Efter att ha gått in i "SPECIALINSTÄLLNINGAR" och gjort vissa ändringar förblir diskvattnet kallt. Och programmen körs väldigt kort, snabbdisk som ska ta 35min går på 17min. Har provat att återställa maskinen flera ggr men utan resultat.

T Tor L skrev:
Efter att ha gått in i "SPECIALINSTÄLLNINGAR" och gjort vissa ändringar förblir diskvattnet kallt. Och programmen körs väldigt kort, snabbdisk som ska ta 35min går på 17min. Har provat att återställa maskinen flera ggr men utan resultat.
kolla sladdarna som går i nederkant på luckan så att ingen gått av
kolla att kontakten på elemntet inte hoppat av'annars är det nog kretskortet men mät elementet för säkerhets skull innan

Har löst problemet till slut! 😀 Gjorde en "Maskinåterställning" på rätt sätt enligt engelsk beskrivning för DW20.4 som jag fann på nätet. I bruksanvisningen som följde med diskmaskinen har man glömt (!!) att skriva att man ska fylla c:a 1 liter vatten innan man gör återställningen..

Cylinda service rekommenderade f.ö. inte att skicka en servicetekniker utan tyckte jag skulle köpa en ny!

Annars var det ett bra tips med ledningarna, har haft 2st avbrott där tidigare. Tyvärr har man inte använt högflexibel kabel (typ Ölflex) så det är bara en tidsfråga när en ledning går av. Annars en toppenmaskin som kanske går 23år till nu? (Har bara gått c:a 2.800 diskcykler)

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.