Hej!
Vi har en Electrolux frys med ismaskin. Delen (mataren?) började nyligen ( för en dag sedan) snurra kontinuerligt vilken gör att is fastnar I isbehållaren och skapa oljud.
Bifogat video. Den mataren fortsätter snurra trotts att isbehållaren är borttagen.
Behöver jag tekniker för detta eller är det något som kan fixas själv eller kan inte fixas alls?
Tacksam om ni kan hjälpa med detta!!
Vi har en Electrolux frys med ismaskin. Delen (mataren?) började nyligen ( för en dag sedan) snurra kontinuerligt vilken gör att is fastnar I isbehållaren och skapa oljud.
Bifogat video. Den mataren fortsätter snurra trotts att isbehållaren är borttagen.
Behöver jag tekniker för detta eller är det något som kan fixas själv eller kan inte fixas alls?
Tacksam om ni kan hjälpa med detta!!
Jag har samma problem, hade en service kille här för en vecka sen men skruvarna hade rostat sönder så det gick inte att öppna upp för att byta kretskortet.
Jag fick köpa lös kortet så jag kunde byta själv och nu har jag till slut bytt ut kortet (smalt avlångt kretskort).
Men när jag startar frysen så snurrar fanskapet i alla fall… någon som har en bra idé på något annat som kan vara fel?
Jag fick köpa lös kortet så jag kunde byta själv och nu har jag till slut bytt ut kortet (smalt avlångt kretskort).
Men när jag startar frysen så snurrar fanskapet i alla fall… någon som har en bra idé på något annat som kan vara fel?
Redigerat:
Jag hade servicekillen här som sade att han skulle byta båda (!) kretskort. Men sedan messade han och sade att de inte gick att beställa och skickade felsöknings faktura. Enligt Electrolux kommer dock reservdelarna inom ett par veckor. Jag har bett dem återöppna serviceärendet. Jag återkommer när det är klart (kan det vara fel kretskort du bytte)?Pe Ve skrev:
Jag har samma problem, hade en service kille här för en vecka sen men skruvarna hade rostat sönder så det gick inte att öppna upp för att byta kretskortet.
Ja det är inte omöjligt, jag vet inte vad korten görD dacolonel skrev:Jag hade servicekillen här som sade att han skulle byta båda (!) kretskort. Men sedan messade han och sade att de inte gick att beställa och skickade felsöknings faktura. Enligt Electrolux kommer dock reservdelarna inom ett par veckor. Jag har bett dem återöppna serviceärendet. Jag återkommer när det är klart (kan det vara fel kretskort du bytte)?
Tack för snabbt svar. Ja kretskortet går väl inte att få tag på längre. Plastluckan; kommer jag åt den ’i’ frysen där armen som snurrar sitter; dvs ska jag montera bort något runt armen och hitta sladden. Eller vilken lucka menar du?returen skrev:
sitter en liten under skruvenD dacolonel skrev:
fel till höger om du ser den på första bilden