Trädgårdsmaskiner
Jakub Kollar: Sådana har jag också tittat på, men de är väldigt stora och jag måste tänka på att pumpen måste vara inomhus när frosten kommer. Vet inte vart jag skulle ställa den stora med inbyggd vattentank helt enkelt.
S_B_O: Jag fyllde på med olja, men det gjorde ingen skillnad. Däremot hjälpte det att justera den där armen som gas- och bromspedalen är kopplad till baktill. Ändrade där lite. Nu går den lite långsammare framåt, men bra bakåt, så skulle nog behöva justera lite ytterligare.
RobbanMar: Förgasaren är en del av motorn, en Briggs&Stratton. Det ska finnas ett instansat nummer på kåpan. Med detta nummer kan du söka fram sprängskiss o vidare för delar alt hela förgasaren. Ofta finns delar för äldre Briggs men inte alltid o då är det beg alt hitta en tank/förgasare för annan motor som passar
Karl webmaster Johansson: [citat] Hoppsan, det där lät alldeles för avancerat för mig. Jag köpte min första KLIPPO i början av 1970-talet och har ägt tre stycken KLIPPO varav min senaste köpte jag 2019. Jag klipper bara samfällighetens fastigheter samt några vänners fritidsfastigheter på Öland. Är hyfsat bra på att avgöra vad som är "bra" klippare och vilka man ska hålla sig borta ifrån. Samt är bra
växelventil: [citat] Du får luska vidare om det är bränsleproblem eller något annat men det låter att det är problem med bränslet.
Robert-san01: Köpte ny klippare för typ 12år sedan. Slutade med en Toro. Tyvärr inte Honda motor men i övrigt tycker jag den kryssar i allt. Enda jag behövt göra åt den på alla år är byta batteri till elstarten. Nu sitter det ett Makita 18V i den. Bästa med Toro och självgående är deras system som anpassar farten efter dig. Upp till 6,4km/h.
Bronken: Den funkade jättebra med den nya (den ovan), som dock tog ett tag på sig att levereras :)
jonaserik: OK fösrta bilden 2st tunna ledningar som går till spolen på relät, koppla,det blir för att prova relät. Ta bort flatstiften och mickla dit ett bar tampar, en tamp ska till jord ( någon metall på motorn och den andra till plus på batteriet. Är relät helt så ska det klicka till och startmotor start, om inte klick så kan spolen i den vara körd. Nästa prov( startmotor ) blir att ta en
Nilsson44: Någon som vet om denna maskin har generator eller diod? Min laddar just nu 20.8V vilket föranlett en mindre explosion när batteriet kokade. Men hittar dåligt med info om det är vanlig generator eller diod? Motorn är en briggs 12.5hp
Juer: Har en snarlik (Royal 52SE) som gått på gården sedan 2002. Lite trögstartad på våren men går annars problemfritt. Tar allt inklusive tunnare sly. Skulle dock behöva nytt blad. Har du koll på var det kan införskaffas?
fribygg: Om du planerar att använda några få liter alkylatbensin om året har Biltema färdigblandat tvåtakts bränsle i bekväm liter flaska till acceptabelt pris (jag tror det är 5st literflaskor för 189kr) Använder du större mängder alkylat rekomenderar jag att du köper på pump, själv brukar jag handla på Qstar i Norrköping som har både 4 takts och färdigblandat 2 takts till vettigt
RobbanMar: [citat] Tack! Jo läste ditt inlägg men inte så erfaren o just drivning rätt nära 0. Bytt drivrem på en Självgångare typ. På den sitter en Quantum Max, 88, o tyckte det såg ut som att drev gick att köra, svindyrt dock. Kan ha snurrat bort mig. Hoppas det löser sig Bosse
tensiden: [citat] Har en helt ny Husqvarna som beter sig sådär. Ska testa 5-56 nästa gång.
växelventil: [citat] Oftas är det den som importerar kinagrävarna som ju fler du beställer ju billigare blir det.Fördelen är att du vet vad containen innehåller och beställer du själv kan det vara lite vanskligt om det inte inhåller det du beställt.
Discoman: Hej, Ska köpa mig en grästrimmer med röjsågsmöjlighet. Det är främst gräskanter och mindre sly under 3cm omkrets som ska röjas. Tomten är ca 800m3 och ligger i villaområde. Gissar något batteridrivet är där jag kan byta mellan tråd och klinga? Vad tycker ni jag ska köpa? Mvh
K. L: [citat] [MEDIA=youtube]ILucSNXeNTE[/MEDIA] Här kommer några tips.😊
Nylanderz: [citat] Hej! Har en Husqvarna med Kohler Courage 15 som jag va sugen å prova filtret till. Provade du något till din?
gaidin: HAdele samma problem. Inte Klippo men en B&S-motor med likadan förgasare. Skruva även ur luftskruven och blås rent där. Min luftskruv behövde skruvas ut 1.75 varv från att den är längst inskruvad. Kolla även fjädrarna som sköter gasspjället. Fjädern är ofta dålig och då öppnas inte spjället vid fullgas.
Daniel-11: Hej Någon som har en trasig Kinesisk robot gräsklipparemain Tianchen s520?
Rabbithole: [citat] Är det nylon (PA) så går en spricka att svetsa
Baloo80: [citat] Många tack för hjälpen. Ja den går för sakta helt enkelt. Något över tomgång bara ökar man mer går choken på. Verkar inte finnas någon arm som påverkar regulatorn. På regulatorn sitter en fjäder som håller emot när man gasar manuellt som jag gjorde på filmen Ska plocka isär lite mer imorgon.
Thomas Ekman1: Har hittat felet. Det är den här som läcker. Köpte en ny på Clas Ohlsons för 150:-. Fungerar perfekt nu👍😀
morgan.aronsson: [citat] Tack för snabb feedback. Tråkigt med förstår.... Har nyligen flyttat från Värmlandsskogen och det är "lite skillnader" när man kommer till sådan här!
Crebel: Jag har en relativt ny grästrimmer av modell DCM561, så ny att jag tills nu (?) inte har tagit slut på tråden. Tidigare trimmers som jag har haft har varit av typen där tråden kommer i en liten utbytbar kassett, och jag har först nu insett att det funkar annorlunda med den här trimmern (som är av sorten som matar ut ny tråd själv när man duttar den i marken). När jag körde den
ConnyN: Vi har en Toro som vi gillar, men den driver typ inte alls längre. Handtaget ska vara högt upp, och när man trycker ned det så ska klipparen rulla igång. Men handtaget är slappt och hänger långt ned. Och man trycker ned det så händer i princip ingenting. Lyfter man upp bakhjulen och trycker handtaget så snurrar bakhjulen, men den orkar inte ta sig fram om bakhjulen är i backen. Jag