Är det ditt egna boende eller är det en hyresrätt?
Oavsett så bör du nog inte duscha där nu, är nog bara att svetsa igen det fixar en mattläggare på 10 min.
Frågan är vad som hänt... Ingen som tappat nåt i golvet?
Oavsett så bör du nog inte duscha där nu, är nog bara att svetsa igen det fixar en mattläggare på 10 min.
Frågan är vad som hänt... Ingen som tappat nåt i golvet?
Bostadsrätt, 3 tonåring så det kan vara lite vad som helst är jag rädd. Dom tänker inte alltid jättemycket på fuktskador har jag märkt... Eller så är det något annat...nino skrev:
BirgitS
Medlem
· Stockholms län
· 47 971 inlägg
BirgitS
Medlem
- Stockholms län
- 47 971 inlägg
Det såg ut så där när våtrumsmattan sprack i ett tidigare badrum och spånskivan under sög upp vatten. Men den mattan var kring 20 år. Med en sån ny matta bör det gå att svetsa igen. Hör med en mattläggare.
Tillägg:
Inläggen kom in snabbt så jag såg inte att mattan inte är 5 år gammal.
Tillägg:
Inläggen kom in snabbt så jag såg inte att mattan inte är 5 år gammal.
Är tanken att fortsätta ha kvar mattan med lagning eller är det dags att göra om badrummet inom något år?
Kemsvets golv kan du köpa och fylla i skadan med. Då minskar risken för läckage med till det som finns under mattan.
Kemsvets golv kan du köpa och fylla i skadan med. Då minskar risken för läckage med till det som finns under mattan.
Jag hade inte planerat att renovera badrummet men får se nu om jag blir tvungen. Oavsett vore det bra med något som möjliggör att skjuta lite på beslutet i några månader eller tills en hantverkare har tid att kolla. Jag skulle oxå vilja veta om det har krupit ner fukt för då har jag nog inget val utan får riva upp och låta torka... 😬Pjosk75 skrev:
Tack för tipset...
Husägare
· Småländska höglandet
· 5 585 inlägg
Investera i en duschkabin så länge, det är en tonårssäker lösning på ditt problem!