Herregud! Hjälp! Köpte gräsklipparen igår och ska nu få ihop de stackars detaljer som fattas. I manualen står endast att jag inte får skjutsa några barn på den. Jag får heller inte åka själv på den. Jag ska också undvika att bli släpad av den (den är bakhjulsdriven o s v.) Har sett ALLA instruktionsvideos men de gräsklipparna ser inte ut som min. Min fråga är: Handtaget ska gå att höja och sänka och det görs på mitten av handtaget där det är ledat för lättare förvaring. Min har ingen liten ”flärp”där utan bara en knapp. I en påse finns två ”plastrattar” och ett litet metallhandtag. Jag förstår att dessa ska hålla fast handtaget nertill men hur monterar man metallbiten? Och är det i så fall där man höjer och sänker handtaget? Och så ligger det en liten plastplugg i en påse. Till vad? slutligen är en liten plastmojäng fastsatt på handtaget. Vad är den till? Försöker få med några foton.
 
  • IMG_2153.jpeg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • IMG_2152.jpeg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • IMG_2151.jpeg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • IMG_2150.jpeg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • IMG_2148.jpeg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Hur metallbiten, brickor och de två svarta plastrattarna ska monteras tycker jag framgår i manualen.
Höjdjusteringen borde vara självförklarande. Har du lyft upp det runda locket?
1782399034907.png
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
E etompau skrev:
Hur metallbiten, brickor och de två svarta plastrattarna ska monteras tycker jag framgår i manualen.
Höjdjusteringen borde vara självförklarande. Har du lyft upp det runda locket?
[bild]
Men va bra! Den där bilden har jag helt missat om det nu är så att jag har samma manual som du. Det runda locket går inte att lyfta. Bara trycka ner. På videorna finns ju en ring att vrida när man lossat den gula ”spaken”. Det ser helt annorlunda ut. Men tack för bilden😊
 
Från samma manual.

1782400186218.png
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
1782400212950.png
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
H Hedvig skrev:
Men va bra! Den där bilden har jag helt missat om det nu är så att jag har samma manual som du. Det runda locket går inte att lyfta. Bara trycka ner. På videorna finns ju en ring att vrida när man lossat den gula ”spaken”. Det ser helt annorlunda ut. Men tack för bilden😊
Ja alltså även om bilden visar att metallbiten ska sitta på högra sidan så går den inte dit men det är ”överkurs” för nu har jag skruvat dit rattarna utan den och det funkar bra. Det är där man justerar höjden på handtaget. Så är det då den lilla konstiga grå plastprylen som sitter på handtaget. Undrar vad den ska vara till?
 
Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.