C
Cider: Konstigt: min Kärcher högtryckstvätt gör likadant, fast det är en liten modell (Nästan som en baby jämförd med K5.) Jag är mest osams med min utomhus-kran, som inte alls är särskilt gammal. Lite bättre blev det när jag bytte krankoppling (1/2" Gardena), men efter ett tag blev det hackigt igen. Skit i vattnet borde det inte vara när vi har ett par vattenfilter inomhus, om det inte
1 svar · 1,0k läst
Oliverj
Oliverj: Jag hade en liknande situation med min egen trimmer och det var så frustrerande när allt bara stannar och man inte hittar rätt instruktioner. Jag vet inte om det hjälper, men jag beställde en liknande reservdel via en online-tjänst som fixar sånt och det gick faktiskt smidigare än jag trodde. De skickade rätt grejer direkt till dörren och hade support om man fastnade. Skulle nog säga
1 svar · 522 läst
G
GustavS: Tack för bra input. Håller med - tar man det försiktigt går det säkert att ta lite tjockare stammar. Och det kan man väl leva med, om man är inställd på det…
15 svar · 7,2k läst
·
P
Perha: [citat] Alltså magiskt, tack!!! 🤩
9 svar · 1,1k läst
·
A
AndersS: Är det så illa att det är en gängning i motorhuset som blivit förstört verkar det finnas att köpa. https://www.reservdelaronline.se/motorkapa-till-motorsag/585741-ryobi-motorhus-opp1820-rpp182020-5131028981.html
13 svar · 1,0k läst
·
M
Mårten Levin1: [citat] Man kan inte låta högtryck stå ute över vintern
6 svar · 1,6k läst
H
HJ-C: [citat] [citat] Öh ... Jo? Det finns det. Andra (dåliga) konsekvenser gör inte att dessa arter inte existerar.
23 svar · 2,9k läst
·
M
maffia52: [citat] Perfekt! Tack för hjälpen.
2 svar · 533 läst
·
S
Stuntman88: [citat] Tack! Membranet såg tveksamt ut, så har beställt ett nytt så får vi se.
2 svar · 384 läst
·
F
fusion: [citat] Ok, man lär så länge man lever! Inget man tog upp när man läste Maskinteknik de 4 åren man gick gymnasiet förr . Det var väl enbart 3fas man läste om då. Min gode vän får nog köpa nytt då, eller lära sig använda yxa som jag själv alltid gör 😉
15 svar · 9,3k läst
·
Göran Christensen
Göran Christensen: [citat] Hej Hittade ni felet Min beter sig också på det viset
2 svar · 2,1k läst
J
Jimsy: Hejsan, ska kolla på det. Tack för hjälpen😀
2 svar · 526 läst
A
Andemannen: Kanske du redan dubbelkollat men se till så det är rätt soppa. Jag råkade själv köra 2-takt alkylat och fick liknande symptom. Rengjorde förgasaren på nytt och kör nu 4-takt alkylat och går riktigt fint.
15 svar · 1,8k läst
·
Vasan1628
Vasan1628: [citat] Om det står Made in Germany ska man naturligtvis välja denna - även om den innehåller kinesiska komponenter. Om det står Made in China ska man inte välja denna då den sannolikt inte innehåller någonting utanför Kina. Har du förstått eller ska jag gå in ännu mer detaljerat? Min 5-åriga dotter förstod på en gång.
128 svar · 61,4k läst
·
B
borgo: [citat] Fixade det. Tack
16 svar · 6,7k läst
·
I
Icebug: [citat] Tack för tipset, skall till sommarhuset på Ons och då ska jag undersöka mera..Mvh fr Icebug
4 svar · 427 läst
Zixten
Zixten: [citat] Håller med dig i det mesta.... Gäller ju bara att få "rätt" kunskap. Finns många som tror sig kunna, men som jobbar farligt. Motorsågskörkortet jobbar väl främst med säkerheten. Minns en tråd på ett forum där TS la upp ett filmklipp på hur han tog reda på ett nerblåst träd, för att visa hur det skulle gå till. Han bröt mot i stort sett alla säkerhetsregler som finns,
61 svar · 8,7k läst
·
P
Pippi16: [citat] Något sent, men jag har ett helt ok batteri! Anders 0723312496
14 svar · 4,8k läst
·
K
Kane: [citat] Lättläst bild.....😉
2 svar · 2,4k läst
·
R
rocketlauncher: Hej, Har knivfäste med brytbult. Fullständigt värdelöst om marken är det minsta ojämt. Någon som vet om det finns någon annan typ av knivfäste som passar?
0 svar · 352 läst
D
Drabllt: [citat] Hej. Min har samma problem. K7 premium Smart Control. Närmsta Kärcher verkstad säger att kondensatorn är limmad i deivenheten och att allt isf lär bytas = bättre att skrota. Kunde du byta bara kondensator?
5 svar · 2,0k läst
K
Kane: [citat] Här skall du väl kunna hitta någon som passar, https://www.husqvarna.com/se/grasklippare/batteridrivna-och-elektriska-grasklippare/?dir=DESC&sorting=PRICE
2 svar · 683 läst
Gauthier
Gauthier: Tack för svaret. Efter närmare titt, se det ut som att plåten till vänster är en del av konstruktionen som hindrar att kopplingshöljet roterar såpass att remen tappar spänning. Plåten som också tar stryk av främmande föremål som slåss av bladet. En märkligt konstruktion. Jag ska se om jag kan svetsa plåten på plats, alternativt borra och skruva.
2 svar · 491 läst
·
MathiasS
MathiasS: Min trotjänare till röjsåg är i behov av lite service. Inför 300kvm vassröj förra helgen så fungerade inte kopplingen som den skulle - kopplade inte ur och slirade vid något tillfälle. Något var också i obalans. Nu körde jag på ändå då jag behövde få jobbet gjort och inget gick mer sönder iallafall.... Misstänkte först att växelhuset gett upp men nu när den är isär
0 svar · 420 läst
·
Pjosk75
Pjosk75: Bra om du har uteslutet att det är en sak som är omöjlig att justera. Om du väljer att köpa en ny likadan kan du ju öppna förpackningen på plats och kontrollera att klingan verkligen är 90 grader mot anhållet. Har du inget behov av en såga så djupt som 305 mm klinga ger så kan denna vara ett alternativ. https://www.bauhaus.se/kap-gersag-skil-1321aa-2000w#go-to-description
7 svar · 943 läst
·
V
vinteg: [citat] Plockade ner förgasaren. Snusrent och fint i flotörhuset. Körde ändå ultraljudstvätt och plockade ihop allt. Går nu som en klocka igen!
3 svar · 707 läst
A
Andress Johansson: Denna delen av gått av. Sista delen innan växellådan verkar det som. Det går således inte att växla. Vad kallas denna delen? Hittar inte den på nätet. Ser ut att vara lätt att byta om jag bara får tag på en ny
0 svar · 455 läst
·
A
Avemo: [citat] Så här ser det ut på en Jonsered från 90-talet. Jag gissar att det är snarlikt på din. [bild]
18 svar · 6,5k läst
·
colten1860
colten1860: [citat] Jag fick tag på en ny förgasare satte dit den och traktorn går som den va ny
3 svar · 892 läst
P
Patrik Bengtsson7: [citat] Jag har haft ungefär samma problem med tre olika batteridrivna produkter från Husqvarna . Har för mig att det är någon sorts brytare som har gett sig.
7 svar · 11,5k läst
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.