Har en Stiga Park äldre modell (slutet av 1980 början av 1990-talet tror jag). Någon som har koll på hur tändningslåset skall kopplas?
1. Ström 12V till tändningslåset.
2. Jord.
3. Tändning på (ström till tändspolen).
4. Ström till startreläet (solioniden).
5. ??
Bokstäverna är:
B =
G =
L =
S =
M =
1. Ström 12V till tändningslåset.
2. Jord.
3. Tändning på (ström till tändspolen).
4. Ström till startreläet (solioniden).
5. ??
Bokstäverna är:
B =
G =
L =
S =
M =
B Battery, plus från. batteriet
G Ground,jord minus
M Magneto,jordar tändspolen så motorn stannas när man stänger av
S Start, styr startmotorns solenoid, startmotorn snurrar
Tändspolen drivs inte med spänning från batteriet, den drivs av magnet på svänghjulet.
G Ground,jord minus
M Magneto,jordar tändspolen så motorn stannas när man stänger av
S Start, styr startmotorns solenoid, startmotorn snurrar
Tändspolen drivs inte med spänning från batteriet, den drivs av magnet på svänghjulet.
Redigerat:
L misstänker jag används till lyset, eftersom lyset har en jordkabel och en av/på knapp så skall pluskabeln förmodligen gå till L:et på tändningslåset, sen slår man på det med lysknappen. då är det ingen risk att man glömmer lampan på.D Dilato skrev:
..men inte glömmer man lyset på ändå, väl?T Tippler skrev:
Jag har faktiskt aldrig använt lyset på min Park när jag hade en .. fast jag hade snöslunga så körde jag aldrig i mörkret.
Klicka här för att svara
