B bygges skrev:
Det här är väl ett forum för privatpersoner och inte iso14000 certifierade?
du blir förvånad över hur många företagare som hänger här.
men BH "på konsumenterna sida" står det ju, så förtagare får inte vara här eller...

returen returen skrev:
du blir förvånad över hur många företagare som hänger här.
men BH "på konsumenterna sida" står det ju, så förtagare får inte vara här eller...
Fast även företagare kan ju vara konsumenter liksom..

plåtrickard plåtrickard skrev:
Fast även företagare kan ju vara konsumenter liksom..
bara de ärliga....

T torplover_3000 skrev:
Den heter LWR722O84G. Jag köpte den via AEG:s hemsida, man fick 15% rabatt (mot att man skriver upp sig på deras nyhetsbrev...) och gratis inbärning och förlängd garanti via dem.
Tack för bra info, upplever du att den tvättar bra? Jag köpte en billig LG och tvätt/tork och jag upplever att tvätten ofta är dammig när tvättprogrammet är klart.

BirgitS
T Tore89 skrev:
Jag köpte en billig LG och tvätt/tork och jag upplever att tvätten ofta är dammig när tvättprogrammet är klart.
Går det att ställa in att maskinen kan skölja en extra omgång?
Pröva i så fall om det åtgärdar "dammet".
Du kan också pröva med andra tvättmedel inkl. flytande.

returen returen skrev:
det är en kompromiss och förblir en kompromiss
hade det varit bra så hade det bara funnits sådana
Menar du att om det fanns bra pickuper så skulle det inte finnas vanliga bilar och släp?

O Odox skrev:
Menar du att om det fanns bra pickuper så skulle det inte finnas vanliga bilar och släp?
det finns bra pickuper det finns mycket bra pickuper
vi har flera stycken, men inga tvätt/torkar om du förstår?

A atomlab skrev:
Vi har Samsung maskin som är kombinerad. Tycker den är så bra att vi har totalt tre stycken. Så delar inte uppfattningen att den är dålig. Man kan dock inte packa den full om det skall torktumlas.

WD11DG5B15BHEE
Hej, en sen fråga... Men vår TT gick sönder i helgen och funderar på att byta ut den till en kombi. Vilket gör att vi kommer ha två tvättmaskiner men även en som kan torka. Är du fortfarande nöjd med kombi maskinen? Hör två nackdelar hela tiden, och det är att det tar lång tid för tvätt+tork samt att det inte alltid är helt torrt. Men kan tänka mig att sistnämnda är beroende på hur mycket tvätt, upplevde även detta i vår TT om den var maxad. Tiden är nog lite skit samma, det var värre nu när man glömde tvätten och fick tvätta om det innan man slängde över det i torktumlaren...

Bjellz0r Bjellz0r skrev:
Hej, en sen fråga... Men vår TT gick sönder i helgen och funderar på att byta ut den till en kombi. Vilket gör att vi kommer ha två tvättmaskiner men även en som kan torka. Är du fortfarande nöjd med kombi maskinen? Hör två nackdelar hela tiden, och det är att det tar lång tid för tvätt+tork samt att det inte alltid är helt torrt. Men kan tänka mig att sistnämnda är beroende på hur mycket tvätt, upplevde även detta i vår TT om den var maxad. Tiden är nog lite skit samma, det var värre nu när man glömde tvätten och fick tvätta om det innan man slängde över det i torktumlaren...
Hej, jag är inte TS men svarar ändå!
Jag har haft två kombimaskiner, en från Samsung som inte var särskilt bra. Kläderna var fortfarande blöta även fast jag körde torkprogrammet flera timmar och hade väldigt lite i maskinen. Och då hade jag även haft en servicetekniker där två gånger som fått byta någon del. Sedan hade jag en maskin från Hotpoint Ariston under en kortare period som var väldigt bra och där kläderna faktiskt blev torra. Tiden var bra jämfört med maskinen från Samsung, säg 4-5 timmar för att tvätta sängkläder och få dem torra.

Nu har jag flyttat och beställt en kombimaskin från Bosch serie 8 som levereras hem om ca en månad. Jag kollade recensioner och bäst i test och nedan två varianter har fått väldigt höga omdömen. Finns i grått och vitt. Jag har ju tyvärr ingen egen åsikt än men utifrån vad jag har läst så låter det som att kläderna faktiskt blir torra. Tiden har jag dock inte läst så mycket om, brydde mig mer om torrheten. Men det är i alla fall ett tips ifall du vill läsa mer om dem!

WNC254ARSN, Serie 8
WNG254ARSN, Serie 6

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.