Finns det någon som vet hur man får av fronten på en LG tvättmaskin?

Typskylten säger F4WV509S1WE. Den är från ca 2020-2021. Egentiogen två problem. Den började för ett tag sedan att skaka och föra ett hiskeligt oljud vid centrifugering. Har haft på "to do listan" att felsöka, men den har fungerat. Idag löste den ut jordfesbrytaren vid centrifugering. Jag har öppnat baksidan och ovanifrån.

Jag ser att motvikten som skall sitta på höger framsida (bakifrån sett, sitter under tvättmedlesfacket) har lossnat och ligger lös ned mot golvet i maskinen. Där går även några kablar så jag misstänker att den har skavt hål på något.

Övre fästet för motvikten där det har suttit med en bult (jämför mot andra sidan där vikten sitter krvar) ser OK ut. Bulten har troligen lossnat.

Men det är givetvis risk att övriga fästen i trumman har spräckts eller vridits sönder, går inte att se nu.

Det går bara att komma åt om man får av fronten på maskinen. Någon som har goda råd om hur man får loss den?

Jag har inga jättestora förhoppningar om att det skall gå att reparera, troligen har en bult lossnat av vibrationerna, och övriga bultfästen knäckts.

Kom på hur man får isär den.

Maskinen får anses död.

IMG_6650.jpeg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
IMG_6651.jpeg
Skapa konto
IMG_6652.jpeg
Skapa konto
IMG_6653.jpeg
Skapa konto

Första bilden visar maskinen utan front. Andra visar hålet i tvätttrumman där motviktens bultfäste har slitits bort med en del av trummans vägg. Sedan motvikten med rester av trumman, och sist de två avslitna bultarna, och den hela bulten som troligen har orsakat detta.

• Wow
EttAnvändarnamn
  • Laddar…
H hempularen skrev:
Kom på hur man får isär den.

Maskinen får anses död.

[bild][bild][bild][bild]

Första bilden visar maskinen utan front. Andra visar hålet i tvätttrumman där motviktens bultfäste har slitits bort med en del av trummans vägg. Sedan motvikten med rester av trumman, och sist de två avslitna bultarna, och den hela bulten som troligen har orsakat detta.
koreansk standard

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.