Byggahus.se

Tidsresa från 1960 till 2020 med begränsad budget och eget arbete

1. fredrikchail
    Medlem · 211 inlägg
    Hej,

Jag är helt ny här, men tänkte dela med mig av vår renoveringsresa som startade april 2018, då jag och min sambo tog över mina farföräldrars hus. Jag är en glad amatör med viljan att lära mig så mycket jag kan och till min hjälp har jag haft främst min pappa som väglett och visat mig det mesta. Denna tråden kommer att rivstarta med en hel del bilder då vi redan har gjort en god del fram till idag. Som rubriken lyder har vi en begränsad budget, så vi har verkligen försökt att renovera så smart som möjligt genom att spara en del saker och inte blåst ut allting på en gång utan vi tar det steg för steg och försöker prioritera där det behövs som allra mest.

Detta kommer att vara som min egen byggdagbok där jag ska försöka uppdatera så gott det går under resans gång. Hoppas ni vill följa med på denna resa och ställ gärna frågor om ni undrar något.

2. fredrikchail
    Medlem · 211 inlägg
    istället för ett element så valde vi att sätta in en fläktkonvektor för att på så sätt driva värmen runt i huset, då vi har relativt öppet.