7 465 läst ·
9 svar
7k läst
9 svar
Stiga Tornado klippaggregat startar ej
Som titeln säger, Själva motorn startar och går, men när jag trycker på knappen för att den ska börja klippa så händer ingenting. Den gör ett litet luftliknande ljud, men inget mer. Jag har kollat under men ser inte ut som det är något gräs etc. som hindrar den från att gå. Knivarna går att enkelt rotera när den är avstängd.
Kan det vara någon rem? Jag är väldigt okunnig om gräsklippare och har ingen som riktigt kan hjälpa mig med den. Mycket tacksam om någon har en ide vad som är problemet och hur jag kan felsöka
Kan det vara någon rem? Jag är väldigt okunnig om gräsklippare och har ingen som riktigt kan hjälpa mig med den. Mycket tacksam om någon har en ide vad som är problemet och hur jag kan felsöka
Jag har samma problem, men för att klipp aggregatet ska starta så måste jag hålla ner backknappen, har sökt svar kommer att ta kontakt med Stiga.karlfranz skrev:
Som titeln säger, Själva motorn startar och går, men när jag trycker på knappen för att den ska börja klippa så händer ingenting. Den gör ett litet luftliknande ljud, men inget mer. Jag har kollat under men ser inte ut som det är något gräs etc. som hindrar den från att gå. Knivarna går att enkelt rotera när den är avstängd.
Kan det vara någon rem? Jag är väldigt okunnig om gräsklippare och har ingen som riktigt kan hjälpa mig med den. Mycket tacksam om någon har en ide vad som är problemet och hur jag kan felsöka
Hej! Väcker denna tråden igen. Jag har exakt samma fel på min stiga tornado 2089 idag…
Den bara pyser när jag försöker dra igång bladen. I övrigt går den fint.
Edit. Kanske hittat felet magnetkopplingen snurrar men remmen sitter inte på ordentligt så det händer inte jättemycket, får bli att beställa en ny
Den bara pyser när jag försöker dra igång bladen. I övrigt går den fint.
Edit. Kanske hittat felet magnetkopplingen snurrar men remmen sitter inte på ordentligt så det händer inte jättemycket, får bli att beställa en ny
Redigerat:
Med ny rem hoppade bladen igång så fint igen.N Neptunon skrev:Hej! Väcker denna tråden igen. Jag har exakt samma fel på min stiga tornado 2089 idag…
Den bara pyser när jag försöker dra igång bladen. I övrigt går den fint.
Edit. Kanske hittat felet magnetkopplingen snurrar men remmen sitter inte på ordentligt så det händer inte jättemycket, får bli att beställa en ny
Bra tråd. På min Stiga Park Prestige lyste lampan på klippknappen men inget hände. Klämde ihop de två kopplingarna under motorn så funkade den.
Ps om man kopplar ihop de två kablarna under sitsen kan man starta utan att någon sitter på sätet
Ps om man kopplar ihop de två kablarna under sitsen kan man starta utan att någon sitter på sätet
Klicka här för att svara