Hittade en begagnad Makita ud2500 på blocket så slog till på den

Jag står i begrepp att köpa en Ryobi RSH3045U 3000W kompostkvarn med vals för användning i trädgården (skogstomt) till min mors fritidshus.

Jag är exceptionellt oteknisk och opraktiskt lagd, och undrar om man behöver bekymra sig för huruvida elen "räcker till" för att driva denna kompostkvarn. Med andra ord - om det finns någon risk att det uppstår något slags överbelastning så att proppar går, eller dylikt.

Fritidshuset är byggt 1966 och mig veterligen är all el i original från byggnadsåret. Proppskåpet är av den där gamla varianten med proppar i porslin.

T Talisman skrev:
Jag står i begrepp att köpa en Ryobi RSH3045U 3000W kompostkvarn med vals för användning i trädgården (skogstomt) till min mors fritidshus.

Jag är exceptionellt oteknisk och opraktiskt lagd, och undrar om man behöver bekymra sig för huruvida elen "räcker till" för att driva denna kompostkvarn. Med andra ord - om det finns någon risk att det uppstår något slags överbelastning så att proppar går, eller dylikt.

Fritidshuset är byggt 1966 och mig veterligen är all el i original från byggnadsåret. Proppskåpet är av den där gamla varianten med proppar i porslin.
Det beror på vilken storlek säkringen har. Är det 10A så kommer den garanterat att lösa ut när kvarnen stannar för att en för grov gren matas in.
Är säkringarna 16A så kommer det gå bra.

Så du behöver kolla vilken säkringsstorlek det är till det uttag som du tänker använda till kompostkvarnen.

• Gilla
Talisman
  • Laddar…
P PatrickStr skrev:
Den borde ju vara det, vilken modell köpte ni ?

Tyvärr är det granngården som säljer Stihl i Borås, de tar inte kontanter är lite emot butiker som har den policyn att man inte kan välja hur man vill betala.

Har tittat på Stihl kändes ok lite plastig inte lika stabil som en Bosch jag tittade på men den kostar 5,500 lite mer än vad jag vill lägga på det
Håller med när det gäller Granngården. De står på min svarta lista. Vill kunna betala med kontanter. Åtminstone själv välja betalsätt.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.