Robotgräsklippare

Ämne
Svar
Läst
Senast ↓
  1. davidgp

Gardena R40li

Sån blir det nästa gång. :)
    davidgp · 3h · 1,2k svar · 216,0k läst
    ·
  2. C

Worx Landroid 2016

[citat] Den delen har jag koll på, tänkte mest hur det ser "under huven", var regnsensorn går någonstans.
    Corpes · 6d · 1,0k svar · 141,5k läst
    ·
  3. mexitegel

Nya Automower 310/315?

[citat] Det får man självklart förvissa sig om innan köp.
    mexitegel · 9d · 994 svar · 205,2k läst
    ·
  4. B

Jula - Meec robot

Någon som ver hur E1800 står sig mot julas?
    berne88 · 19d · 352 svar · 165,2k läst
    ·
  5. L

Elsäkerhesverket 2016

Jag trodde detta var överspelat sen länge men faktum är att ärendena fortsatt behandlas. Förvaltningsrätten har valt att bifalla HQ:s överklagande från förra året och hävde i Juni i år försäljningsförbudet för de bägge modellerna från HQ och Gardena. Elsäkerhetsverket avstår att överklaga domen. För Worx och Meec som också överklagat har dom ännu inte avkunnats. Något
    legion · 31 aug · 122 svar · 21,2k läst
    ·
  6. H

Viking iMow MI 632 / Mi 632P

[citat] nej, inte en krona. dock har jag inte fått ersättning för den första reperationen, som jag anser också ska ersättas av stihl då grundfelet är detsamma. men det skulle jag också få efter samtal med stihl.
    Herrsby · 25 aug · 159 svar · 101,0k läst
    ·
  7. M

Hus & Tak till Robotgräsklippare [bilder]

Då var Börnys hus och garage klart... Hoppas blomjävlarna kommer trivas lika bra som HQ 315.
    Mcdz · 10 aug · 531 svar · 442,9k läst
    ·
  8. D

Skärpning i delforum Robotgräsklippare

Så länge de är öppna med vilka kopplingar till branschen de har så brukar proffsen vara en stor tillgång.
    Daniel 109 · 24 maj · 21 svar · 10,7k läst
    ·
  9. V

HQV Automover 2016 modeller

[citat] Helt rätt, fel av mig :rolleyes: - 3.2 Ah 1 piece for Automower 320 2 pieces for Automower 330X 1 piece for Automaker 420 Mao samma batteri i 320 som 420 men x30 modellerna...
    vilden · sep '16 · 106 svar · 31,2k läst
    ·
  10. J

Billig robotklippare till mindre (250 - 300 kvm) gräsmatta

Min Worx har gått tre säsonger och fungerar fortfarande utmärkt. Är glad att jag inte köpte en tre gånger dyrare. Har ca 400-500 kvm gräs skulle jag tro. Skulle tro att även dyrare modeller har en begränsad livslängd.
    johanolzzon · 45m · 7 svar · 1,4k läst
    ·
  11. MeanMike

Worx Landroid 2.0

Nu kom en nytt meddelande i displayen. något med "recycle charging 9" har aldrig sett detta innan, någon som vet vad det betyder?
    MeanMike · 2h · 5,5k svar · 1250,0k läst
    ·
  12. B

Höstrengöring och vinterförvaring av vår robotgräsklippare "Robban"

[citat] värme... menar du det?
    Bamsenalle · 2h · 4 svar · 205 läst
  13. B

Vilken robotgräsklippare ska jag välja?

[citat] Välj en robot där man kan byta kanal på, Stigas 530 har 8 olika kanaler
    Berget · 6h · 105 svar · 12,4k läst
    ·
  14. Åsa Lund

Automover 420

Tack för tips!
    Åsa Lund · 13h · 99 svar · 7,9k läst
    ·
  15. prototypen

Tappat koden.

