A Arson skrev:
Jepp, det ångar friskt när man öppnar :)
då är det helt säkert kretskortet

returen returen skrev:
då är det helt säkert kretskortet
Kan vara annat också, jag hade samma problem att maskinen aldrig gick klart, då var det en felkod som tydde på fel på grunlighetssensorn men koden försvann vid reset via servicemenyn och maskinen går som den ska igen.

• Gilla
Festlund
  • Laddar…
K Kahuna skrev:
Kan vara annat också, jag hade samma problem att maskinen aldrig gick klart, då var det en felkod som tydde på fel på grunlighetssensorn men koden försvann vid reset via servicemenyn och maskinen går som den ska igen.
Har du samma maskin som TS?

returen returen skrev:
Har du samma maskin som TS?
Det vet jag inte, gör du? Han skriver att han har en ”7 år gammal Asko diskmaskin” och det har jag också, sen finns det ju rätt många varianter.

• Gilla
Festlund
  • Laddar…
K Kahuna skrev:
Det vet jag inte, gör du? Han skriver att han har en ”7 år gammal Asko diskmaskin” och det har jag också, sen finns det ju rätt många varianter.
då har du inte samma maskin men kanske likadan

K Kahuna skrev:
Har exakt samma. Felkod F44, men nu funkar det igen med tömning och allt. Men lär väl bli samma sak igen gissar jag (?).

returen returen skrev:
då har du inte samma maskin men kanske likadan
Ja, eller en liknande i alla fall. Jag tänkte det skulle låta drygt att påpeka nåt efter att du skrev ”samma” först, men det verkade inte hindra dig.

• Gilla
returen
  • Laddar…
då måste du vara dubbeldryg med detta inlägget men det är väl så du är

K Kahuna skrev:
Jag har gammal fin Asko med samma problem att programmen tog längre och längre tid. Skippade vanliga program. Kör bara tidsprogrammet istället, det funkar och det blir rent. Jag kör 2:45 för att få med fördisk i programmet, men tror att 2:30 räcker för det också.

returen returen skrev:
det gäller ju att hitta en tekniker som kan dessa maskiner
och sen kommer ju frågan om kostnaden
Du får prata med ditt försäkringsbolag,och se vad dom ersätter i reparationer.

Först ska du prova med att lossna avloppsslangen från vattenlåset, hänga den över en hink.
sen ser du vid tömning om det rinner full i slangen alltså vattenstrålen ska vara lika grov som slangen.
Är det inte det så har du något i slangen.
om det rinner fullt så har du nog något i avloppet, har varit med om detta och då kan maskinen fungera ibland.

• Gilla
scasi och 1 till
  • Laddar…
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.