Byggahus.se

Övrigt Off Topic

1. Dan1891
    nu

Netflix, jagar kontodelare...

Dan1891: [citat] Det kan jag skriva under på, men av helt andra anledningar som kanske går att lista ut....:)
    62 svar · 4,9k läst
    ·
  2. P
    4m

Coronavirus (SARS-CoV-2) nyhetstråd

pmd: [citat] Menar du att jag inte skulle ha märkt det? I så fall har det ju inte drabbat mig. Tack!
    18,2k svar · 740,5k läst
    ·
  3. T
    9m

Skräckexempel på lastsurrning

Troberg: [citat] Det var inte tillåtet i Sverige tills EU tvingade oss.
    4,0k svar · 823,1k läst
    ·
  4. husägaren TS
    12m

GAAAAHHHH!!!

husägaren TS: [citat] Ja, då jävlar kommer dom snabbt!!:rofl:
    3,7k svar · 383,4k läst
    ·
  5. kashieda
    25m

erfarenheter / råd om egna alkoholdrycker

kashieda: Jag har just silat av ingefära och citron från vårens ingefärsöl. Med lite tur har det stått till sig lagom till semestern. Denna gång smaksatt med lite mörkt muscovado och extra citron.
    30 svar · 2,0k läst
    ·
  6. Dan1891
    1h

Vinyltråden!

Dan1891: [citat] Jag har bra erfarenhet de gånger jag köpt LP med postleverans. Som du säger, inslagna i kartongsidor och ordentligt tejpade funkar det bra, LP skivor är tåliga, bara de ligger platt och tight i paketet.
    792 svar · 30,1k läst
    ·
  7. ricebridge
    2h

Humorhörnan ...

ricebridge: [citat] A big, big, big… yacht.
    28,7k svar · 5542,2k läst
    ·
  8. J
    2h

Alla som gillar katter - räck upp en hand!

Jonobe: [citat] Så gör Zorro med... Det finns inte en hel låda här hemma.
    9,8k svar · 778,4k läst
    ·
  9. blackarrow
    3h

Tisha!

blackarrow: +1
    1 svar · 85 läst
    ·
  10. Storsockret
    3h

Vad blir det för mat?

Storsockret: Köpetortelloni med nån gräddsås, riven hårdost och fräschör™ [bild]
    7,9k svar · 543,8k läst
    ·
  11. ricebridge
    5h

Allt om bilen.

ricebridge: [citat] Önskar man kunde lära sig lite sånt!
    2,8k svar · 186,6k läst
    ·
  12. M
    10h

Frustrerad på utebliven leverans, uteblivna svar. Snart polisanmälan.

maria01: [citat] synd för kunderna att inte kunna gå efter dom andra bolagen eller ägarna på lagligt set
    150 svar · 30,5k läst
    ·
  13. Storsockret
    23h

Människans bästa vän? (Bilder och annat om våra hundar)

Storsockret: [citat] Absolut, det är väl det spåret jag misstänker att vi kommer få ta. Kan inte tänka mig att det plötsligt börjar hålla i två veckor och att det sen är helt, då känns det bättre att ta bort. Men vi får se vad vet tycker.
    1,4k svar · 117,1k läst
    ·
  14. T
    23h

Samlingstråd för "Kafkastorys". Dåraktiga beteenden från banker och kommuner osv

ToRy: Lite Kafka-eskt är det att bygglovsavdelningen på kommunen kan säga att ett förråd är att betrakta som en byggnad (som kräver bygglov) trots att det inte uppfyller kraven för att vara en byggnad enligt BBR eller Svensk Standard, men de kan inte tala om vad som inte skulle betraktas som en byggnad...
    39 svar · 7,0k läst
  15. Mathildatiger
    23h

Odlingshörnan..

Mathildatiger: Apropå rabarber, är det någon i Uppsalatrakten som vill ha en planta? Är en vanlig grön sort med rätt tunna, men många stjälkar. Bortskänkes mot upphämtning.
    4,5k svar · 277,1k läst
    ·
  16. Z
    1d

Hur sjutton öppnar man en grillpåse egentligen?

Zorn: Jag trodde man rev av pappret över perforeringen utan att bry sig om tråden
    9 svar · 418 läst
    ·
  17. Litengubbe
    1d

Mancaves!

