4774
Kvackatore Kvackatore skrev:
Vår torktumlare, Electrolux från 2013, har helt plötsligt fått stor aptit på tvätten.
När programmet är klart är tvätten torr men det är så mycket ludd att man får skaka tvätten efter, filtrena är proppfulla. Se bilderna, detta är en tvätt med två badlakan, två handdukar och en kökshandduk. Samma sak oavsett vad man kör.

Gör inget supertorrt program utan standard skåptorr vilket vi alltid gjort men aldrig fått dessa mängder ludd innan.

Någon som har en lösning vad som kan gått fel, eller är det bara inse att torktumlaren gjort sitt och köpa ny?
Kan säga att jag har samma problem med en likadan torktummlare hur rent jag än gör den så är tvätten "skitigare" än ens innan tvätt. Ett evigt bortplockande av konstiga svarta tussar.
Har haft installatör här, pratat otaliga gånger med electrolux utan att endera part anser att det finns ett , antar jag, inbyggt fel.

Jag är pedant vad gäller städning, så jag skakar av allt innan tvätt, efter tvätt men likförb.. får jag stå och noppa all tvätt efter torktumling.

Den tvätt som jag hänger är det inget problem med.

Sämsta maskin som jag har haft.
Min är från 2024.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.