Byggahus.se
pacman42
pacman42: [citat] Jadu, den kartan innehåller också 5G-frekvenser på lägre frekvensband (därav bättre täckning), medan du jämför med LTE-advanced som bara ligger på högre frekvensband. Det blir att jämföra äpplen med päron. Du får inte tillgång till de lägre frekvensband en med dagens 5G-abonnemang. De som lanseras lite senare (kanske så tidigt som senare detta år) kommer dock att kunna
45 svar · 587 läst · Internet - Fiber, Bredband, ADSL, 3G/4G
D
Daniel 109: [citat] Missade du min lista där jag påpekar varför din lista inte säger det du påstår? Gå i så fall tillbaka till inlägg #135.
149 svar · 48,9k läst · Trädgård allmänt
AndersPS
AndersPS: [citat] Alltså, det är ju jag som installerat den, tror du jag kan ha ett case ändå? 😂
31,2k svar · 4132,8k läst
·
· Övrigt husrelaterat
P
Polyene: Jag fick 7/10 rätt, vilket är bättre än 67 andra personer som har gjort quizet "10 svåra hus- och byggord"
18 svar · 176 läst · Quizkommentarer
M
maxmsm: [citat] Om du är inne på att klä byggnaden med panel så efter att ha satt läkt och panel utan lock så bör fukthalten minska men kolla med någon som arbetar med detta för det kommer nog att bli dyra konsekvenser om detta utförs fel.
24 svar · 2,3k läst · Fasad
D
dilemma: [bild] [bild] Egentligen mest en PoC för att se hur det ser ut med stående kjol, jag är både nöjd och inte. Berget framför gör att jag inte kan ha dem lägre förutom de tre till höger som jag ska göra om - nån gång…
17,3k svar · 3138,1k läst · Verktyg, Maskiner & Fordon
Matti_75
Matti_75: Det är lättare att få det snyggt om du släpper upp gipsen.
1 svar · 0 läst · Byggmaterial & Byggteknik
nino
nino: [bild] Neon beast, citra neipa
6,0k svar · 308,4k läst · Övrigt Off Topic
Frustrator
Frustrator: [bild] [bild] [bild]
3,7k svar · 661,9k läst · Verktyg, Maskiner & Fordon
Genaugenau
Genaugenau: [citat] Jag har bott i Frankrike och Polen, du får bygga i princip hur du vill där - myndigheterna är mest intresserade av höjd till nock, våningsplan kan regleras inom detaljplan samt avstånd till tomtgräns. Det leder självklart till ett par mindre vackra hus men smaken är ju delad. Frankrikes huvudvärk är skattebördan, det är dock en helt annan femma. Min fru är Belgiska, mina
123 svar · 4,2k läst · Artikelkommentarer
Bo.Siltberg
Bo.Siltberg: Hur har Fredagen varit för er elektriker? Skulle bara montera en utelykta. Vad kan gå fel? [bild] Lykta och ljuskälla tillhandahållen av kund. Nåt rappligt från Jula. Den lyser och allt är lugnt. Men några minuter senare har lampdj#¤%&/ slocknat. Glapp? Skruvar lös den rappliga glaskupan, lossar lampan och mäter 230 V i lamputtaget. Skruvar tillbaka lampan och den lyser. Väntar....
7,6k svar · 748,0k läst · Övrigt Off Topic
B
Bjober: [citat] Max moment för losstagning av glödstift eller oljeplugg i plasttråg innebär att kundmottagaren kan ringa till kunden och säga" vi tar hem delar och drar hårdare när du har tid och råd med ett eventuellt stillestånd ". 3/8" hylsa kan ha mer plats för glödstiftets kontaktstift än 1/4" hylsan. Glödstift med flatstift kan vara tight. Speciellt om hålet i hylsan är snålt
14 svar · 492 läst · Övrigt Off Topic
B
Bästerortarn: Hade inte en tanke på att fota 😎 men till middag blev det blodpudding från Trångsviken (rekommenderas) och fläsk från Änge chark. Lingon från skogen mosade i pyttelite citronsaft och en rejäl klick honung från trakten som jag köpte på nån lokal marknad. När det gäller Änge Chark bör nämnas att köttet är bra men deras korvar är verkligen inget roliga alls. Lite märkligt
11,8k svar · 841,4k läst · Övrigt Off Topic
S
Saelen: Loskor då? För lodjur?
