Trädgårdsmaskiner
Nils45: [citat] Tack för klokt utförligt svar. Jag fick faktiskt igång min för några dagar sedan men är inte helt säker på vad som gjorde "underverk". Jag har fortsatt bara originaldelar på min, men beställde en 50 mbar regulator som aldrig har blivit monterad. Det enda som jag gjort ytterligare är att blåsa originalslangen med backventil från båda håll med tryckluft. Intressant att du
Olaf3: Husqvarna högtryckstvättarna tycker jag är så dåliga och det är slangen som gör dem värdelös. Upprullningsminnet i den gör att den krullar ihop sig hela tiden och det är så dåligt. Kundservice på Husqvarna svarar att slangarna är inte bättre än så, och inget annat erbjuds. Så min Husqvarnatvätt blev 1,5 år sen slängde jag skräpet så långt jag kunde på
Tekniker: Hur byter man slang på denna? Stämmer inte med gardenas instruktionsvideos. [bild] Säkerhetstorx brukar betyda inte röra. Men det är denna som ska bort på alla andra modeller.
mge112: För min del så var det batteriet det handlade om. Trodde inte en vintersäsong vilande skulle göra skada, men ett nytt batteri så gick den som ny igen. Får bli noga med laddningen framöver...
mk1: Husqvarna Rider 214 tc skulle ställa klippaggregatet i serviceläge/ vertikalt glömde aktivera parkeringsbromsen drog ut aggregatet det kom halvvägs nu får jag inte in den heller vad göra
Arne999: [citat] Jo såg detta. Budget är inte flaskhalsen i första hand men börjar ju bli väldans dyrt för att klippa lite gräs 😁. Värsta är ju om man blir besviken på köpet
AFMIH: [citat] Ja, överlag var jag nöjd med den! :) Något jag aldrig fick att funka var att kunna "dunka" den i marken för att mata fram mer tråd, men det kan vara jag som gjorde något galet. Utöver det kan jag inte komma på något negativt.
kvarnen 2: Har en Stiga 3600 som åkt utanför begränsnings kabeln och det går inte att återställa blockeringen, även så tsr den inte blurtoothen. Har starya om den och inget händer?
B0sse__: Fick tillbaka min robotgräsklippare efter jag hade lämnat in den för reklamation, då moderkortet hade pågått sönder. Nu när jag har kopplat in den igen. Så lever den totalt sitt eget liv. Den gjorde aldrig så innan. Har kollat om det kan vara en system uppdatering den behöver men hittar inga filer att ladda ner för det. Lägger upp en video så får ni se hur den gör. Det är en meec
Cirkelsåg1: Jag tror att jag själv kom på lösningen. Se till att stå på mer plant underlag så går det bra 😆
magnusk750: Tack ska ni ha som har engagerat er. Det löste sig, hon testade en gång till och tog ett bättre grepp om död mans grepp och då lossade det.
AfTech54: [citat] Jag tror att det är så här: När gnistan är så klen så orkar den helt enkelt inte tända en fetare blandning utan det upplevs som ett surt stift. Hade det varit kallara lufttemp, kanske jag inte fått igång den lika lätt. Jag har alltid fått igång den men det har krävts handpåläggning. Med magrare blandning (utan choke) orkar gnistan tända blandningen. Jag upplevde precis
mar4us: [bild] Hittade ett kopplingsschema till slut. Problem solved.
MultiMan: https://www.reservdelaronline.se/drivrem-till-graesklippare/570402-klippo-drivrem-comet-pro-s-pro-21-s-5895713-01.html
Rümpmas: [citat] Axeln som sticker ut ur vinkelväxeln har ju splines alltså längsgående spår,med stor sannolikhet så passar inte den brickan som kom med stålborste på den axeln,det är ju den axeln som snurrar och den splinesade brickan ska ju ligga an mot stålborste på ena sidan,sen ska en bricka dit på andra sidan borsten ock sen ska Loctite muttern lås ihop allt
hapazard: och även om jordfräsen hade klarat av det så hade den istället skapat en perfekt grogrund för fröogräs som tistel mm, så du hade ändå fårr slå för att hålla det snyggt.
Sleepmaskinen: Hej! Har en stiga multiclipper där växelströmsgeneratorn hoppat ur och gått sönder (fråga mig inte hur det gått till...). Problemet är att den lossnat ur fästet eller snarare gängorna i motorn, se bild. Hur kan man lösa detta? Något lim istället för att skruva i det? 😬
Therese Deckel: Felsökning bytt relä som förser startmotorn med el .Fick den att starta nytt batteriet .MEN så fort jag tar ner klippaggregat slår motorn av .vad i hela friden är det ,knivarna roterar bra
rsa: Hej! Jag har en Toro GM117, modell 30754 som är otroligt svårstartad. Den "småtänder" men hoppar inte igång med vanliga batteriet. Med hjälpstart, när startmotorn får lite mer fart, brukar det gå fortare. Men den liksom "stångkar" igång som ett gammalt ånglok. Poff......poff......poff...poff..poff.poff. När den är varm så starta den mycket lättare. Det hjälper heller inte med
FKIN: [citat] Uppdatering: Skam den som ger sig. Vajer på plats.
Bärby: [citat] Hej! Gammalt inlägg igen, men det är 17 mm man behöver.
Hybro: Skruva ur smörjnippeln först. Sen ska lagret pressas ut. En gång använde jag en sticksåg för metall och sågade ett spår helt igenom lagrets vägg. Så var det bara att knacka ur. Köp ett likadant lager med rätt mått. Innerdiameter, ytterdiameter och längd. Gå till vilken bilverkstad som helst och få hjälp med att pressa i, och ev ur gamla lagret. Nån gång har jag pressat ur genom
Blåtå74: Har en likadan med samma bekymmer, dvs fästet för knivarna är nedslitna/avskavda (dock inte så konstigt på en klippare fr-89 😁), i övrigt går den som en klocka, startar på första rycket och duger gott för stugtomten. En ny knivtallrik verkar dock vara svår att uppbringa... Fick tips om att byta ut knivtallriken mot en fast kniv (kräver dock nytt knivfäste). Löste du ditt bekymmer
svenolofe: [citat] Jag har varit till serviceverkstaden, de hade en panel hemma, har nu bytt den, roboten fungerar igen, nu är den ute och klipper.
Hans Jurström: Min rider Huskvarna 111c (ny servad) dör plötsligt vid omstart efter en vanlig körning. Inte ens ett klick från startnyckeln. Jag har kollat alla vanliga felkällor. Bromslöget, aggregatet uppfällt, friskt batteri. Läste att det finns en huvudsäkring någonstans? Men var om det nu finns en sådan. Ej van mekare😥
Demmpa: Dålig skarv eller skada på guidetråden. Har du en multimeter så kan du mäta resistansen mellan de olika trådarna: Höger - Vänster Höger - Guide Vänster - Guide Samt med en lös tråd: Höger - T-koppling Vänsrer - T-koppling Guide - T-koooling
Saltpeter: Hej och tack ! Det blev en begagnad tigersåg på blocket samt ett spett som grannen var snäll nog att låna ut. Först lite grävjobb förstås. Det hela gick rätt så lätt, hade nog inbillat mig att det skulle bli ett hästjobb. Antar att det är rätt stor skillnad på färsk stor stubbe och liten torr stubbe.
Sara Sundmark: Fjädern för höjdjusteringen lossnade på vår Stiga collector 48s. Någon som kan visa på bild hur den ska sitta?