Herregud! Hjälp! Köpte gräsklipparen igår och ska nu få ihop de stackars detaljer som fattas. I manualen står endast att jag inte får skjutsa några barn på den. Jag får heller inte åka själv på den. Jag ska också undvika att bli släpad av den (den är bakhjulsdriven o s v.) Har sett ALLA instruktionsvideos men de gräsklipparna ser inte ut som min. Min fråga är: Handtaget ska gå att höja och sänka och det görs på mitten av handtaget där det är ledat för lättare förvaring. Min har ingen liten ”flärp”där utan bara en knapp. I en påse finns två ”plastrattar” och ett litet metallhandtag. Jag förstår att dessa ska hålla fast handtaget nertill men hur monterar man metallbiten? Och är det i så fall där man höjer och sänker handtaget? Och så ligger det en liten plastplugg i en påse. Till vad? slutligen är en liten plastmojäng fastsatt på handtaget. Vad är den till? Försöker få med några foton.
Produkter som diskuteras: "plastplugg"
Plastplugg
Plastpluggar är universella infästningskomponenter som är avsedda för en rad olika användningsområden och material. Tillverkade av slitstark plast, dessa pluggar kan användas med en mängd olika skruvar och bultar för att skapa säkra och
Läs mer
Men va bra! Den där bilden har jag helt missat om det nu är så att jag har samma manual som du. Det runda locket går inte att lyfta. Bara trycka ner. På videorna finns ju en ring att vrida när man lossat den gula ”spaken”. Det ser helt annorlunda ut. Men tack för bilden😊E etompau skrev:
Ja alltså även om bilden visar att metallbiten ska sitta på högra sidan så går den inte dit men det är ”överkurs” för nu har jag skruvat dit rattarna utan den och det funkar bra. Det är där man justerar höjden på handtaget. Så är det då den lilla konstiga grå plastprylen som sitter på handtaget. Undrar vad den ska vara till?H Hedvig skrev:
Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden