Spännande med nya modeller! Har vi någon aning om prissättning på dessa?!

Magnus E K
Huddingebo Huddingebo skrev:
Gäller det även när kompressorn går?
En del nyare skåp är ju väldigt tysta men har ett väldigt irriterande ljud när kompressorn går.
Just det, nya har ju en fläktjävel helt i onödan. Min gamla (2015) har minus oändligheten dB (inte 0 dB) när kompressorn inte går.

Magnus E K Magnus E K skrev:
Just det, nya har ju en fläktjävel helt i onödan. Min gamla (2015) har minus oändligheten dB (inte 0 dB) när kompressorn inte går.
Köpte du frys som inte är frostfri 2015? Det var konservativt...

Piratkopian001 Piratkopian001 skrev:
Spännande med nya modeller! Har vi någon aning om prissättning på dessa?!
Gissar på 26k för vita skåp när det är kampanj/du får lite paketrabatt.

BirgitS
[SH] [SH] skrev:
De kommer gå från marknadens minsta volym till att ha både rymligaste kylen och frysen.
Jag såg Elon sälja en frys från Siemens som såg väldigt bra ut, tills jag såg att det inte höll kylan mer än 9 timmar jämfört med det vanliga kring ett dygn. Hur är det med den nya frysen?

Magnus E K
[SH] [SH] skrev:
Köpte du frys som inte är frostfri 2015? Det var konservativt...
Det är en kombinerad kyl/frys. Finns frostfritt i verkligheten? Frosta av den lilla frysen är inget problem, behöver ändå stänga av och dra fram en gång om året för att städa.

• Gilla
Huddingebo
  • Laddar…
BirgitS BirgitS skrev:
Jag såg Elon sälja en frys från Siemens som såg väldigt bra ut, tills jag såg att det inte höll kylan mer än 9 timmar jämfört med det vanliga kring ett dygn. Hur är det med den nya frysen?
Ingen aning men de har någon ny typ av effektiv isolering så man kan ju alltid hoppas.

Tittar man hos Råd och Rön så har de testat hur lång tid det tar för frysen att gå från -18 till -9. Bosch och Siemens tog 9,5 h, Samsung 11 h och bäst var en Hisense på 17 h. Hans söner skåp också.

• Gilla
BirgitS
  • Laddar…
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.