colten1860
colten1860: [citat] Jag fick tag på en ny förgasare satte dit den och traktorn går som den va ny
3 svar · 897 läst
P
Patrik Bengtsson7: [citat] Jag har haft ungefär samma problem med tre olika batteridrivna produkter från Husqvarna . Har för mig att det är någon sorts brytare som har gett sig.
7 svar · 11,5k läst
F
f10l: Helt normalt tycker jag, varför skulle det vara annorlunda? Det finns ju lite tryck i vattenslangen eller hur? Samma beteende i min Bosch högtryckstvätt.
4 svar · 1,0k läst
·
P
pmd: [citat] Tack! Jag tolkade lite slarvigt, tror jag. Eftersom det påpekades att marken inte var planerad som industrimark, och Microsoft ska bygga serverhallar (har väl redan börjar vid det här laget antar jag), så utgick jag från att det handlade om marken som ska bebyggas. Det går dock knappast att tolka annorlunda än att även den mark som ska bebyggas är "lösköpt mark" och inte
4 svar · 807 läst
B
Bästerortarn: "Tack" Bästerortarn 2025
23 svar · 10,2k läst
·
R
RobbanMar: [citat] Går den som den ska saknar du säker inget. Knoppen på låset för övre styret var säkert borta innan eskapade o är kosmestiskt, typ:-)
1 svar · 639 läst
·
A
AndersS: Har nu kört lite mera med Bosch GFR/GRT, samma maskin olika paketerad, och det är en trädgårdsmaskin för gräs, visst kan man kalla det röjsåg men inte det som avses med röjsåg. Och i en trädgård går det bra att köra den utan halsremmen, fungerar utmärkt även om den är framtung. Har man större områden och kanske kör längre pass så blir det jobbigt. Men som jag skrev tidigare
22 svar · 1,8k läst
·
Musta-40
Musta-40: [citat] Har samma problem, tydligen är skruven som håller kuggarna samman i växellådan den bara lossna så fort man sätter igång
24 svar · 9,8k läst
·
ullberg
ullberg: Även jag tycker det ser rätt ut och är glad att jag tolkade sprängskissen fel och du den rätt!
24 svar · 1,6k läst
·
C
Calle1234: Har samma problem.. vitt skum, känns helt fel att vattna med. Luktar kem när vattnet legat i slangen:( det är en Biltema slang. Ska försöka få tag i livsmedels godkänd slang. Har hört att det är Pfas i trädgårdsslang
11 svar · 7,2k läst
G
Genomklok: [citat] Det blir samma resultat när jag kör, är nog vad man kan förvänta sig (har dock inte exakt samma maskin). Tycker det funkar ok med viss mängd blad också, men många allt för tunna (
34 svar · 18,9k läst
·
R
rehn: [citat] Rättning: "Vanligtvis 20mm".
1 svar · 728 läst
JL45
JL45: Svaret på gåtan...
17 svar · 17,9k läst
·
MultiMan
MultiMan: Den verkar ha levt ett hårt liv. Kniven är totalt utsliten och förstärkningsribborna i det gjutna chassit är avbrutna på flera ställen, hur man nu lyckats med det då det är utanför själva klipputrymmet. Vad jag vet satt det bara den stora Hondamotorn på klipparen med största kåpan. Att kniven ser så liten är är därför den borde bytts för evigheter sedan. Troligen skadats
7 svar · 1,1k läst
·
Marike
Marike: Hittade en gammal tråd i ämnet. Tror jag fått svar på en av frågorna. https://www.byggahus.se/forum/threads/byta-vajer-foer-drivningen-pa-en-stigaklippare.233964/ Återstår vad vattenanslutningen är till för? Rengörning av drivremmen? Eller vad?
1 svar · 487 läst
K
krambriw: Jag hade nog en likadan, dessutom självgående som betedde sig på samma idiotiska vis efter bara ett fåtal år. Jag körde såklart på vanlig 95 bensin Tokig blev jag också på hur dom konstruerat alla handtag för självgående och hålla motor igång, kändes som den var gjord för vänstertrafik Den fick en sista resa till tippen, köpte en Klippo istället, sinnesro infann sig omgående
16 svar · 1,3k läst
·
C
CountOlaf: Hej ny här. Har ett arvegods i form av en gammal Stiga åkgräsklippare. Klipparn har varit inne flertalet gånger för div. åtgärder men har funkat i stort sett. Nu har dock klippdäcket börjat lagga av. Verkar vara glapp någonstans. Är totalt okunnig på maskiner, motorer och ja allt egentligen som brummar och går. Har försökt läsa i olika trådar och tror mig ha förståt så pass
0 svar · 559 läst
J
Johanty: Hej, Jag har sedan många år en Stiga Multiclip elgräsklippare typ MCS 500 (MCS 50?) EL med tillverkningsår 2009. Den har varit en trotjänare men sedan en tid händer det då och då att knivbladet fastnar i låst läge. Det här räckt med att koppla ur strömmen och vrida knivbladet lite så har gräsklipparen fungerat igen. På senare tid har knvibladet låst sig allt oftare.Jag
0 svar · 426 läst
·
S
stefanbengtsson: Ville bara komplettera alla svar med ytterligare ett. Jag har en Rotak med liknande problem som ovan. Jag har haft problemet med kontakten under elektronikplattan vid motorn. Jag har även haft problemet med kontakten i handtaget. Klipparen fortsatte att stanna sporadiskt och efter ytterligare felsökning kom jag fram till att det var kontakterna som ansluter mot batteriet som felade. Jag filade
22 svar · 28,4k läst
·
A
ablomb: Försökte bända loss den men det gick inte, vågade inte bända för hårt. Så jag skruvade isär den och lyckades pilla loss snöret - yay. Har inte provat om den startar... Tack för all hjälp. :) [bild]
10 svar · 1,3k läst
·
Q
qvintus4: Har hittat en McVulloch M225 hydrostat i mycket gott skick han vill ha 12000 för den tänkte pruta ner till 10.000 kr den är typ i nyskick
0 svar · 339 läst
K
Krulle_100: Jo sjukt mycket för det man får. Helt rätt, får kontakta dom jag köpt den av under morgondagen.
10 svar · 416 läst
·
N
Nurko: [citat] Tack. Inte samma hydrostat. Men det löste sig ändå 😃
2 svar · 317 läst
M
MrCode: Ta loss höger fram hjul där är det ett hål som fjädern ska sitta i ditt fall vänster hjul på bild då den är vänd upp och ner
2 svar · 10,5k läst
·
K
Knallhatt: Jag har inte fixat det själv än, så är inte 100% att det löser hela problemet. Men för mig så hade den delen som är numrerad som 2 på bilden ramlat bort. Det gör att fjädern inte är spänd och allt är slappt. Se om du har samma problem. Du ser den, eller inte, när du öppnar luckan bak på gräsklipparen.
2 svar · 1,2k läst
·
S
stugfar: Sökte lite. Det är visst inte så poppis med alkylatbensin. Men visst kunde man tro att det handlar om färg... https://www.gp.se/livsstil/konsument/manga-nobbar-dyr-akrylat.5cc2597c-c48b-46da-a49f-1104f45f4197
4 svar · 731 läst
·
MultiMan
MultiMan: Är på modell 422, men det ser ju ut att likna med gängor i vinkelväxeln och skruv som man fäster klingan med. Vad du än gör, se till att du är riktigt säker på att allt sitter ihop och inte gängar upp sig eller glappar. Innan jag köpte motorsåg använde jag min Tanaka till att såga ner minst 30-40 häggträd/buskage i upp till och även över 10 cm diameter på stammarna. Det kan
6 svar · 887 läst
·
Timol122
Timol122: [citat] [citat] Någon som hittat en bio nedbrytbar tråd? Känns ju fortfarande idiotiskt att kasta ut plastbitar i marken.
14 svar · 8,1k läst
C
chrille99: [citat] Lager bör bytas
2 svar · 570 läst
·
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.