Verkar ha tappat bort det mesta av texten i inlägget också.... Protte
    prototypen · 2d · 1 svar · 90 läst
  16. K

Worx Landroid piper konstant vid regn

Nä, inte riktigt samma fel. Har inte tänkt på om lampan blinkar, tror inte det. Sedan står det "regn" i displayen, den går inte tillbaka till "inväntar schematid". Sedan tjuter den antingen konstant eller oregelbundet. Din verkar pipa ganska regelbundet. Köpte min för ett par månader sedan, så tror (hoppas) att min redan är åtgärdad mot rostfelet. Har bara varit i drift nån dryg
    kurre_kul · 3d · 3 svar · 239 läst
  17. A

Tianchen S520 - batteri

[citat] Hej! Jag fick en maskin för två år sen som var helt hopplös. Den rymde och krånglade på alla sätt. Den stod och gick i laddstationen. Den tog underliga vägar på slingan och snurrade runt på olika ställen. Efter mycket bråk så fick jag en ny men jag var tvungen att gå till ARN. Den nya fungerade en sommar sen började konstigheterna. Den stannade på olika platser
    Anders12345 · 4d · 6 svar · 1,2k läst
  18. Bosen

Supoman SPM14-340

Jag har skapat en grupp på Facebook som jag hoppas kan samla oss Supoman-ägare och vi kan diskutera lösningar för denna klippare: https://m.facebook.com/groups/2005100376434224
    Bosen · 4d · 40 svar · 5,1k läst
    ·
  19. Eriksgatan

Bosch Indego 10 robotklippare

[citat] Inte på senare år, men då det hände kom den tillbaka i inlämningskartongen. Men erbjuder de fortfarande (vinter)service? Trodde de hade slutat med sådant. Frågan är förstås också om Bosch fortfarande är intresserade av att reparera några Indegos eller om du får en bunt presentkort i retur.:thinking:
    Eriksgatan · 7d · 5,8k svar · 927,9k läst
    ·
  20. C

Anpassa klippområde worx landroid WG792E.1

Med den typen av tomt borde roboten klara av att klippa utan zondelning. I mitt fall har jag en trång passage mellan baksida och framsida och då använder jag mig av zondelning. I övrigt ser min tomt ut som ett "L" och där hittar roboten utan zondelning.
    Corpes · 8d · 3 svar · 396 läst
    ·
  21. M

clipper 1200 på Rusta

[citat] Vadå låsbrickor? Man bytte ju fastsättningen med segeringssäkringar för ett bra tag sedan!
    Micke0 · 10d · 281 svar · 127,1k läst
    ·
  22. Nötegårdsgubben

Välja robotklippare - märke, storlek, e.t.c.

Jag har inte provat för egen del, men tycker mig ha läst att andra har gjort det utan problem. Om frågan var utifrån mitt förslag att koppla på guiden på slingan med så kort returväg som möjligt till laddstationen så blir det ju egentligen inte att du korsar den dubbla kabeln, utan ansluter mot den.
    Nötegårdsgubben · 11d · 16 svar · 784 läst
    ·
  23. H

Samlingstråd för Worx Landroid 2015 modeller

Mailade Worx och de sa att de släppte en version 0.96 som var en beta. De drog sedan tillbaka den för den gjorde ingen skillnad.
    Henke2600 · 13d · 2,6k svar · 462,3k läst
    ·
  24. I

Worx Landroid: Laddstation blinkar rött/grönt med klipparen ute m.m.

Kan konstatera att det verkar vara fel på laddstationen. Vid minsta belastning (=klippare in för laddning) går spänningen mellan laddstiften numera oftast ner till 0V men grön lyser fortfarande. Något intermittent småavbrott internt i elektroniken (hög inre resistans i en transistor kanske ?) på sin väg ut till stiften m.a.o. Ibland vaknar den dock och börjar ladda klipparen, men
    Ingper · 13d · 1 svar · 179 läst
  25. V

JÄTTEVARNING FÖR Outl1 och Tianchen S520

Jag fick rätt hos ARN, skickat tillbaka klipparen och fått pengarna tilbaka!
    Vobbler · 16d · 30 svar · 8,8k läst
    ·
  26. B

Felsöka slingkabel

Den fungerar bra, men måste komma nära eller på kabeln med antennen, jag fick lyfta kabeln lite ur jorden. Automower 420.
    Byggarn33 · 17d · 6 svar · 178 läst
  27. Mysman

Placering laddstation och guidekabel

[citat] Flera verkar uppge att det fungerar, även om manualen inte kan garantera detta. Misstänker att det kan vara avgörande att det är vinkelrätt mellan guide och dubbeltråden? Så på egen risk, ja.
    Mysman · 18d · 1 svar · 192 läst
    ·
  28. M

Worx Landroid development

Does anyone know the command to reset a Landroid via HTTP? If it fails to park, i.e. to reach the charging station, mine is dropping to 'idle' status. To send command (settaggi) 11 (or any other 1-30) does not make it move. Now I'm looking for the command to reset it to make it retry parking or mowing without that I have to physically reset it.
    mstormis · 19d · 106 svar · 29,4k läst
    ·
  29. L

