Vår Electrolux ewf147312w har slutat fungera. Efter att ha kört ett program märkte vi att tvätten var helt plaskvåt och när vi sen försökte köra en enskild centrifug hände inget alls. Vi drog igång ett program till och märkte att trumman inte rörde sig. Efter lite googlande kunde jag läsa att det kan bero på att kolet är slut och det stämde även hos oss. Jag bytte kolborsten och maskinen verkade fungera fint i två tvättar innan den gav upp igen. Kolet sitter där det ska så vitt jag kan se men trumman vägrar snurra.


Någon som har en gissning på vad vi kan testa innan vi skrotar den?
 
P
fel monterade kol!
gör om o gör rätt
du bytte väl båda??
 
  • Gilla
Andreas266
  • Laddar…
Jag såg i ärlighetens namn bara ett? Snackade med supporten på Electrolux som rådde mig att köpa ett kol. Ska ta en titt imorgon!
 
Bytte det andra också och nu snurrar trumman! Hoppas det håller i sig. Stort tack!
 
  • Gilla
Fario
  • Laddar…
Hej, tack för tipset. Ska kolla om det kan fungera på vår tvättmaskin, som är precis identisk!
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.