum borträknat badrumsinredning och ytskikt på väggar för ca 55,000kr år 2025.
Så bör det anses som rimligt.

Men i ditt fall skulle jag nog ta in folk på löpande timpris istället.
Då slipper du oroa dig för att någon byggare går med överdriven vinst.

• Gilla
kils och 1 till
  • Laddar…
Var uppmärksam på att arbetet måste vara klart och du ska ha betalat det i år för att du ska få dessa 50% rot. Om det är så att hantverkaren inte är klar eller du inte godkänt och därför inte betalar i år kommer du inte få 50% rot och då stämmer heller inte offerten så var vaksam på det om han bokar in detta i mellandagarna. Dvs du lär få den lägre %en rot på jobbet men det lär stå något finstilt om att om kunden inte kan få det angivna rotbeloppet ska hantverkaren ersättas för uteblivet belopp. Tekniskt sett kan arbetet färdigställas fram till sista Jan men du måste ha betalat och du vill inte betala innan jobbet är klart.

• Gilla
kils och 2 till
  • Laddar…
P
K Kivii skrev:
Hej
Är detta offerten rimlig ?
Badrum är 4.5 kvadratmeterLåter billigt, färdigt tätskikt redo för kakel och klinker ?
Låter som färdigt tätskikt inför kakel och klinker ?
Ingen golvvärme ?

Redigerat:
Vi har nyligen gjort något motsvarande.
Det blev med VVS, bilning o gjutning (dos och flyt)för byte av rör och nytt avlopp samt våtrum golv och klinker golv samt ny el.
Totalt ca 30.000 inkl ROT 50%.
Ca 2 kvm.

Vi betalade själva klinker och övrigt synligt.

Inget golvvärme och ingen åtgärd av väggar.

Redigerat:
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.