Ämne
Svar
Läst
Senast ↓
  1. C

Vad gör ni när ni hittar en skruv?

Där hantverkare har varit ligger ansenliga mängder skruv och massor av skräp. Till och med fimpar och snuspåsar trots att hantverkarna är från orten. Hittade en hjulskruv från en bil på gräsmattan. Såg att det fattades en på bilen. Tur att den ramlade ur just där. Tar med mig lösa skruvar som jag påträffar. Annars kan det gå illa för barn. Cyklar som verkar övergivna lämnar jag
    civilingenjören · 2m · 40 svar · 4,4k läst
  2. Snigla

Odlingshörnan..

[citat] Tumbling tom yellow e min favorit, den finns i rött oxå.. men den har jag inte provat än. Låga busktomater kan du oxå ha i amplar (y) Hm.. minns inte vad frötomten skickade haha, men har för mig att det var nån busk? Grodde nått?
    Snigla · 10m · 936 svar · 36,5k läst
    ·
  3. Fadai

Ni med Tinnitus

Min tinnitus yttrar sig i överkänslighet för ljud och att hjärnan inte kan sålla bakgrundsljud fr samtal t ex. Ett plötsligt ”bang” känns som en spark i huvudet. Får ibland pipande i öronen o är alltid rädd att det inte ska försvinna. Jobbar som slöjdlärare o efter en dag m bankandet o gälla barnröster är jag dödstrött.
    Fadai · 14m · 9 svar · 260 läst
  4. S

Duktiga däckbytare...

Fast på det viset så tror jag inte "originaldäck" är tillgängliga från volvohandeln. De handlare vi hade i vår närhet tog sånt från oss och vi beställde från tex Michelin. Så på det viset så tror jag inte originalhandlaren kan klandras på det viset även om de såklart borde upplyst kunden om saken och erbjudit alternativ. Det fanns även många originaldäck som absolut inte gick
    Stefan1972 · 49m · 9 svar · 459 läst
  5. H

Kändisar och spelreklam på tv.

Jag tycker man borde justera reglerna om ångervecka lite, så de kunde gälla även för nätspel.... Mer seriöst. Jag anser att man borde ålägga spelbolagen att kollektivt säkerställa att ingen indvid kan spela bort mer än XX kronor per år. Typ 20 000. Om jag kan visa att jag förlorat mer totalt på alla bolag, så borde de vara återbetalningsskyldiga. Hur bolagen sedan skall kunna
    hempularen · 1h · 63 svar · 4,8k läst
  6. M

FOTOTRÅD: Himlafint..

En av påskveckans alla vackra solnedgångar (och dagar): [bild]
    Microkatten · 1h · 1,6k svar · 81,6k läst
    ·
  7. FredrikR

Alla som gillar katter - räck upp en hand!

Husse, när ska ni köpa större fat för händerna...? Lite trångt här tycker Bärra.. [bild] Jag vet inte blir man som sina katter eller blir dom som oss? Ett som är säkert är att han valde oss hos uppfödaren :love:
    FredrikR · 2h · 1,0k svar · 83,8k läst
    ·
  8. Snigla

Ni som räknar fritid i pengar/timtid

[citat] Det är bara för att korrekt jämföra med att leja ut jobbet. Det blir inte rättvist mot hantverkarna eller de andra på forumet .. om jag inte värderar min tid i ett projekt när jag berättar vad det kostar (kanske inte värderar den i pengar, men talar om hur mycket tid jag lagt ner). Det är en himla skillnad att betala bara för material, än att betala någon för att installera
    Snigla · 12h · 64 svar · 5,7k läst
  9. fremax

Humorhörnan ...