8,0k svar · 279,7k läst · Övrigt Off Topic
L
lindmark_85: Formsättning inkl förgjutning av garagerännor,gjutning & stålglättning, 20 000kr. Betong inkl leverans, två bilar och ca 14.5 m3, 28 300kr
11 svar · 1,9k läst · Attefallshus, friggebod, garage & andra småhus
Krilleman
Krilleman: Var läcker blandaren med exakt? Din blandare är en tidig Mora Cera. (Vreden ser inte ut sådär på "nya" varianten) SIdan 62-67 i servicehandboken. http://www.e-magin.se/paper/34b5nbbh/paper/1#/paper/34b5nbbh/62 [bild]
2 svar · 0 läst · Badrum
Mikael_L
Mikael_L: Vad ni hänger upp er på det där med källor. Alltså ibland uppfinner någon något, eller är först med att tänka en tanke (åtminstone såvitt man vet). Då finns det ju inga källor, det är det man själv kommit fram till som man förmedlar. Det är väl helt enkelt det som O menar. Sen har man ju all rätt att vara extremt kritisk till sådana utsagor förstås, det är ju början på
9,7k svar · 419,9k läst · Övrigt Off Topic
B
bygges: Jag har förstått att 10 mm flexslang är ej godkänt för dragning 230 volt. Men har förstått att VP10 rör är godkänt, stämmer detta?
0 svar · 0 läst · El
fredrikchail
fredrikchail: Dags att göra klart väggen i hallen som vätter mot badrummet, nu har vi levt med OSB-skivor tillräckligt länge 😅 började med att gipsa väggarna! 👍
864 svar · 215,3k läst · Socialt & Projekt
Boränteroboten
Boränteroboten: "1,67%, Länsförsäkringar, 620 000, 3 år ..." En anonym person har fyllt i sin ränta. Jämför din ränta på www.byggahus.se/ekonomi/borantor/
14,6k svar · 577,3k läst · Priser, Kalkyler, Fastighetsskatt m m.
N
neo11: Weber rep 995 kan vara ett alternativ. Men måste ju självklart högtryckstvättas först.
9 svar · 242 läst · Byggmaterial & Byggteknik
I
insats: [citat] Vi beställde från amerikanska amazon men det ser inte ut som att de levererar till Sverige längre. Enklast är om du googlar ”Advion Cochroach” och letar själv. Ser ut att finnas från fruugo.se
73 svar · 28,9k läst · Golv
N
NyMedLandställe: [citat] Hej! Hur gick det, blev det något badkar? Vore kul att höra hur ni löste det Mvh Calle
1 svar · 930 läst · Altan & Uteplats
S
svetsnisse: [citat] Tack, nu kunde jag para ihop den men fast jag ändrade klippschema så vägrar den att starta! Ändrade till gardena assisterat läge i appen och tänkte vänta tills imorgon och se om den startar 12.00 som jag valt.
3,1k svar · 479,1k läst · Robotgräsklippare
A
Argastesnickaren: Finns ingen dålig ved:) Är det torrt så brinner allt mer eller mindre bra. Allt som brinner skapar värme.
3 svar · 0 läst · Ved, Pellets, Flis
J
Jontha: [citat] Svaret på din fråga är självfallet Nej. Endast politiker eller makthavare kan runda dessa regler.
27 svar · 839 läst · Bygglov
Mikael_L
Mikael_L: [citat] Det kan vara OK att man ser lite koppar när man kikar underifrån, så mycket som på den där bilden ser dåligt ut. Inget proffs som varit framme. Eller något väldigt slarvigt proffs
115 svar · 36,3k läst · Byggmaterial & Byggteknik
G
Grannens Häck: Var det inte nyss en tråd om att huset köpts så otroligt billigt och att det var världens affär? Kanske är det så att andra spekulanter och mäklaren/kronofogden visste om detta?
8 svar · 433 läst · Artikelkommentarer
zarkov
zarkov: Gränsfors bruk har även en fabriksbutik med andrasortering till bra priser. https://www.gransforsbruk.com/butik/produkter/andrasortering/
12 svar · 189 läst · Verktyg, Maskiner & Fordon
lunnabo
lunnabo: [citat] Köper man för en tredjedel av värdering så är det väl rimligt att sälja för en tredjedel värdering. Så du får väl 400.000 kr nu.
201 svar · 63,4k läst · Bygglov
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.