Gardena Sileno

Tanken var om HQ hjul passar? Får kolla vidare. /Lennart
    LJN1954 · 21d · 88 svar · 19,5k läst
    ·
  30. L

Automower G1 - Tips, Trix och Felsök

Hejsan, detta med tangentbordet är ju alltid klurigt. Om du nu testat med ett annat tangentbord och du har samma fel så är min gissning att felet ligger på moderkortet. Det troliga är att nedersta "rad" ledningen är av och det är pinnen längst till vänster på x6. Om du nu mäter mellan den och motståndets nedre (pullup motstånden) och det inte är kontakt så har du felet där. Löd
    Lighty · 22d · 185 svar · 40,1k läst
    ·
  31. R

Robomow RS 630

Hej har en Robomow RS 630 (3 år gammal) som beter sig väldigt konstigt... klipper bara i 5-10minuter även efter att den laddat i över ett dygn... sedan när den väl klippt så hittar den inte hem, kör bara rätt förbi laddstationen (nästan så den undviker den) gör även lite piroetter på vägen hem när den följer slingan som den aldrig gjort tidigare.. Detta började för ca 3 veckor
    rst · 22d · 524 svar · 186,6k läst
    ·
  32. F

Husqvarna Automover 308 och Åska

Hej Jag har beställt "Folksam skyddet". Får hoppas att det blir något billigare för mig vid nästa åsksmäll. [citat] Hej Har beställt skyddet nu. Har inget att förlora då jag i genomsnitt så har åskan slått sönder detta vartannat år. // Fredrik
    fredrikru · 27d · 2 svar · 228 läst
  33. dof

Rikt-och planhyvelproblemet ej löst ännu

Du får nog fler svar om du postar under verktygsdelen i forumet.
    dof · 28d · 1 svar · 162 läst
  34. B

Ingen F og N signal på HQ 310

Hei, Vi har en HQ 310 på jobb. Fant den utenfor ladestasjonen med tomt batteri. Lampen blinket rødt. Tok ut strømmen fra ladestasjon og plugget den inn igjen, lampen lyser nå grønn. Klipperen finner fremdeles ikke ladestasjon. Går på instillinger og test ladestasjon. der står det intet signal F og N. Guide OK Er det noe jeg kan feilsøke mer på selv, eller er det bare å levere inn til
    BooBooBeGone · 29d · 0 svar · 176 läst
  35. L

Stiga / Ambrogio / Wiper - Brunnen knivmotor

häromdagen körde min Wiper runner X in i en bit tunn plast som blåst in på tomten, plasten lindade sig på axeln mellan kniven och motorn. I stället för att stänga av, brann motor upp... Jag bytte knivmotor i våras eftersom den gamla var slut i lagren och väsnades rejält, testade att koppla in den gamla och det fungerade. Det verkar inte gå att byta det nedre lagret, jag har i alla
    laggmunk · 17 sep · 0 svar · 206 läst
    ·
  36. E

Gardena Sileno - Den enda stora tråden

[citat] OK. Jo den ska påbörja hemgång med tillräckligt med kapacitet i batteriet. När den är så ny tycker jag inte att du själv ska behöva felsöka, hör med inköpsstället om felet återkommer.
    etompau · 13 sep · 48 svar · 3,6k läst
  37. J

Worx Landroid 1.0 första modellen

Någon som har en laddstation och/eller nätdel att sälja till bra pris? Roboten lyckas sällan ladda, den gör en av några få saker: endera betraktar den laddaren som ett hinder och studsar in och ut ett antal gånger innan den stannar utanför laddaren. Eller så går den in i laddaren och lampan börjar lysa rött. Efter typ 20-30 sekunder växlar laddstationen tillbaka till grönt och den
    johl · 13 sep · 1,1k svar · 236,5k läst
    ·
  38. M

Hitta kabelbrott

Jävla åkersork
    martinåsaka · 12 sep · 11 svar · 400 läst
    ·
  39. C

Dragning av guidekablar till automower

Hej! Jag har nyss införskaffat en automower 440 efter att ha föltj diskussionerna här med stort intresse. Nu när det är dags för installation (om än på hösten...) så är jag dock osäker på hur jag ska planera dragningen av guidekablarna. Jag har försökt skissa på detta men tror att experthjälp från er här på forumet kan vara en bra idé! Vad tror ni om följande förslag för
    candreas · 9 sep · 0 svar · 422 läst
    ·
Laddar...