Hej!
Jag har inte skrivit här på länge men hade tidigare en väl-läst tråd om mitt husköp och renoveringsprojektet. https://www.byggahus.se/forum/threads/fran-exekutiv-auktion-till-lantlig-idyll.329148/
Nu är det så att E-on har tänkt bygga en Transformatorstation lite bakom mitt hus. Idag ligger min lantliga idyll enskilt och bakom mig finns bara skog och åkrar. Där har man nu planerat att bygga en 5500kvm transformatorstation. (mitt hus är 1:40)
Jag har förhoppningar om att de köper loss min fastighet eller att de kanske kan kompensera mig ekonomiskt, men finns det någon som är kunnig som kan hjälpa mig med det? De har sagt att de inte har möjlighet till det men att de kan plantera en häck som minskar insynen... jag tycker inte det är tillräckligt.
De har inte sökt bygglov ännu men planen är gjord och arbetet är upphandlat.
Till saken hör att vi har vuxit ur huset, jag har skaffat en familj med 3 barn och vi hoppas på ett 4:e och vi hade just bestämt oss för att försöka sälja huset och bygga ett nytt när denna bomben slog ner och effektivt dödade alla våra framtidsplaner.
Inloggade ser högupplösta bilder Logga in![]()
-
-
29 mar 12:14 #2
Jag tror du har en rejäl uppförsbacke att både att få något utöver marknadspris för din fastighet och någon ersättning.
- Laddar…
-
29 mar 12:16 #3
Jo absolut, men marknadspris vore ju toppen. Jag tänker mig att huset idag kanske är värt 1,2 eller så och när E-on är färdiga med att parkera sin finlandsfärja bakom huset så kanske jag kan vara glad om jag får 350.000- Laddar…
-
29 mar 12:19 #4
- Laddar…
-
29 mar 12:19 #5
- Laddar…
-
29 mar 12:23 #6
Villaägarna brukar kunna hjälpa till om du är medlem, eller juristhjälp via hemförsäkring.
- Laddar…
-
29 mar 12:25 #7
Och varför skulle dom ändra sig??? Dom ser väl i första hand till sina intressen och vill bygga där det är lämpligast. Och varför skulle dom ersätta dig, du äger ju ingen utsikt bortom din tomt. Var glad att dom tänker sätta upp en häck.
- Laddar…
-
Allvetare · Västra götaland · 6 146 inlägg 29 mar 12:29
Dan_Johansson
Allvetare- Västra götaland
- Medlem sep 2011
- 6 146 inlägg
- 8 076 gillningar
- 839 bilder och filmer
29 mar 12:29 #8Finns det redan luftledningar där bakom er fastighet? Det ser ut som ett fundament på bilden?
- Laddar…
-
-
29 mar 12:43 #10
- Laddar…
-
Moderator · Stockholm · 45 884 inlägg 29 mar 13:1429 mar 13:14 #11
Men blir det verkligen en så dramatisk försämring? Har det sagts något om höjd på byggnaderna?
- Laddar…
-
29 mar 13:22 #12
- Laddar…
-
Verktygstokig · E · 11 518 inlägg 29 mar 14:2229 mar 14:22 #13
Jag vet inte riktigt vad jag ska tycka om detta...är det så farligt?
Tittar ut över gärdet bakom huset här och funderar på hur det skulle se ut här och tja, ingen större katastrof.
Det är tyst, det rör inte på sig, det drar inte till sig något annat elände, det sprider inget omkring sig.
Det är mycket, mycket, bättre än tex vindkraft.- Laddar…
-
29 mar 14:22 #14
- Laddar…
-
Verktygstokig · E · 11 518 inlägg 29 mar 14:23