Ingen orsak och tack själv, hänger på YT ofta Skulle gladeligen bet för att slippa reklam på YT men inte 150kr/mån (ingen nytta av det andra som ingår), finns en YT Prem Light men inte i Svedala. Ska prova
Det står på tanken att det ärPE-HD, läste att man kunde ta en gammal dunk som tex en spolarvätskedunk för att smälta i, tror Du det funkar?
Det står på tanken att det ärPE-HD, läste att man kunde ta en gammal dunk som tex en spolarvätskedunk för att smälta i, tror Du det funkar?
Kan tyvärr inget om plaster. Läst att man helst ska ha samma typ av plast för att det ska gå ihop bra. Typ ta plast från en motsvarande tank…
Tänker att en gammal bensindunk(som man återanvänder) borde vara ”liknande” plast
Google sa så här:
En bensindunk i plast är tillverkad av HDPE (högdensitetspolyeten). Det är en tålig och kemikaliebeständig plast som klarar av att förvara kolväten som bensin och diesel utan att brytas ner eller läcka skadliga ämnen”
Låter ju lovande då du hittar beteckning på plasten.
Lite pilljobb så skulle öva på annat, hur varm lödkolven bör vara, hur lätt på handen man ska vara, byta ut pinnen på lödkolven så den blir lite som en sked. Ta från en skruvmejsel o böj/slipa i bänkslip. Finns kanske satser med färdiga ”olika” pinnar på Jula, classe etc.
I filmen kör han utan lödkolv, fixad mejsel o en brännare (jag har köpt billig sådan på biltema, smidigt för fastrostade bultar.
Har själv bara svetsat ihop skarv på briggstankar. Mer brände ihop, lite tillförsel från plastpinnar jag köpt på… Temu. Lite klåpare här men gör så gott jag kan
Sorry för långt o kanske ej korrekt svar..
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.