Trädgårdsfixare
· Borgholm, Öland
· 161 inlägg
Alltid bra om de ställer en rent teknisk fråga om du upplyser om märke, modell och årsmodell!
Trädgårdsfixare
· Borgholm, Öland
· 161 inlägg
Öland4ever skrev:
Nä, det är inte lätt att hålla koll på en av världens 5 största tillverkare av trädgårdsmaskiner...
B
breakman
Hobbyelektriker
· Västernorrland
· 1 865 inlägg
breakman
Hobbyelektriker
- Västernorrland
- 1 865 inlägg
Här finns en manual med sprängskiss på lådan på sidan 34. Vet inte hur väl det stämmer med din årsmodell men gissar att när du ska ändra växel så ska en axel med kugghjul föras i sidled.
https://archive.org/details/manualsbase-id-198903/page/34/mode/2up
Sitter din växelspak fast och går inte rubba eller är det så att du kan ändra lägen men att inget händer nere i växellådan?
https://archive.org/details/manualsbase-id-198903/page/34/mode/2up
Sitter din växelspak fast och går inte rubba eller är det så att du kan ändra lägen men att inget händer nere i växellådan?
Tack händer inget när jag ändrar växel, får kolla över detB breakman skrev:Här finns en manual med sprängskiss på lådan på sidan 34. Vet inte hur väl det stämmer med din årsmodell men gissar att när du ska ändra växel så ska en axel med kugghjul föras i sidled.
[länk]
B
breakman
Hobbyelektriker
· Västernorrland
· 1 865 inlägg
breakman
Hobbyelektriker
- Västernorrland
- 1 865 inlägg
Enklast att börja med är väl att palla upp den lite bak, kanske ta bort bakhjul, för att se hur reglaget under rör sig när du ändrar läge på spaken. Tar det stopp nånstans på vägen eller rör det sig fram till lådan så det är i lådan det är något fel.
Den liknar min MTD 125/76.
Det är variator på den, ju högre man släpper upp kopplingen desto fortare går det. Spaken som skymtar bakom rattkåpan kan ställas i olika lägen och begränsar hur långt upp kopplingen går.
Om den inte driver skulle jag gissa på dålig rem eller att variatorremskivan har fastnat i bredaste läget.
Det är variator på den, ju högre man släpper upp kopplingen desto fortare går det. Spaken som skymtar bakom rattkåpan kan ställas i olika lägen och begränsar hur långt upp kopplingen går.
Om den inte driver skulle jag gissa på dålig rem eller att variatorremskivan har fastnat i bredaste läget.
Klicka här för att svara