Litengubbe: [citat] Haha ja... Erkänner, är en glad amatör, på det mesta.
    74 svar · 25,8k läst
    ·
  18. P-plats
    1d

FOTOTRÅD: Himlafint..

P-plats: [bild]
    2,8k svar · 205,9k läst
    ·
  19. Snigla
    1d

En begränsad HUMORTRÅD!

Snigla: [bild]
    1,7k svar · 394,9k läst
    ·
  20. tensiden
    2d

Den stora öltråden!

tensiden: Och så lite exotisk frukt på det. Hade nog smakat bäst på stranden eller efter en rejäl löptur i solen. [bild]
    4,1k svar · 208,3k läst
    ·
  21. B
    2d

Byggahus ornitologer (fågelnördar - välkommna!)

Bombus pratorum: [citat] Tips. Göktyta går utmärkt att få i holk.
    402 svar · 31,9k läst
    ·
  22. T
    2d

Vad lyssnar du på just nu?? Bara ljud/video-länkar, inga ord. Använd PM om ni har frågor.

Taxture: [MEDIA=youtube]q5tnm5295k8[/MEDIA]
    127 svar · 5,9k läst
    ·
  23. Jonas Persson
    3d

Saker som vi glömt bort att de har funnits

Jonas Persson: Klippte och klistrade lite från Wikipedia och översatte till svenska: Metro lanserades första gången i Stockholm den 13 februari 1995. I oktober 2009 fanns det 56 dagliga utgåvor på 15 språk och i 19 länder i Europa, Nord- och Sydamerika och Asien, för en publik på mer än 17 miljoner dagliga läsare och 37 miljoner läsare varje vecka. Från och med 2012 har alla europeiska upplagor
    7,7k svar · 699,4k läst
    ·
  24. Ohchips
    3d

Moped

Ohchips: [citat] Där har meken rätt. Min pgo startar bäst på noll gas.
    13 svar · 488 läst
    ·
  25. Snigla
    3d

Gottetråden!

Snigla: Måste bara prata lite mer om min pastagratäng som jag gjorde, för den var bara sååå god.. Jag skulle göra en korvstroganoff häromdagen.. men när jag började hugga saker så hittade jag små restbitar i kylskåpet som jag "bara var tvungen" att göra mig av med.. dvs stoppade i "stroganoffen".. så i slutänden blev det nog en korvgryta helt enkelt! Hade i: Delad stekt bratwurst, tunna
    927 svar · 81,2k läst
    ·
  26. FredrikR
    3d

Vad dricker du idag?

FredrikR: Ohlala...bubbelfredag. :cool::crysmile: [bild] Helt ok må jag säga. (y)
    559 svar · 40,0k läst
    ·
  27. C
    3d

Erfarenheter Passat GTE

cap: [citat] Tyvärr så har VW en skjut dålig mjukvara för att inte tala om appen. Med detta i tanke kommer jag göra allt för att nästa bil kommer från en mer "modern" leverantör
    3,0k svar · 450,9k läst
    ·
  28. S
    4d

Han, hon eller hen? Korrekt användning

Sona2012: [citat] Vet inte hur många bugrapporter utvecklarna kunnat korrigera med att leta saknade/ överflödiga Shift - left. Ett av de vanligaste felen verkar det som...
    1,4k svar · 41,6k läst
    ·
  29. BirgitS
    5d

KUB-test

BirgitS: [citat] Jag tycker dina argument är felaktiga i grunden. Det finns inga argument som kan få mig att byta åsikt. Det vet jag efter flera årtionden som vuxen och därmed hört en massa argument från båda sidor. [citat] Nej, det är inte mord. Det är du som har en konstig definition av vad ett mord är. [citat] Nej, det är inte definitionen av mord. [citat] Det är inte ett barn som dör. En
    59 svar · 865 läst
  30. M
    6d

Sälja aktiebolag

mnils: [citat] Det är väldigt få som kan skilja på någon som gör redovisning och en revisor trots att det är två helt olika yrken. De flesta har en redovisningsfirma, revisor behöver man bara ha till större bolag och de sysslar bara med granskning av det redovisningsfirman och vd gjort. Som svar på frågan så tar avveckling ca 7 månader innan det är klart därför finns det en marknad för
    20 svar · 1,1k läst
Laddar...
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.