D
Drabllt: [citat] Hej. Min har samma problem. K7 premium Smart Control. Närmsta Kärcher verkstad säger att kondensatorn är limmad i deivenheten och att allt isf lär bytas = bättre att skrota. Kunde du byta bara kondensator?
5 svar · 1,8k läst
K
Kane: [citat] Här skall du väl kunna hitta någon som passar, https://www.husqvarna.com/se/grasklippare/batteridrivna-och-elektriska-grasklippare/?dir=DESC&sorting=PRICE
2 svar · 351 läst
Gauthier
Gauthier: Tack för svaret. Efter närmare titt, se det ut som att plåten till vänster är en del av konstruktionen som hindrar att kopplingshöljet roterar såpass att remen tappar spänning. Plåten som också tar stryk av främmande föremål som slåss av bladet. En märkligt konstruktion. Jag ska se om jag kan svetsa plåten på plats, alternativt borra och skruva.
2 svar · 397 läst
·
MathiasS
MathiasS: Min trotjänare till röjsåg är i behov av lite service. Inför 300kvm vassröj förra helgen så fungerade inte kopplingen som den skulle - kopplade inte ur och slirade vid något tillfälle. Något var också i obalans. Nu körde jag på ändå då jag behövde få jobbet gjort och inget gick mer sönder iallafall.... Misstänkte först att växelhuset gett upp men nu när den är isär
0 svar · 307 läst
·
Pjosk75
Pjosk75: Bra om du har uteslutet att det är en sak som är omöjlig att justera. Om du väljer att köpa en ny likadan kan du ju öppna förpackningen på plats och kontrollera att klingan verkligen är 90 grader mot anhållet. Har du inget behov av en såga så djupt som 305 mm klinga ger så kan denna vara ett alternativ. https://www.bauhaus.se/kap-gersag-skil-1321aa-2000w#go-to-description
7 svar · 670 läst
·
V
vinteg: [citat] Plockade ner förgasaren. Snusrent och fint i flotörhuset. Körde ändå ultraljudstvätt och plockade ihop allt. Går nu som en klocka igen!
3 svar · 452 läst
A
Andress Johansson: Denna delen av gått av. Sista delen innan växellådan verkar det som. Det går således inte att växla. Vad kallas denna delen? Hittar inte den på nätet. Ser ut att vara lätt att byta om jag bara får tag på en ny
0 svar · 308 läst
·
A
Avemo: [citat] Så här ser det ut på en Jonsered från 90-talet. Jag gissar att det är snarlikt på din. [bild]
18 svar · 6,1k läst
·
colten1860
colten1860: [citat] Jag fick tag på en ny förgasare satte dit den och traktorn går som den va ny
3 svar · 782 läst
P
Patrik Bengtsson7: [citat] Jag har haft ungefär samma problem med tre olika batteridrivna produkter från Husqvarna . Har för mig att det är någon sorts brytare som har gett sig.
7 svar · 11,2k läst
F
f10l: Helt normalt tycker jag, varför skulle det vara annorlunda? Det finns ju lite tryck i vattenslangen eller hur? Samma beteende i min Bosch högtryckstvätt.
4 svar · 858 läst
·
P
pmd: [citat] Tack! Jag tolkade lite slarvigt, tror jag. Eftersom det påpekades att marken inte var planerad som industrimark, och Microsoft ska bygga serverhallar (har väl redan börjar vid det här laget antar jag), så utgick jag från att det handlade om marken som ska bebyggas. Det går dock knappast att tolka annorlunda än att även den mark som ska bebyggas är "lösköpt mark" och inte
4 svar · 703 läst
G
gt98hjo: För den uppdaterade modellen, alltså den som är slätare på sidorna och en blå eller vit ring , finns det nu en instruktionsvideo från Gardena att titta på, på Youtube. PDFen i tråden är för den äldre modellen, som jag också har, så är oerhört glad att jag hittade denna tråden. 🙂 Länken till instruktionsvideon: [MEDIA=youtube]MrSBZFto3Ok[/MEDIA]
26 svar · 30,0k läst
·
B
Bästerortarn: "Tack" Bästerortarn 2025
23 svar · 9,3k läst
·
R
RobbanMar: [citat] Går den som den ska saknar du säker inget. Knoppen på låset för övre styret var säkert borta innan eskapade o är kosmestiskt, typ:-)
1 svar · 456 läst
·
A
AndersS: Har nu kört lite mera med Bosch GFR/GRT, samma maskin olika paketerad, och det är en trädgårdsmaskin för gräs, visst kan man kalla det röjsåg men inte det som avses med röjsåg. Och i en trädgård går det bra att köra den utan halsremmen, fungerar utmärkt även om den är framtung. Har man större områden och kanske kör längre pass så blir det jobbigt. Men som jag skrev tidigare
22 svar · 1,6k läst
·
Musta-40
Musta-40: [citat] Har samma problem, tydligen är skruven som håller kuggarna samman i växellådan den bara lossna så fort man sätter igång
24 svar · 9,0k läst
·
ullberg
ullberg: Även jag tycker det ser rätt ut och är glad att jag tolkade sprängskissen fel och du den rätt!
