Den får ingen gnista har bytt tändstift plockat ner tändspolen putsat till den skulle kolla vidare då upptäckte jag att denna delen bar väldigt varm? Batteriet stod på laddning men det känns väldigt fel att den blir så varm.
Är det någon som har några tips

• 20260622_100033.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Det är en magnetventil som stänger av bränslet när man slår av "tändningen". Det kan bli ganska varm när den är dragen.

Vanligaste orsaken till att man inte får gnista är att något av säkerhetssystemen har slagit till. Jag vet inte exakt vad du har för maskin, men det brukar sitta strömbrytare som kräver att man sitter i stolen, har växeln i neutral, trycker ned bromsen, har klippdäcket avstängt, osv. Dessutom är din motor trycksmord så det sitter en oljetrycksgivare som bryter tändningen om det är för lågt oljetryck (dock ska det komma gnista under själva starten så att motorn kan starta och skapa oljetryck).

• Gilla
Pastornpå norralund och 1 till
  • Laddar…
useless useless skrev:
Det är en magnetventil som stänger av bränslet när man slår av "tändningen". Det kan bli ganska varm när den är dragen.

Vanligaste orsaken till att man inte får gnista är att något av säkerhetssystemen har slagit till. Jag vet inte exakt vad du har för maskin, men det brukar sitta strömbrytare som kräver att man sitter i stolen, har växeln i neutral, trycker ned bromsen, har klippdäcket avstängt, osv. Dessutom är din motor trycksmord så det sitter en oljetrycksgivare som bryter tändningen om det är för lågt oljetryck (dock ska det komma gnista under själva starten så att motorn kan starta och skapa oljetryck).
Det är en mtd med bytt motor 31R537 0038 B1
Jag gör allt det där som du skriver
Kan det trots allt vara tändspolen? 20260622_135647.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Olja finns motorn är en encylindrig maskin

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.