Jag har ett litet badrum som ska renoveras och enda glasdörrarna som får plats är 70x70cm vikdörrar. Undrar om någon vet ifall vikdörrar från t.ex. INR, Svedbergs, Dansani och Hafa är av pålitlig kvalitet?
Har varit på Bauhaus och Bygghemmas visningsbutik och kikat på visningsex av vikdörrar från Hafa, Dansani och Svedbergs men har inte varit övertygad av kvaliteten. Dom flesta har varit lite trasiga, mer eller mindre. Bauhaus och Bygghemma är inga lyxiga showrooms så en del slit blir det kanske.
Min amatörskiss för badrummet bifogad.
Har varit på Bauhaus och Bygghemmas visningsbutik och kikat på visningsex av vikdörrar från Hafa, Dansani och Svedbergs men har inte varit övertygad av kvaliteten. Dom flesta har varit lite trasiga, mer eller mindre. Bauhaus och Bygghemma är inga lyxiga showrooms så en del slit blir det kanske.
Svedbergs har jag bra erfarenheter av..F frankbutters skrev:Jag har ett litet badrum som ska renoveras och enda glasdörrarna som får plats är 70x70cm vikdörrar. Undrar om någon vet ifall vikdörrar från t.ex. INR, Svedbergs, Dansani och Hafa är av pålitlig kvalitet?
Vi har haft INR linc flex i två lägenheter och har varit nöjda med dessa. När vi var runt och titta runt i butiker så upplevde jag INRs vikdörr mer solid än andra nämnda märken. Vi har Svedbergs i dag som satt monterade sedan tidigare ägare och upplever dom som rangligare och att dom inte fäller ut rakt 180grader.
Det jag även gillar med INRs dörrar är att dom lyfter när man öppnar dörren vilket gör att dom inte skrapar i lika mycket när man trycker dörren ut där golvet är några millimeter högre än inne i duschen.
Det jag även gillar med INRs dörrar är att dom lyfter när man öppnar dörren vilket gör att dom inte skrapar i lika mycket när man trycker dörren ut där golvet är några millimeter högre än inne i duschen.
Redigerat:
Vi har duschhörna INR LINC Angel 900x900 sedan 2017. Kvaliteten känns väldigt bra. I ditt fall lär du få måttbeställa med dina udda mått.
https://www.inr.se/sortiment/duschvaggar/duschhorna-linc-angel
https://www.inr.se/sortiment/duschvaggar/duschhorna-linc-angel
BirgitS
Medlem
· Stockholms län
· 48 114 inlägg
BirgitS
Medlem
- Stockholms län
- 48 114 inlägg
Vi har duschdörrar från Macro Design sen 3 år, vikdörrar med extra gångjärn på mitten, och är mycket nöjda. Innan dess var det vanliga duschdörrar från Nora, men de var från 2014 så ingen aning om hur deras kvalitet är idag.
Klicka här för att svara