[bild] Med vänlig hälsning, fremax
    fremax · 13h · 8,0k svar · 1244,7k läst
    ·
  10. anders07

Fått dubbla paket

[citat] På fråga ett, nej, avtalet gäller ett paket och han kan anta att det är en extra levererad eftersom avtalet (ordern) bara är en. På fråga två kan man anta att mottagaren kan se det som hittegods istället och då kan man få ev. hittelön samt ersättning för förvaring/transporter som uppstår. [citat] Som sagt tidigare så har du inte någon skyldighet att göra något annat
    anders07 · 20h · 66 svar · 4,2k läst
  11. Dalbotös

Någon vägbyggare på forumet som vet vad detta betyder?

Tack @lundo27 ! Intressant att höra, skall bli väldigt spännande att se vad det blir av vägen. Den är anskrämligt dålig vissa partier och resten bara dålig. Har lappats i över 10 år så det låter fantastiskt om de skall göra om den helt och hållet.
    Dalbotös · 2d · 4 svar · 474 läst
    ·
  12. P

Erfarenheter Passat GTE

CP skall ju ge +12V likspänning olastad. Börja med att mäta upp detta i andra änden av din sladd på jobbet. Detta fungerar dock inte för PP då den termineras i sladden. Kommer dessutom inte ihåg vad den skall ge för spänning olastad. Hittar inte heller någon referens på detta, men då den är svårare att mäta utan att öppna handsken/kontakten så är det inte där du skall börja.
    pacman42 · 2d · 161 svar · 31,5k läst
    ·
  13. C

Yrkesmän som "gratisjobbar" på forumet

[citat] Vilket den ökända socialdemokraten Anna Hedborg lanserade redan i valrörelsen 1982.
    civilingenjören · 3d · 201 svar · 28,1k läst
  14. useless

Vad är det här? Säkring?

Ok. Jag trodde den hade smält.
    useless · 3d · 21 svar · 736 läst
    ·
  15. H

Lätt rubbing - metallic lack - tips?

Det finns inget medel som är specifikt gjort för metallic eller solid lack så välj ett bra medel och bra trissor. Pingens Arcticclean, menzerna, Scholl, BBV(Bollnäs bilvårds egna serie) m.fl. Från både Pingens och Bollnäs bilvård har du superbra support om du skulle behöva.
    Holmspel · 3d · 4 svar · 212 läst
  16. Fotografen

Appråpå påsksmällar...

Ibland är de här fåniga tecknade snuttarna lika roliga som när man var 9 bast... [MEDIA=youtube]yobj1Zv91KA[/MEDIA]
    Fotografen · 5d · 0 svar · 170 läst
  17. yonna

Människans bästa vän? (Bilder och annat om våra hundar)

Just det! Jag var reservmatte till en sån där mumsbit på 6 år. Jag fick varken dammsuga eller moppa de 14 dagarna han bodde hos mig ... Gulligt när de är små. Inte fullt lika gulligt när de är vuxna.
    yonna · 5d · 160 svar · 10,0k läst
    ·
  18. A

Fågel utan beteende!?

[citat] Jajamen, det finns olika former av holkar allt från traditionella med hål där mesar och de svarta flugsnapparna hållet till, öppna i olika storlekar som trastar eller de grå flugsnapparna använder, vid sjön hänger knipholkarna, uppe i skogen finns holk till kattugglan, etc. Tyvärr så har fåglarna sin egen vilja och tycket de hittar bättre platser.;)
    AndersS · 5d · 43 svar · 4,5k läst
    ·
  19. A

Byggahus ornitologer (fågelnördar - välkommna!)

Imponerande vad man kan göra med ny teknik och med mänskligt bidrag. Jag väntar på tornseglarna som nu är på väg till våra takpannor på den gamla ladugården. En stor dag när jag första gången hör deras visslande läte över mitt huvud. Deras resa är lång, dessa fantastiska fåglar som tillbringar hela sitt liv i luften.
    Abies koreana · 5d · 152 svar · 7,4k läst
    ·
  20. blackarrow

Hur kräva uppförande av bullerplank vid väg?

