Gardena Sileno - Den enda stora tråden

3k läst  48 svar

  1. K
    Medlem Nivå 5
    Härmed startas tråden om Gardena Sileno.

    Köpte nyligen Gardena Sileno+ R160Li på Tretti.se kampanjen för 13 995:-.
    Hann testköra den ett par dagar innan det vart snö och minus, plockade därmed in laddstation och robot.

    Men nu verkar vädret och temp blir bättre, dock ser jag att någon enstaka natt kommer att vara någon minusgrad. Någon som har erfarenhet av hur roboten klarar detta? Batteriet laddas ju snabbare ur, så mycket förstår jag. Men jag är mest orolig för plasten med minus på natten och +10 på dagen, normalt brukar det inte vara så bra för plasten.
     
  2. E
    Medlem · Nivå 9
    Kan inte tänka mig att plasten skulle ta skada eller bli spröd. Har ej sett ngn sådana tendenser på R70-modellen vi har.
    Kör du på med glatt humör :)
     
  3. davidgp
    Medlem Nivå 6
    Min stod ute hela vintern utan problem.
     
  4. K
    Medlem Nivå 5
  5. F
    Medlem Nivå 1
    Ok Jag ska kolla vilken som är i när jag får min klippare. Den ska komma tillsammans med installation ifrån Granngården den 29/5
     
  6. K
    Medlem Nivå 5
    Missa inte att ladda ned drivrutiner till USB anslutningen tror det kommer upp en länk när du klickar på att ladda ned. Jag missade det och höll på att ge upp med att få den att ansluta till datorn.
     
  7. anders07
    Medlem Nivå 13
    Tack för infon!
    Jag har inte fått något mail trots att jag är registrerad... Kan det bero på olika modeller tro?
     
  8. K
    Medlem Nivå 5
    Har inte heller fått något mail. Såg att det kommit ett antal firmware jämfört med den jag hade i min Sileno+ 1600. Skall maila eller ringa gardena ang change log så man vet vad som är nytt
     
  9. anders07
    Medlem Nivå 13
    Gör gärna det och rapportera tillbaka hit är du snäll...
     
  10. D
    Medlem Nivå 1
    Någon som vet mer om Sileno smart uppgraderingen? Något man kan fixa själv till en billigare penning?
     
  11. anders07
    Medlem Nivå 13
    3000 kr på verkstad... Har inte hittat att man kan köpa den separat. Enligt Granngården byter de moderkortet.
     
  12. K
    Medlem Nivå 5
    Har nu pratat med Husqvarna/gardena om changelog för firmware, inget man kan se i dagsläget, men troligtvis i samband med nästa firmware. Frågade även om smart connect, det stämmer att de byter kretskort och i samband med det skall den paras ihop med något serviceprogram. Därmed var det över med att göra det själv, så man inte har tillgång till detta programet.
     
  13. F
    Medlem Nivå 1
    Synd att man inte kan installera smart själv. Hur är det med robonect har sett lite på hemsidan men det är ju tyvärr på ett för mig obegripligt språk. Engelska går bra men tyska går helt bort.
    Det verkar ju vara ett bra alternativ om man bara är ute efter att ha lite koll på roboten.
     
  14. E
    Medlem · Nivå 9
    Vid en snabb koll verkar det som att Robonect inte ännu finns tillgängligt för Sileno-serien.
    Det går att göra enkla lösningar för övervakning av start/stopp av robotklipparen mha Nexa-prylar och en Tellstick.
     
  15. anders07
    Medlem Nivå 13
    Robonect fungerar även på R160li modellen.
     

Hej där! Skaffa ett konto gratis så kan du också ställa frågor i forumet. :love: