9 009 läst ·
37 svar
9k läst
37 svar
Frys Electrolux EUF29400X
Yes, hittade delen på Electrolux shopen. Tack! Vad jag förstår kan man inte plocka lös röret till kylpaketet utan man måste byta värmaren underifrån som den sitter nu.electroluxaren skrev:
Och när jag mäter så ska det vara på kontakten till värmaren som sitter under/ bakom väggen mellan stiften?
Sen undrar jag om det inte finns en givare som matar ström till värmaren som kanske strular? Bara för att utesluta andra fel.
Redigerat:
Hur menar du inte gav ifrån sig något?
I inxs74 skrev:Söker någon som har erfarenhet vad gäller en frys som inte vill komma ner i temp. Tog över denna frysen och har stått tom i ett garage i flera dygn. Satt igång den och morgonen efter var den nere i -18. När vi nu tagit in den och fyllt på med lite varor (långt ifrån halvfull) så börjar den tappa temp. Får känsla att så fort man fyller på den så orkar den inte kyla. -14 sist jag kollade och då hade även termostaten slutat surra, började surra när jag stängde av och på.
Någon som kan vägleda mig
Dold isbildning kan uppstå på dessa s.k. frostfria frysar. Kan bero på att frysen är nästan tom, eller att dörren varit öppen länge, samt otät list. Is bildas dolt under panelerna och kan ta upp till en vecka att tina. 1. Pröva att tömma frysen och lämna dörren öppen en hel vecka. Om felet är borta var det dold isbildning. Kolla att det inte är fullt av damm på baksidan samt att luften kan cirkulea bakom skåpet. 2: Om skåpet regelmässigt är halvtomt, pröva att lägga in flaskor med is, 10-15 stycken * 1 l vilket funkar som buffert så kylfunktionen måste gå mera sällan. Även tomkartonger på tomma hyllor kan hjälpa i kombination med flaskorna. Tyvärr saknas denna info i manualen vilket förmodligen orsakar att många skåp slängs helt i onödan, pengaslöseri samt förödande för miljön!I inxs74 skrev:Söker någon som har erfarenhet vad gäller en frys som inte vill komma ner i temp. Tog över denna frysen och har stått tom i ett garage i flera dygn. Satt igång den och morgonen efter var den nere i -18. När vi nu tagit in den och fyllt på med lite varor (långt ifrån halvfull) så börjar den tappa temp. Får känsla att så fort man fyller på den så orkar den inte kyla. -14 sist jag kollade och då hade även termostaten slutat surra, började surra när jag stängde av och på.
Någon som kan vägleda mig eller har den kastat in handduken?
Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden