H Holmspel skrev:
Lyft upp den så hjulen går fritt. Smörj med penetrerande vätska. Snurra hjulet samtidigt som du knackar från insidan med gummihammare. Förr eller senare borde det ramla ut.
Glöm inte sprinten bara men den gissar jag att du tagit bort ;)
Tack!
Problemet med att knacka från insidan är att det är så trångt och svårt få någon större kraft i Skagen, men med tålamod kanske…

Om du ställer upp den så den står på utkastet så får du gott om utrymme tycker jag. Har gjort samma procedur för något år sedan då jag smörjde upp alla leder osv på min.

• Gilla
rolfino
  • Laddar…
Tack för bra tips👍

H Holmspel skrev:
Om du ställer upp den så den står på utkastet så får du gott om utrymme tycker jag. Har gjort samma procedur för något år sedan då jag smörjde upp alla leder osv på min.
Även jag har punka på min 825, och har problem med att få loss hjulet.
När du skriver att man kan ställa den på utkastet, menar du då att du vrider utkastet så det står rakt åt sidan, och välter hela maskinen så den står på sidan?

Redigerat:
  • Gilla
rolfino
  • Laddar…
Climber77 Climber77 skrev:
Även jag har punka på min 825, och har problem med att få loss hjulet.
När det skriver att man kan ställa den på utkastet, menar du då att du vrider utkastet så det står rakt åt sidan, och välter hela maskinen så den står på sidan?
Du tippar slungan rakt framåt 90 grader så den står helt på intaget.
Jag fick inte loss hjulen men det gick fint byta båda däcken med hjulen kvar på axeln. Använde Biltemas däckjärn, såpvatten för glid och lite lagom våld med hammaren.
https://www.biltema.se/bil---mc/mc/verkstadsutrustning/verktyg/dackjarn-350-mm-2000017430

• Gilla
Climber77
  • Laddar…
R rolfino skrev:
Du tippar slungan rakt framåt 90 grader så den står helt på intaget.
Jag fick inte loss hjulen men det gick fint byta båda däcken med hjulen kvar på axeln. Använde Biltemas däckjärn, såpvatten för glid och lite lagom våld med hammaren.
[länk]
Tack, så får det nog bli.

• Gilla
rolfino
  • Laddar…
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.