Min 16 år gamla diskmaskin har inte tömt ut sig helt och disken har varit smutsig. Tog loss det jag kunde och försökte göra rent vid pumpen. Tog bort nån tråd som fastnat. Men efter detta fick jag felmeddelande e15 och kranen blinkade.
Kollade på plastskyddet under och det var vatten där och även runt om.
Vad gör jag nu? Kan detta torka upp eller ska jag anmäla till försäkringsbolaget?
Vad gör jag nu? Kan detta torka upp eller ska jag anmäla till försäkringsbolaget?
BirgitS
Medlem
· Stockholms län
· 48 116 inlägg
BirgitS
Medlem
- Stockholms län
- 48 116 inlägg
Blöt spånskiva brukar svälla och behöver därför bytas ut om det ska gå att få in/ut diskmaskinen framöver. Därför låter det som att det vore bra att kontakta försäkringsbolaget. Dock är det ju möjligt att åtgärderna efter åldersavdrag kostar mindre än självrisken, men det beror ju också på hur mycket vatten som har läckt ut, dvs. hur mycket som har blivit skadat.
Riv bort sparksocklarna och ställ dit en kupévärmare sen kan du kontakta försäkringsbolaget men det är ingen större skada för skivbiten under diskmaskinen går att byta ut.A Applemartini skrev:Min 16 år gamla diskmaskin har inte tömt ut sig helt och disken har varit smutsig. Tog loss det jag kunde och försökte göra rent vid pumpen. Tog bort nån tråd som fastnat. Men efter detta fick jag felmeddelande e15 och kranen blinkade.
BirgitS
Medlem
· Stockholms län
· 48 116 inlägg
BirgitS
Medlem
- Stockholms län
- 48 116 inlägg
Nu står det ju så här:D Dilato skrev:
A Applemartini skrev:
Ser ungefär ut som hos mig och när vår diskmaskin från 2008 läkte.
https://www.byggahus.se/forum/threads/maste-man-atgarda-en-vattenskada.557712/
Efter lång tids velande fram och tillbaka så kommer vi inte åtgärda detta, ingen lukt och det fula stommarna och golvet (parkett) syns ju inte.
Från försäkringsbolaget fick vi ca 4500 kr i kontantersättning.
Kontakta ditt försäkringsbolag, det värsta som kan hända är att de säger nej.
https://www.byggahus.se/forum/threads/maste-man-atgarda-en-vattenskada.557712/
Efter lång tids velande fram och tillbaka så kommer vi inte åtgärda detta, ingen lukt och det fula stommarna och golvet (parkett) syns ju inte.
Från försäkringsbolaget fick vi ca 4500 kr i kontantersättning.
Kontakta ditt försäkringsbolag, det värsta som kan hända är att de säger nej.
Klicka här för att svara