Skulle man inte kunna få det till att bullerskydd är en del av infrastrukturen? Då blir det ju inte konstigare att ha bullerplank på prickmark än att el/telekablar ibland måste korsa en VA-Ledning. Varför är marken prickad? Ledningar som behöver vara åtkomliga för att grävasupp och bytas ut? Det är ju lätt att förstå att man inte får bygga över kommunens VA-stamledningar och
    blackarrow · 6d · 24 svar · 7,6k läst
  21. K

Vad är metallplattan jag hittade i marken för något? Bild.

[citat] Nja, snarare 6-7 meter åt andra hållet på andra sidan ett stort stenjäre.
    Kortling · 8d · 9 svar · 688 läst
    ·
  22. H

Dragkorg elsats montering.

[citat] Har gjort exakt likadant! Det kommer ingen att märka, och knappast olagligt heller..
    Husqvarna220Ac · 8d · 11 svar · 404 läst
  23. H

GoFar bränslesparare

Alla nya bilar har Lockup på ALLA växlar, för att spara/slippa slira och värma oljan, många är riktigt kassa på att planera och köra, full gas, och ställer sig på bromsen, hålla blicken långt fram, och se tex om det är kö eller rött och släppa gasen i god tid, samt spara bromsar/däck. Jag känner mig ganska fulländad, på Ecodrive alltså, men visst går det att göra nåt
    Husqvarna220Ac · 9d · 210 svar · 7,2k läst
    ·
  24. S

Sellpy tokiga annonser

Det är det säkert :-) Men ska de manuellt sitta och prissätta och lägga ut alla annonsers manuellt, även på småsaker, så är det nog svårt att få någon lönsamhet på det.
    Strontus · 9d · 80 svar · 5,9k läst
    ·
  25. M

Vettig .se registrar?

[citat] Jag har också Binero. Är väldigt nöjd med dem och tycker som harry73 att de har utmärkt support. Jag använder också deras webbhotell, men det går som sagt att bara registrera domänen.
    Modig · 12d · 13 svar · 505 läst
    ·
  26. major_tom

Programhantering - bildsök

[bild] [bild] [bild]
    major_tom · 13d · 2 svar · 127 läst
    ·
  27. K

Antal fågelarter på tomten?

[citat] Nu var det inte fåglar på tomten, det var fåglar han sett från tomten, här gäller det ha en bra kikare. O det viktiga för att få många arter, är att tomten ligger där det finns olika naturtyper typ sjö, skog, åkrar.
    Keld · 13d · 5 svar · 191 läst
  28. H

Samlingstråd för "Kafkastorys". Dåraktiga beteenden från banker och kommuner osv

Det senaste tokeriet från i dag Eftersom jag kom över den där plastsnipan som passar till motorn som jag redan hade så tänkte jag att det skulle vara en ide att ta reda på vad som krävs ni i samband med ägarbytet så att båten går att registrera när jag kommer så långt. Det kommer inte i vattnet i år och knappast nästa år heller men någon gång skall det ju bli. Nåja..... jag
    heimlaga · 13d · 35 svar · 4,1k läst
  29. Bart

Antal fågelarter på tomten?

Vi som har ett gäng fågelholkar uppsatta och gott om mat har tidigare haft ett rikt fågelliv på tomten. Skulle lätt säga upp emot 80-talet olika arter under en sommar. Speciellt många olika hackspettar verkar trivas då vi har en del gamla träd på tomten som lockar. Då vi bor ganska nära en sjö har vi också haft en del sjöfåglar som använt tomten som rastplats ibland. Nu har dock
    Bart · 14d · 5 svar · 243 läst
    ·
  30. M

Brexit och materialinköp

Brexit-avtalet som ger kaos i Storbrittaniens parlament är, om jag förstår det rätt, ett övergångsavtal om vad som sker vid tidpunkten för Brexit (29 mars, 12 april eller vilket datum det nu blir, om det blir något :dizzy:). Framtida långsiktiga avtal gällande handel och annat kommer att förhandlas fram efter denna tidpunkt och skall vara helt klart först år 2025. Enligt det
    Microkatten · 14d · 2 svar · 189 läst
Laddar...