Hej, jag fick en äldre automower på köpet med huset som jag nu skänkt till grannen.
Hans trädgård ser ut som på bilden och jag har dragit begränsningskabel i rött och guidekabel i blått.

tror ni det kommer bli problem med jämn klippning eftersom trädgården är så smal och hästskoformad? Finns det några inställningstips jag kan ta till för att få det så bra som möjligt?

Just nu har vi den på test för att se hur den klarar av det.

• robbotkilipp.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
det jag inser just nu är att korridoren mellan busken med begränsningskabel på norrsidan kan bli för tight för klipparen att komma igenom. bör kanske be honom ta bort den marktäckande stenen runt busken och minska ned storleken på begränsningen, alternativt ta bort den helt o sätta någon fysisk barriär mot stammarna istället.

• Gilla
Festlund
  • Laddar…
Slumpen fixar detta. Ställ in startpunkt och procentsats så att den kör iväg och startar i den bortersta sektionen, kanske 20-30% av starterna.

Undvik onödigt smal utrymme den där ska in och köra runt. Försök maximera avståndet på vänster sida om guide och till beg.kabel (sett in mot laddare.)

Böjen som du har gjort på guiden vid södra delen är onödig, det hade räck med en vid båge och upp mot norr/korridor.
.

• Gilla
Festlund
  • Laddar…
E etompau skrev:
Slumpen fixar detta. Ställ in startpunkt och procentsats så att den kör iväg och startar i den bortersta sektionen, kanske 20-30% av starterna.

Undvik onödigt smal utrymme den där ska in och köra runt. Försök maximera avståndet på vänster sida om guide och till beg.kabel (sett in mot laddare.)

Böjen som du har gjort på guiden vid södra delen är onödig, det hade räck med en vid båge och upp mot norr/korridor.
.
Tack! jag har ställt in att den följer beg.kabel åt ena hållet 50% och andra hållet 50% typ 20-25 meter så den hamnar på ytterligheterna varannan gång.

Den verkar klara passagen på norrsidan, men vi får se när gräset börjar växa lite bättre.

Behöver jag ändra guideslingan eller kan den ligga som den gör?

Om där inte är några problem med gång längs guiden så behöver du inte göra några ändringar.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.