24 svar · 1,3k läst
·
C
Calle1234: Har samma problem.. vitt skum, känns helt fel att vattna med. Luktar kem när vattnet legat i slangen:( det är en Biltema slang. Ska försöka få tag i livsmedels godkänd slang. Har hört att det är Pfas i trädgårdsslang
11 svar · 7,0k läst
G
Genomklok: [citat] Det blir samma resultat när jag kör, är nog vad man kan förvänta sig (har dock inte exakt samma maskin). Tycker det funkar ok med viss mängd blad också, men många allt för tunna (
34 svar · 11,3k läst
·
R
rehn: [citat] Rättning: "Vanligtvis 20mm".
1 svar · 526 läst
JL45
JL45: Svaret på gåtan...
17 svar · 16,2k läst
·
MultiMan
MultiMan: Den verkar ha levt ett hårt liv. Kniven är totalt utsliten och förstärkningsribborna i det gjutna chassit är avbrutna på flera ställen, hur man nu lyckats med det då det är utanför själva klipputrymmet. Vad jag vet satt det bara den stora Hondamotorn på klipparen med största kåpan. Att kniven ser så liten är är därför den borde bytts för evigheter sedan. Troligen skadats
7 svar · 877 läst
·
Marike
Marike: Hittade en gammal tråd i ämnet. Tror jag fått svar på en av frågorna. https://www.byggahus.se/forum/threads/byta-vajer-foer-drivningen-pa-en-stigaklippare.233964/ Återstår vad vattenanslutningen är till för? Rengörning av drivremmen? Eller vad?
1 svar · 340 läst
K
krambriw: Jag hade nog en likadan, dessutom självgående som betedde sig på samma idiotiska vis efter bara ett fåtal år. Jag körde såklart på vanlig 95 bensin Tokig blev jag också på hur dom konstruerat alla handtag för självgående och hålla motor igång, kändes som den var gjord för vänstertrafik Den fick en sista resa till tippen, köpte en Klippo istället, sinnesro infann sig omgående
16 svar · 1,0k läst
·
C
CountOlaf: Hej ny här. Har ett arvegods i form av en gammal Stiga åkgräsklippare. Klipparn har varit inne flertalet gånger för div. åtgärder men har funkat i stort sett. Nu har dock klippdäcket börjat lagga av. Verkar vara glapp någonstans. Är totalt okunnig på maskiner, motorer och ja allt egentligen som brummar och går. Har försökt läsa i olika trådar och tror mig ha förståt så pass
0 svar · 364 läst
J
Johanty: Hej, Jag har sedan många år en Stiga Multiclip elgräsklippare typ MCS 500 (MCS 50?) EL med tillverkningsår 2009. Den har varit en trotjänare men sedan en tid händer det då och då att knivbladet fastnar i låst läge. Det här räckt med att koppla ur strömmen och vrida knivbladet lite så har gräsklipparen fungerat igen. På senare tid har knvibladet låst sig allt oftare.Jag
0 svar · 320 läst
·
S
stefanbengtsson: Ville bara komplettera alla svar med ytterligare ett. Jag har en Rotak med liknande problem som ovan. Jag har haft problemet med kontakten under elektronikplattan vid motorn. Jag har även haft problemet med kontakten i handtaget. Klipparen fortsatte att stanna sporadiskt och efter ytterligare felsökning kom jag fram till att det var kontakterna som ansluter mot batteriet som felade. Jag filade
22 svar · 27,7k läst
·
A
ablomb: Försökte bända loss den men det gick inte, vågade inte bända för hårt. Så jag skruvade isär den och lyckades pilla loss snöret - yay. Har inte provat om den startar... Tack för all hjälp. :) [bild]
10 svar · 1,0k läst
·
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.