Vår diskmaskin har börjat läcka lite i framkant och känner man på tätningslisten längst ner på luckan så känns den lite "degig" och klibbig så min första tanke är att byta den.
Maskinen har beteckningen IQ500 och när jag letat på Reservex.se efter delar till den hittar jag en "Nedre luckpackning", en "Tätningslist nedre" och en "Lucktätning nedre", de två sistnämnda ser hyfsat likadana ut men har olika artikelnummer.
Vad kan jag göra för att säkerställa att jag beställer rätt del? Finns det t ex någon ytterligare identitetsbeteckning som jag kan leta efter på maskinen, hitttills har jag bara hittat modellbeteckningen som står utanpå maskinen?
Maskinen har beteckningen IQ500 och när jag letat på Reservex.se efter delar till den hittar jag en "Nedre luckpackning", en "Tätningslist nedre" och en "Lucktätning nedre", de två sistnämnda ser hyfsat likadana ut men har olika artikelnummer.
Vad kan jag göra för att säkerställa att jag beställer rätt del? Finns det t ex någon ytterligare identitetsbeteckning som jag kan leta efter på maskinen, hitttills har jag bara hittat modellbeteckningen som står utanpå maskinen?
Produkter som diskuteras: "tätningslisten"
Tätningslist E-profil vit EPDM-gummi Tesa
För springor 1-3,5 mm
45 kr inkl moms
Läs mer
kolla oxså så att spolarmen inte har spruckit för då kan det oxså läcka utK Kurtivan skrev:Vår diskmaskin har börjat läcka lite i framkant och känner man på tätningslisten längst ner på luckan så känns den lite "degig" och klibbig så min första tanke är att byta den.
Tack för tipset, då ska jag passa på att byta den också, men hamnar i samma dilemma; det finns två "Luckpackning" och en "Packning" hos Reservex när jag söker på min modellP Peter_Ker skrev:
Kolla E-nr och ev FD-nr, står på toppen av luckan.K Kurtivan skrev:Vår diskmaskin har börjat läcka lite i framkant och känner man på tätningslisten längst ner på luckan så känns den lite "degig" och klibbig så min första tanke är att byta den.
Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden